مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی ایلان ماسک، درباره زندگی شخصی و رازهای زندگی اش

در این بخش بیوگرافی ایلان ماسک غول تکنولوژی دنیا و مالک شرکت های مهمی همچون تسلا، اسپیس ایکس، استارلینک و … را ارائه کرده ایم و اطلاعات در مورد زندگی شخصی، رازهای زندگی و در مورد ثروت او جمع آوری کرده ایم با ما همراه باشید.

در ادامه ویدیوی خلاصه از بیوگرافی ایلان ماسک و اطلاعات در مورد ثروت، رابطه با زنان مختلف و رازهای زندگی اش را مشاهده کنید.

بیوگرافی ایلان ماسک

ایلان ریو ماسک در ۲۸ ژوئن سال ۱۹۷۱ در پرتوریا (آفریقا جنوبی)متولد شد،او در یک خانواده ۵ نفره چشم به جهان گشود که ایلان فرزند ارشد خانواده بود ، پدر ایلان ماسک ، ارول ماسک بزرگ شده انگلیس و مهندس بود، مادر او نیز (می ماسک) دارای تخصص رژیم غذایی و مدل کانادایی_انگلیسی بود، ایلان یک برادر کوچکتر به نام کیمبال و یک خواهر به نام توسکا دارد،زمانی که ایلان ماسک ۱۰ ساله بود پدر و مادر او تصمیم گرفتند از یکدیگر جداشوند در این مدت ایلان به همراه پدر خود در آفریقا زندگی می کرد.

ایلان ماسک در سن ۱۰ سالگی برای اولین بار کامپیوتر خرید و شروع به یادگیری برنامه نویسی کرد،در سن ۱۲ سالگی با فروش بازی کامپیوتری که خود آن طراحش بود پولی معادل ۵۰۰ دلار کسب نمود، اون بعد از جشن فارغ‌التحصیلی خود به ایالات متحده مهاجرت کرد.

او در سال ۱۹۸۹ به کانادا منتقل شد، این انتقال به واسطه خویشاوندان مادرش بود در کانادا توانست حق شهروندی به دست آورد، در ابتدا او دچار فقر بود و هر کاری را با درآمد ناچیز انجام می داد و این اوضاع تقریباً تا یک سال ادامه داشت.

بیوگرافی ایلان ماسک، درباره زندگی شخصی و رازهای زندگی اش

ایلان ماسک مرد جاه طلب عصر تکنولوژی

ایلان ماسک بنیانگذارشرکت هایی مانند پی پال، اسپیس اکس و تسلا موتورز است،او هم اکنون مدیرعامل  و طراح محصولات در شرکت تسلا موتورز و همچنین مدیرعامل و مدیر فنی در شرکت اسپیس اکس است،او معمولاً بر روی پروژه هایی کار و سرمایه گذاری میکند که میداند پتانسیل تغییر در دنیای کنونی را دارند، از او نه تنها به عنوان یک کارآفرین بلکه به عنوان یک مخترع، مبتکر و مهندس یاد میشود، ایلان ماسک علاقه فراوانی به طراحی خودروهای برقی و سفینه های فضایی دارد که خود او شخصاً در طراحی آن ها شرکت می کند و همچنین در حال توسعه یک سیستم حمل و نقل با سرعت فوق العاده بالا است که با عنوان هایپرلوپ شناخته می شود.

ایلان ماسک در سال 2023 به عنوان صدمین میلیاردر سی و هشتمین فرد قدرتمند و دومین  ثروتمند در دنیا شناخته شد ، ثروت خالص ایلان ماسک در همین سال 185 میلیارد دلار است.

ایلان ماسک کارآفرینی بود که توانست سه شرکت را با ارزش بیشتر از یک میلیارد دلار به وجود آورد به همین دلیل او دومین کارآفرین در جهان بعد از جیمز اچ کلارک است، ایلان زندگی کاری خود را وقف تکنولوژی کرده است، پروژه های مختلفی را اجرا می‌کند که تقریبا ۹۹ درصد آنها موفقیت آمیز است، از خصوصیات اصلی او می توان به تلاش، پشتکار و اراده ،تحلیل دقیق و همچنین اندیشه اعتقادی اشاره کرد ،مطلب جالبی که درباره ارتباط با ایلان وجود دارد این است که اودر هفته بین ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت کار میکند، همچنین جزو ده نفر برتر، شخصیت های تاثیرگذار در دنیاست.

