مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی آزاده صمدی و عکس های آزاده صمدی و ماجری ازدواج و طلاق این بازیگر

بیوگرافی آزاده صمدی

در این مطلب به بیوگرافی آزاده صمدی، بازیگر مشهور و با استعداد سینما و تلویزیون ایران میپردازیم. ولی کارنامه درخشانی در حوزه فیلم و سینما داشته و به جایگاه ویژه ای رسیده است. شهرت او بیشتر به خاطر بازی در سریال تلویزیونی راه بی پایان بود. کارگردان و بازیگر سابق سینما هومن سیدی همسر سابق او است. در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به زندگی نامه آزاده صمدی بیاندازیم.

دوران کودکی و دانشگاه

آزاده صمدی در ۱۷ام دی سال ۱۳۵۷ در لاهیجان به دنیا آمد. وی از کودکی خیال پرداز بود و دوست داشت که رویا پردازی کند. به گفته خودش از همان زمان خود را جای دیگر آدم ها میگذاشت و بازی میکرد. این رویای زندگی کردن به جای دیگران هیچوقت او را ترک نکرده و امروز هم به صورت بازی جلوی دوربین ادامه دارد. آزاده صمدی از رسته تئاتر دانشگاه سوره فارق التحصیل شده و لیسانس گرفت. بعد از این که دوره کارشناسی تئاتر را در دانشگاه سوره گذراند. با مدیریت پرویز پرستویی دوره های کلاس بازیگری کارنامه را گذراند.

آزاده صمدی

فعالیت هنری

در سال ۱۳۵۸ آزاده صمدی با سریال راه بی پایان همایون اسعدیان جلوی دوربین رفت و بعد از آن به بازی در فیلم کوتاه ۳۵ متری سطح آب و دندان آبی هومن سیدی بازی کرد. اولین فیلم سینمایی او هم به فیلم آفریقا در ۳۲ سالگی، یعنی سال ۱۳۸۹ با بازیگران سرشناسی مثل جواد عزتی، شهاب حسینی و مینا ساداتی هم بازی شد. او همچنین به کارگردانی هم علاثه دارد و به نظرش مثل بقیه خلق کردن ها جذاب است. وی در مصاحبه ای گفت که شاید روزی کارگردانی هم تجربه کرد.

آزاده صمدی

ازدواج آزاده صمدی

آشنایی آزاده صمدی با هومن سیدی برای اولین بار در کلاس های بازیگری موسسه کارنامه اتفاق افتاد. ازدواج آنها قبل شهرت آزاده صمدی و در سال ۱۳۸۵ اتفاق افتاد. هفت سال که از زندگی مشترک این زوج گذشت، بعد از همکاری های هنری متعدد، به طلاق انجامید. مدتی شایعه دختر دار بودنشان پیچیده بود ولی این زوج هیچ فرزندی نداشته و آن موضوع هم تکذیب کرده اند.

آزاده صمدی

معروف ترین فیلم های آزاده صمدی

این بازیگر محبوب ایرانی فیلم های ماندگاری دارد که در آنها به خوبی قدرت بازیگری خود را نشان داده است. او با بازی درخشان در این فیلم ها ثابت کرد که توانایی بازی در فیلم های مختلف را داشته و از استعداد زیادی برخوردار است.

شبانه روز

این فیلم در سال ۱۳۸۷ به کارگردانی علی محمدی ساخته شد. ژانر این فیلم عاشقانه و شاعرانه است. آزاده صمدی در این فیلم در کنار بازیگران سرشناسی مثل پارسا پیروزفر بازی کرده است.

سراسر شب

این فیلم در سال ۱۳۹۶ به کارگردانی فرزاد موتمن در ژانر درام ساخته شده است. آزاده صمدی در این فیلم در کنار بازگران مشهوری مثل امیر جعفری و الناز شاکر دوست بازی کرده است.

۵۰ کیلو آلبالو

این فیلم در سال ۱۳۹۴ به کارگردانی مانی حقیقی ساخته شده است. در این فیلم آزاده صمدی نقش یک زن عصبی را بازی کرده و به خوبی مهارت خود را در بازیگری نشان میدهد. همچین در کنار بازیگرانی مثل پژمان جمشیدی و ساعد سهیلی هم در این فیلم قرار گرفت. ژانر این فیلم کمدی بوده و آزاده صمدی به خوبی ثابت کرد که پتانسیل بالایی برای بازی در ژانر کمدی دارد.

