مجله تاپ‌ناز‌

کاشت دندان توسط متخصص ایمپلنت

کاشت دندان توسط متخصص ایمپلنت

از دست دادن دندان به دلایل مختلف از مشکلاتی است که خیلی از افراد را درگیر می کند و از آنجایی که هر یک از دندانها اهمیت زیادی در بلع و جویدن مواد غذایی دارند می بایست دندان از دست رفته به سرعت جبران شود. پس از اینکه دندان به هر علتی کشیده می شود متخصص ایمپلنت تشخیص می دهد که بهترین زمان برای کاشت دندان چه موقع است.

در گذشته برای جبران دندان از دست رفته بین دو تا سه ماه وقفه ایجاد می شد تا محل کشیدن دندان ترمیم شود اما در حال حاضر با پیشرفتهای گسترده تکنولوژی و تولید مواد جدید این امکان به وجود آمده است تا همزمان با کشیدن دندان، جراحی ایمپلنت انجام شود.

کاشت دندان توسط متخصص ایمپلنت

1متخصص ایمپلنت

این شیوه از کاشت دندان ایمپلنت فوری یا Fresh Socket نام دارد و از تکنولوژی پیشرفته ای در حین درمان استفاده می شود.

به طور کلی جایگزینی دندان خراب با ایمپلنت دندانی به دو صورت انجام پذیر است: بلافاصله پس از کشیدن دندان از بین رفته یا پس از گذشت زمان و ترمیم لثه در محل کشیده شدن دندان.

در طی جای گذاری ایمپلنت دندانی از پودر استخوان و همچنین ماده ممبران برای پر کردن فواصل خالی بین ایمپلنت و دندان کشیده شده استفاده می شود. با این شیوه ایمپلنت کاملا در جای خود ثابت می شود. این روش جایگزینی دندان همیشه ارجحیت دارد اما در همه موارد امکان پیاده سازی آن وجود ندارد. واجد الشرایط بودن فرد برای این نوع جراحی توسط متخصص ایمپلنت تشخیص داده می شود.

عوامل متعددی در انتخاب شیوه درمان ایمپلنت فوری دخالت دارد اما در این میان عوامل بازدارنده ای هم هست که شامل وجود عفونت های مختلف دندان، نزدیک بودن ریشه دندان مورد نظر به کانال عصبی یا سینوس و طول زیاد دندان و یا ریشه آن می باشد.

کاشت دندان توسط متخصص ایمپلنت

2متخصص ایمپلنت

اهمیت جبران سریع دندان از دست رفته با ایمپلنت

بلافاصله بعد از اینکه دندان از دست می رود باید به فکر جبران آن باشیم؛ به تاخیر انداختن یا عدم توجه به درمان های لازم باعث ایجاد مشکل در سلامت دهان، زیبایی فک و صورت و همچنین گوارش می شود. هنگامی که به هر علتی دندان دچار مشکل و پوسیدگی می شود و از دست می رود چند گزینه برای جبران دندان از دست رفته وجود دارد. می توان با مشاوره دندانپزشک از دندان تک مصنوعی یا بریج دندان کمک گرفت یا اینکه از ایمپلنت های دندانی استفاده کرد. در میان تمام شیوه های نوینی که برای جایگزینی دندان از دست رفته وجود دارد ایمپلنت دندان مزیت های بیشتری دارد.

ایمپلنت دندانی از نظر زیبایی و راحتی بهترین گزینه ممکن است به طوری که به هیچ عنوان متوجه مصنوعی بودن آن نخواهید شد. در صورتی که دندان از دست رفته در ناحیه لبخند یا نواحی در معرض دید باشد با ایمپلنت های دندان خیالتان از بابت ترمیم دندان و زیبایی ظاهری آسوده خواهد بود.