بیوگرافی ایلان ماسک، درباره زندگی شخصی و رازهای زندگی اش

زندگی شخصی ایلان ماسک

ایلان ماسک در سن ۱۹ سالگی در دانشگاه پذیرفته شد، در هنگام تحصیل در دانشگاه با همسر خود یعنی جاستین ویلسون که نویسنده خلاق و با استعدادی بود آشنا شد ،نتیجه ازدواج ایلان و جاستین ۵ پسر به اسم های دامیان،گریفین،خاویر،ساکسون و کای بود، پسران ایلان سه قلو و دو قلو هستند ، فرزند ششم ایلان که پسر بود نیز به علت بیماری در ایام کودکی از دنیا رفت.

رابطه زناشویی ایلان و جاستین بعد از ۸ سال زندگی مشترک به جدایی ختم شد، ایلان در سال ۲۰۱۰ با Talulah Riley که هنر پیشه بریتانیایی است ازدواج کرد،ولی باز هم در سال ۲۰۱۴ دقیقا بعد از ۴ سال این رابطه به جدایی ختم شد.

ایران ماسک در سال ۱۹۹۲ بعد از اخذ بورس تحصیلی زندگی خود را در ایالات متحده آمریکا آغاز کرد، وی با این که مدرک کارشناسی رشته فیزیک را کسب کرده بود ولی با این حال در دانشگاه پنسیلوانیا مدرک کارشناسی علوم اقتصادی را نیز اخذ کرد.

بیوگرافی ایلان ماسک، درباره زندگی شخصی و رازهای زندگی اش

شرح زندگی ایلان ماسک

همانگونه که قبل‌تر در این مقاله ذکر شد ایلان ماسک در کودکی زندگی دشوار و سختی داشت،او در سن ۱۰ سالگی شاهد جدا شدن پدر و مادرش از هم بود و در همان سنین کودکی با خرید کامپیوتر شخصی توانست با بازی های کامپیوتری ارتباط بگیرد و متوجه شود که علاقه فراوانی به این حوزه و برنامه نویسی دارد، وی در سن ۱۵ سالگی یک بازی کامپیوتری را ابداع کرد و توانست آن را به قیمت ۵۰۰ دلار بفروشد و در همان زمان بود که حس کرد می تواند با پیشرفت در این کار ثروت زیادی را به دست آورد، از زمان کودکی علاقه فراوانی داشت که در ایالات متحده زندگی کند اما تا سنین نوجوانی موفق به بر آورده کردن این رویا نشد و سپس برای ادامه تحصیل توسط خویشاوندان مادری خود به کانادا انتقال یافت، در دانشگاه ایلان ماسک برای دوستان و همکلاسی هایش آرزوهایش را توصیف می‌کرد و می گفت می خواهد یک ماشین طراحی کند که شبیه به خودرو های فضایی باشد تا با استفاده از آن بتواند پرواز کند، در آن زمان دوستان و همکلاسی های او وی را مسخره می کردند و می گفتند خانواده تو جزو خانواده های فقیر و بی بضاعت است و نمی توانی به رویاهای خود دست یابی چرا پدر و مادرت از هم جدا شدند و تو پولی برای انجام این کار نداری، اما هیچ کدام از این حرفاها جلوی تلاش و رویاپردازی ایلان ماسک را نگرفت و همانطور که شاهد هستید روز به روز شاهد پروژه‌های جدید و بی نظیر او هستیم.

او همزمان با تحصیل در کانادا سعی کرد برنامه نویسی را نیز به صورت تخصصی فرا بگیرد، از زبان خود او نقل شده است:در روزهایی که دشوار ترین و سخت ترین روزهای زندگی من بود برخی از شبها از شدت گرسنگی به خواب می رفتم، اما در آن زمان نیز رویاهای بزرگی در سر می‌پروراندم به همین خاطر بود که سعی میکردم با وجود سختی ها تلاش کنم و درس بخوانم و بتوانم بورسیه کشور آمریکا را به دست آوردم .

برعکس دیدگاه پروفسور هاوکینس که معتقد است دنیا رو به نابودی است، ایلان ماسک معتقد است که می توان با تغییر در استفاده از انرژی دنیا را پاک از هر نوع آلودگی نگه داریم، او معتقد است به دنیا آمده که جهان را به جای زیباتر و راحت تری برای زندگی تبدیل کند و معتقد است که افراد می توانند زندگی خود را از صفر شروع کنند و به صد برسانند ،مهم این است که انسان ها انگیزه و تلاش خود را فراموش نکنند.

