مجله تاپ‌ناز‌

مزایای تزریق چربی صورت و عوارضی که این عمل زیبایی در پی دارد

در این مطلب اطلاعاتی در مورد تزریق کردن چربی صورت و مزایایی که این عمل زیبایی دارد را گردآوری کرده ایم.

رایج ترین نشانه پیری کم شدن چربی در صورت است که طی فرآیند پیری شدن، الاستین و کلاژن موجود در پوست صورت، شروع به کمتر شدن و شکست می کند که این تغییرات در پوست چهره باعث ایچاد خط های ریز و چین و چروک می شوند، پس بهتر است شما برای داشتن ظاهر زیبا و جوان از تزریق کردن چربی در صورت استفاده کنید.

 

تزریق کردن در صورت چطور انجام می شود؟

هدف از تزریق چربی به پوست صورت، بازگرداندن حجم از دست رفته چربی به نواحی از صورت مانند فک، غبغب، لب، گونه، اطراف بینی و پلک بالای چشم است. در تزریق چربی به پوست، چربی به شکل ظبیعی از بدن شخص گرفته می شود و سپس قسمت هایی از چهره که نیاز به تزریق دارند با استفاده از چربی برداشته شده پر می شوند.

 

مزایای تزریق چربی به پوست

ایجاد ظاهر جذاب و زیبای صورت

بهبود یافتن پوست صورت

جوانسازی پوست صورت

گرفتن چربی طبیعی از دیگر نقاط بدن

با استفاده از پراکنده های طبیعی شما نیاز به یک بار هزینه کردن دارید و این روش نسبت به دیگر روش ها به صرفه تر است.

چربی که پوست صورت منتقل می شود 3 تا 5 سال دوام دارد.

چربی که از دیگر نقاط بدن برداشته می شود ایمن ترین پر کننده برای پوست صورت است.

در روش تزریق کردن چربی طبیعی به پوست، بدن نیازی به انطباق پذیری با ماده خارجی را ندارد.

در این روش نسبت به دیگر روش های پر کننده احتمال بروز عفونت کمتر می باشد.

در روش تزریق چربی به دلیل اینکه از سلول های طبیعی موجود در بدن استفاده می شود نتیجه ای حاصل می شود که طبیعی تر از دیگر پر کننده ها می باشد.

 تزریق چربی صورت

مراحل آماده سازی

ارزیابی کردن پزشک و انجام دادن آزمایش

مصرف بعضی از داروها

تنظیم میزان مصرف داروهای فعلی

قبل از انجام دادن این عمل زیبایی باید سیگار را ترک کنید.

از مصرف بعضی از داروها مانند آسپرین و مکمل های گیاهی و داروهای ضد التهابی باید اجتناب کنید زیرا خطر خونریزی را افزایش می دهد.

 

روند تزریق چربی به صورت

تزریق کردن چربی به پوست با استفاده از بی حسی موضعی و به چهره سرپایی انجام می گیرد و این عمل زیبایی در مدت 30 الی 60 دقیقه با کمی بیشتر انجام می شود که مدت انجام این عمل بستگی به حجم تزریق و جراح دارد. در عمل تزریق چربی پوست، چربی ها از مناطق خاصی از بدن مانند باسن یا شکم با استفاده از سوزن یا کانول مخصوص مکنده برداشته می شوند و پس از اینکه چربی از بدن خارج شد از طریق سانتریفیوژ ناخالصی های موجود در چربی از بین برده می شود و چربی خالص بدست می آید که از طریق سوزن به ناحیه مورد نظر تزریق می شود.

 

تزریق چربی به گونه چطور انجام می شود؟

برجسته کردن گونه یکی از معیارهای مهم برای زیبایی چهره است. با بالا رفتن سن و کاهش وزن ممکن است گونه دچار افتادگی شود که در این حالت بهتر است برای رفع این مشکل از تزریق چربی به گونه استفاده کرد که این روش حجم از دست رفته گونه را بر می گرداند و افتادگی آنها را درمان می کند.