افرادی که از ایمپلنت های دندانی بهره مند می شوند کاملا از آن رضایت دارند و احساس می کنند از دندان طبیعی خودشان استفاده می کنند. ایمپلنت ها محدودیتی در جویدن غذا ایجاد نمی کنند و به راحتی می توانید غذاهایی مانند ته دیگ را بجوید. مهم ترین مزیتی که ایمپلنت ها دارند این است که کاملا در جای خود ثابت هستند و حرکت نمی کنند. افرادی که از ایمپلنت های دندان استفاده می کنند اعتماد به نفس و آرامش به دست می آورند چرا که علاوه بر زیبایی نگران لغزیدن و در آمدن آن نیستند.

از استحکام و مقاومت ایمپلنت ها هیچ نگرانی نداشته باشید چرا که بسیار محکم و با دوام هستند و می توانند فشار فک را تحمل کنند و آسیبی نبینند. اگر به خوبی از ایمپلنت مراقبت شود مادام العمر ماندگار خواهد بود تنها در بعضی مواقع پس از چند سال تاج دندان مانند بریج دندان ممکن است آسیب پیدا کند و نیاز به تعویض داشته باشد.

کاشت دندان توسط متخصص ایمپلنت

3 متخصص ایمپلنت

متخصص ایمپلنت

برای اینکه ایمپلنت دندان به بهترین شکل خود انجام شود پارامترهایی مانند مجرب و ماهر بود دندانپزشک متخصص ایمپلنت و برنامه ریزی درمانی به کمک تکنولوژی سه بعدی پرتوی ایکس اهمیت دارد. در صورتی که ایمپلنت ها و روکش های فوری یک روزه توسط متخصص ایمپلنت انجام شود کاملا مطمئن و تضمین شده خواهد بود. هر چند این نوع جراحی ها مانند انواع دیگر جراحی ها ممکن است خطرات و عوارضی به دنبال داشته باشد اما این عوارض احتمالی با کمک تکنولوژی های جدید به حداقل ممکن می رسد.

برای نگهداری بهینه ایمپلنت رعایت رژیم غذایی و مراقبت های پس از جراحی اهمیت زیادی در فرآیند التیام دارد. معمولا از بیمار خواسته می شود که سه تا چهار ماه اول پس از جای گذاری دندان از ایمپلنت استفاده زیادی نکند. در این دوران نباید فشار زیادی به دندان ایمپلنتی وارد شود چرا که فرآیند جوش خوردن ایمپلنت به استخوان فک به تدریج انجام می شود.

فرآیند اتصال ایمپلنت چند ماه زمان می برد و به سرعت شکل نمی گیرد در واقع می توان گفت که در شش هفته اول اتصال ایمپلنت و استخوان ضعیف شده و پس از آن روز به روز ترمیم می شود و قوی تر می شود.

پیش از اینکه فردی برای عمل جراحی ایمپلنت کاندید شود باید وضعیت سلامتی اش و تمام داروهایی که مصرف می کند بررسی شود. در این موارد داروهایی که پس از عمل جراحی باید مصرف شود هم مد نظر قرار می گیرد. در صورت لزوم بعد از جراحی ایمپلنت برای پیشگیری از عفونت به فرد آنتی بیوتیک تجویز می شود. استفاده از دهان شویه های ضد التهاب و ضد میکروبی هم در بهبود سریع دندان به فرد کمک می کند که دستور العمل مصرف آن به بیمار گفته می شود.

همانطور که اشاره شد ایمپلنت دندان در مواقع شکستگی ها، پوسیدگی شدید و آسیب دیدگی های شدید دندان ضرورت دارد و در این موارد با صلاحدید متخصص ایمپلنت برای جراحی ایمپلنت و روکش فوری تصمیم گیری می شود. جایگزینی دندان آسیب دیده و بلا استفاده با ایمپلنت این اطمینان را به شما می دهد که تا سالیان سال از بابت دندانتان خیالی آسوده خواهید داشت.

ظاهر ایمپلنت با دندان طبیعی هیچ تفاوتی ندارد و از نظر استحکام هم با آن برابری می کند. پس از اینکه یک دندان از دست می رود باید بدون تاخیر و در کوتاهترین فاصله زمانی، عمل ایمپلنت را انجام داد تا قابلیت لثه و استخوان حفظ شود.

پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!