بیوگرافی ایلان ماسک، درباره زندگی شخصی و رازهای زندگی اش

فعالیت های تجاری ایلان ماسک

زیپ۲:

 ایلان ماسک در سال ۱۹۹۵ به همراه کیمبال که برادر اوست شرکت زیپ ۲ که یک شرکت نرم‌افزاری هست را تأسیس کرد،این شرکت برنامه ای را برای انتشارات روزنامه به بازار ارائه داد، در همین زمان او با روزنامه نیویورک تایمز و تریبون قراردادهایی را امضا کرد که در سال ۱۹۹۹ کامیک این شرکت را با قیمت ۳۰۷ میلیون دلار به واسطه سهام تصاحب کردی که ۷ درصد سود آن به ایلان ماسک رسید.

بیوگرافی ایلان ماسک، درباره زندگی شخصی و رازهای زندگی اش

پی پال:

 ایلان ماسک پی پال را در سال ۱۹۹۹ به عنوان سرویس دهنده مالی تاسیس کرد که تقریبا یک سال بعد شرکت با کانفینیتی  ترکیب و ادغام شد، این شرکت جدید که تابعه بود با نام پی پال روی کار آمد ،پی پال و ایکس کام هر دو سیستم پرداخت بر اساس ایمیل داشتند اما ایلان علاقه فراوانی به برند پی پال نشان می داد و به همین خاطر برند ایکس کام را به صورت رسمی حذف کرد،در سال ۲۰۰۲ ای بی سهام پی پال را تصرف کرد که ۱۶۵ میلیون دلار به ایلان ماسک رسید.

بیوگرافی ایلان ماسک، درباره زندگی شخصی و رازهای زندگی اش

اسپیس اکس:

در سال ۲۰۰۲ ایلان ماسک شرکتی را در زمینه اکتشاف فضایی تاسیس کرد که سومین شرکت او بود، ایلان ماسک مدیرعامل و مدیر فناوری شرکت اسپیس اکس است، این شرکت تولید کننده‌ وسایل فضایی است، اولین ساخته های این شرکت موشک های فالکون ۱،۹و سفینه فضایی است.

بیوگرافی ایلان ماسک، درباره زندگی شخصی و رازهای زندگی اش

تسلا موتورز:

در سال ۲۰۰۳ تسلا موتورز توسط دو شخص به نام های مارتین ابرهارد و مارک تارپنینگ تاسیس شد،این شرکت در ابتدا به عنوان تولید کننده وسایل نقلیه الکتریکی معرفی شد و بنیانگذار آن به فکر بی نیاز ساختن وسایل نقلیه از بنزین بود، ایلان ماسک که همیشه طرفدار این طرح های ناب و آرمانی بود در سال ۲۰۰۴ با سهم ۷۰ میلیون دلاری در این شرکت سهیم و شریک شد، اون در ابتدا به عنوان مدیر اجرایی و طراح محصولات مشغول به کار شد، رشد این شرکت تا کنون نیز ادامه داشته و بسیاری از افراد در آن سرمایه گذاری کرده اند که می توان به موسسین گوگل اشاره کرد.

بیوگرافی ایلان ماسک، درباره زندگی شخصی و رازهای زندگی اش

سولارسیتی:

 سولارسیتی توسط پسر عموهای ایلان ماسک تاسیس شد که اکنون بزرگترین سهام دار آن خود ایلان ماسک است،این شرکت ارائه دهنده انرژی خورشیدی در ایالات متحده آمریکا است.

بیوگرافی ایلان ماسک، درباره زندگی شخصی و رازهای زندگی اش

هایپرلوپ:

در سال ۲۰۱۳ ایلان از پروژه جدیدی برای انتقال از لس آنجلس و خلیج سانفرانسیسکو پرده برداشت ،او از طرحی خبر داد انتقال را سرعت می بخشند و این طرح سرعتی را نشان می دهد که بالاترین سرعت برای جابجایی افراد بر روی زمین است، در این طرح مسافرین درون کپسول های آلومینیومی می نشینند و از طریق تونل ها جابجا می شوند.این طرح همانند قطار های شناور مغناطیسی عمل می کند، جالب است بدانید هایپر لوپ دو برابر سرعت هواپیما را دارد.

مطالب مشابه را ببینید!