 

تزریق چربی به زیر چشم چگونه انجام می شود؟

چشم ها بخش مهمی از زیبایی چهره به حساب می آید و اگر شما زیر چشم هایتان گود شده است و با مشکل سیاهی دور چشم مواجه شده اید می توانید با تزریق چربی به این بخش ها زیبایی چهره خود را چند برابر کنید.

چربی مورد نیاز از کدام قسمت های بدن گرفته می شود؟

برای خانم ها چربی از قسمت های داخلی زانوها، ران و قسمت پایینی شکم به باسن برداشته می شود و برای آقایان نیز چربی از قسمت پایین شکم و کمر برداشته می شود. میزان چربی که از بدن گرفته می شود به اندازه 150 سی سی که فقط 60 سی سی آن به منظور جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد که میزان مصرف چربی بسته به نقاط خاص ممکن است بیشتر یا کمتر باشد.

 

با تزریق چربی می توان به چه اهدافی دست پیدا کرد؟

تزریق چربی به پوست نوعی عمل زیبایی به حساب می آید که شما می توانید به کمک آن به هدف های زیر دست پیدا کنید:

  1. برجسته سازی گونه ها
  2. پرکردن گودی صورت
  3. درمان جای جوش صورت
  4. پرکردن گودی زیر چشم ها
  5. جوانسازی پوست صورت
  6. حجیم کردن لب
  7. پرکردن خطوط صورت نظیر خط خنده

 

عوارض احتمالی تزریق چربی به پوست

  1. کیست چربی
  2. عفونت
  3. خونریزی
  4. آمبولی چربی
  5. جمع شدن مایعی شفاف در زیر پوست
  6. تغییر رنگ دائمی پوست که از کبودی ناشی می شود.
  7. تورم
  8. کبودی

 

هزینه تزریق چربی به پوست چگونه محاسبه می شود؟

قیمت چربی تزریق شده به پوست بر اساس اینکه در کدام ناحیه از پوست چهره انجام می شود و مقدار چربی شده شامل چند سی سی است از طریق پزشک محاسبه می شود.

 

مدت ماندگاری چربی به پوست

مدت زمان ماندگاری تزریق چربی روی پوست صورت چه مدت است؟ سوال تمامی افراد است که می خواهند عمل تزریق را روی پوست انجام دهند.

پاسخ این پرسش بستگی به دو عامل خواهد داشت. اولین موردی که بسیار می تواند تاثیرگذار باشد میزان مهارت پزشک برای انجام تزریق چربی است. چرا که پزشک با تزریق کافی چربی به پوست و محل دقیق تزریق می تواند عاملی موثر در افزایش ماندگاری تزریق چربی در پوست باشد.

دومین مورد نیز خود فرد است که با رعایت تمام توصیه های پزشک معالج و انجام مراقبت های پوستی مورد نیاز می تواند مدت زمان ماندگاری تزریق چربی را بالا ببرد. همچنین از چند ماه پیش از تزریق تا انجام عمل تزریق و بعد آن با پزشک در ارتباط باشد و هر چند ماه یکبار پزشک مراجعه کنید و شرایط فعلی خود را تشریح کند.

 

شرایط بعد از تزریق

پس از اینکه تزریق چربی انجام شد، پوست به مدت چند روز کبد و متورم می باشد که با استراحت کافی پس از حدود یک هفته به آرامی کبودی های پوست از بین می رود ولی احتمال باقی ماندن ورم ها تا چند روز پس از این مدت وجود دارد. به صورت کلی مدت زمان بهبودی کامل این عوارض تزریق بین 7 تا 10 روز است.

 

 

زمان استفاده از لوازم آرایشی

زمان استفاده از لوازم آرایشی بعد از عمل تزریق چربی معمولا بعد از گذشته سه هفته است که به طول تورم و کبودی پوست بهبود یافته است. باید توجه داشته باشید یکی دو ماه اول پس از تزریق چربی باید آرایش ملایمی را برای صورت خود استفاده کنید تا احتمال بروز خارش و التهاب پوست را به حداقل برسانید. هر چند یک ماه اول 90 درصد عوارض تزریق برطرف می شود ولی بهتر است که برای داشتن آرایش غلیظ دو ماه تمام صبر کنید.

مطالب مشابه را ببینید!