مجله تاپ‌ناز‌

معرفی گل و گیاهان های مناسب راه پله با رشد خوب

برای راه پله می توانید گیاهخان خاص و ایده آل را انتخاب کنید که فضای راه پله را بسیار زیبا کنند و همچنین دوام لازم را داشته باشند که در ادامه چند نوع گیاه مناسب راه پله را به شما معرفی میک نیم.

وقتی که یک فرد به منزل شما می آید، نخسین قسمتی را که می بیند، راه پله است و بهتر است شما با یک برنامه ریزی درست و به بهترین شکل ممکن، فضای راه پله را زیباتر کنید و برای انجام این کار می توانید از گل و گیاهان زیبا بهره ببرید و نتیجه این کار را مشاهده کنید.

گل های مناسب راه پله

گل های آپارتمانی جزو عناصر تزیینی و طبیعی مهمی می باشند که ایرانی ها علاقه زیادی به آنها در منزل دارند. افرادی که از گیاهان در فضای منزل خود استفاده نمی کنند هم به زیبایی و تاثیرگذاری آنها در جسم و روح خود واقف می باشند.

تزیین پاگرد راه پله ساختمان با گلدان بسیار اهمیت دارد زیرا بیشتر افراد منزل از این بخش ساختمان عبور میکنند و زیبایی این محیط می تواند باعث شادی و تاثیر خوب در روحیه آنها گردد. در بحث معماری هم، تزیین بخش های مخلتف منزل بسیار با اهمیت است و ساده ترین کاری که برای تزیین می توانید انجام دهید، استفاده از گلدان و گیاهان زیبا است. می توانید این محیط را پر از گلدان های زیبا با گل های کوچک کنید.

نخستین نکته که برای انتخاب گل های مناسب راه پله باید در نظر داشته باشید، طرح راه پله شما است و اینکه آیا در منزل مسکونی و مستقل ساکن هستید و یا در آپارتمان زندگی می کنید زیرا چگونگی قرار دادن گل مناسب برای راه پله بستگی به خانه ای دارد که در آن زندگی می کنید. اگر در یک آپارتمان زندگی می کنید بسیاری از راه پله های آپارتمانی ایرانی طاقچه دارند و به همین دلیل بهترین کار این است که از گلدان های کوچک استفاده کنید و گل هایی با گل برگ های ریز را درون گلدان قرار دهید و نهایت لذ را ببرید. نکته مهم در این رابطه زیبا شدن راه پله است به ویژه زمانی که از بالا به پایین به این منظره نگاه می کنید زیرا این اصل می تواند دکوراسیون داخلی راه پله شما را زیباتر کند و به همین دلیل انتقال گل مناسب برای راه پله بسیار مهم است.

گل برگ عبایی

گل برگ عبایی

این گیاه با برگ های پهن و بزرگی که دارد نه تنها در سایه خوب رشد می کند بلکه در مقابل سرما و گرما هم مقاوم است و تقریبا هیچ وقت نمی تواند خراب شدن این گیاه را ببینید و به آن گل فولادی هم می گویند. گل برگ عبایی رشد زیادی ندارد  و باید هفته ها خیره به برگ های آن بمانید تا کمی تغییر را حس کنید. در طول زمستان باید هفته ای یک بار و در طول تابستان هفته ای دو بار آن را آبیاری کنید. بستر گل برگ عبایی نیاز به غبارپاشی ندارد و هر سه الی چهار سال یک بار می توانید گلدان را تعویض کنید.

گیاه گندمی

گیاه گندمی

گیاه گل گندمی که به آن گیاه سجافی هم می گویند جزو گیاهان آپارتمانی محبوب است که بیشتر به صورت سبز و ابلق وجود دارد. این گیاه عجیب با وجود اینکه نور خورشید را دوست ندارد می تواند مقدار متفاوتی از نور محیط را تحمل کند. در فصل تابستان باید هفته ای دو الی سه بار بستر را آبیاری کنید و در طول فصل زمستان هم یک بار آبیاری کافی است. در صورت گرم بودن محیط غبارپاشی هم نیاز است.

گل فیتونیا

گل فیتونیا

دیگر گل مناسب برای محیط راه پله، گل فیتونیا است که زادگاه اصلی آن کشور برزیل است. توصیه می شود که این گیاه را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید به ویژه در پشت پنجره های شیشه ای مستقیم روبروی نور خورشید باعث سوختن برگ های این گیاه یم شود. به دلیل نیاز زیاد به رطوبت باید آن را در گلدان شیشه ای دهانه گشاد قرار دهید.

بیشتر بخوانید: گیاهان آپارتمانی سایه دوست + ویژگی های این گیاه های دوست داشتنی

گیاه آگلونما

گیاه آگلونما

آگلونما نیاز به نور مستقیم خورشید ندارد و کلن به روشنایی زیاد نیاز ندارد. این گیاه در مکان های تاریک مقاوم است ولی بهتر است در جای بدون نور آن را قرار ندهید. این گیاه در مقابل دود و گاز حاصل از شوفاژ حساس است و به سرعت برگ های پایین آن از بین می روند.

گیاه افرا 

گیاه افرا

این گیاه شکاف های کاغذ مانند به رنگ سایه های قرمز، صورتی یا زرد رنگ در میان برگ هایی مانند فانوس های جشن دارند که بسیاری از گونه های آن شاخ و برگ های متنوعی را به خود اختصاص داده اند. توصیه می شود که گیاه را به صورت عمودی و به شکل درخت رشد دهید و سپس آن را هرس کنید تا بدنه آن به شکل بوته شود و یا می توانید گیاه را در یک سبد آویزان شده پرورش دهید. بهتر است که بدانید که نام رایج گیاه افرا یکی از چند گل آپارتمانی از برگ های آن آمده است که شبیه به افرا می باشد.

مطلب پیشنهادی: گل مخصوص پشت پنجره | کدام گل ها برای پشت پنجره مناسب می باشند

گل بنفشه آفریقایی

گل بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی یکی از گل های مناسب برای راه پله است و بسیار ساده نگهداری می شود. این گیاه در تمام طول سال کمی شکوفا می شود و صدها نوع و شکل مختلف از آن وجود دارد که می توانید بر حسب سلیقه خود بهترین آن را انتخاب کنید. بعضی از گون های بنفشه افریقایی دارای برگ های متنوع با شکوفه های سفید می باشند که بیشتر در شرایط محیطی گرم و نور خورشید را برای رشد ترجیح می دهند.

گل هیبیسکوس

گل هیبیسکوس

گل هیبیسکوس یکی از گل های مناسب برای مناطق بومی استوایی و گرمسیری است. این گیاه دارای شکوفه هایی بزرگ به قطر 8 اینچ روی گیاه اصلی بوته ای باریک خود تشکیل می دهد که می توانید با رشد دادن آن این گیاه را به شکل درخت رشد دهید. شکوفه های تک و تنهای آن معمولا یک الی دو روز دوام دارند ولی این گیاه از اواخر فصل بهار تا فصل پاییز و گاهی اوقات حتی تا فصل زمستان هم آزادانه شکوفا می شوند. توصیه می شود که در روند پرورش این گیاه خاک بستر را به صورت مداوم مرطوب نگه دارید و به اندازه نور خانه به گیاه روشنایی دهید تا شکوفه های آن بتوانند باقی بمانند.

مطلب پیشنهادی: گیاهان تصفیه کننده هوا + معرفی 13 گل و گیاه های مفید برای فضای بسته منزل

مطالب مشابه را ببینید!