زیر نظر

این فیلم به کارگردانی مجید صالحی بوده و اولین فیلم وی به حساب می آید. زیر نظر در زمان همه گیری کرونا در ژانر طنز ساخته شد تا بتواند در آن وضعیت و خانه نشینی مرد، ساعات آنها را بخنداند. آزاده صمدی در این فیلم در کنار بازیگران معروف ژانر طنز مثل رضا عطاران و سروش جمشیدی بازی کرده است.

مارموز

این فیلم در سال ۱۳۹۶ به کارگردانی کمال تبریزی ساخته شد. در این فیلم قسمتی از وقایع و روزمرگی های جامعه امروز به شکل طنز ارائه شد و آزاده صمدی بازی خیلی خوبی در این فیلم از خود نشان داد.

آزاده صمدی

علاقه به عکاسی

او در مصاحبه ای گفت که به تماشای نقاشی و عکس علاقه دارد و هر چند وقت یک بار به گالری ها و نمایشگاه ها میرود. همچنین در اینترنت هم مدت زیادی را برای این کار اختصاص میدهد. او گفت که به دیدن کارهای خوب علاقه داشته و خودش هم دوست دارند بعضی موقع ها عکاسی کند.

علاقه به موسیقی و آشپزی

آزاده صمدی گفت که دوست دارد در زندگی با زیبایی ارتباطش را نگه دارد و به موسیقی هم به همین شکل نگاه میکند. او زمان بیکاری اش را به موسیقی اختصاص داده و میگوید که حالش را بهتر میکند. وی همچنین از علاقه زیاد خود به آشپزی هم گفته و روی ادعای خود در این زمینه هم تاکید کرده است! در مصاحبه ای گفت که بهترین غذاهای شمالی را میتواند درست کند.

آزاده صمدی

وسواس کاری و متفاوت بودن

او گفته که وسواس زیادی در انتخاب نقش ها داشته و در این مورد حسابی دقت میکند، به این ترتیب میتواند همه آثار کارنامه اش را دوست داشته و از آنها در صورت لزوم دفاع کند. همچین آزاده صمدی خود را در آن دست از بازیگرانی میداند که به تجربه کردن شیوه های جدید علاقه دارد، به همین دلیل اهمیت متفاوت بودن نقش را بیشتر از اندازه آن میداند.

آزاده صمدی

نظر آزاده صمدی درباره خوشحالی و عشق

وی گفت که همیشه به این فکر میکند که باید آدم خوشحالی بود و به این نکته در سالهای پیش توجه نمیکرد ولی الان آن را تقویت کرده است. او عقیده دارد که باید در همه لحظات زندگی خوشحال بود. آزاده صمدی هر روز زندگی خود را به عنوان آخرین روز در نظر میگیرد و به این ترتیب از وجود همه آدم هایی که در کنار او هستند لذت میبرد. او گفته که بدون دوست داشتن و عشق، انجام کارها خیلی مشکل میشود.

آزاده صمدی

بازی در تلویزیون جهت کسب درآمد

او گفت که در دوره خیلی ایده آلیست بوده و فکرش هم نمیکرد که با سریال های تلویزیونی همکاری کند. اما بعد از مدتی به این نتیجه رسید که حضور در سریال های تلویزیونی در کنار کار تئاتر او اشکالی ندارد و در واقع با خیال راحت تری به علاقه اصلی اش یعنی تئاتر میپردازد. چرا که تامین هزینه های زندگی تنها با حضور در آثار نمایشی ممکن نیست.

حواشی آزاده صمدی

بیشتر حواشی این بازیگر به ازدواجش با هومن سیدی برمیگردد. برخی رسانه ها شایعه کرده بودند که این زوج دارای فرزند دختری میباشند ولی هر دو بازیگر این موضوع را تکذیب کردند. همچنین تیپ آزاده صمدی در پنجمین جشنواره بین المملی مد و لباس فجر، باعث حواشی زیادی شد. یکی دیگر از حواشی او به انتخابات سال ۱۳۸۸ و حمایت او از کاندید ریاست جمهوری برمیگردد که حواشی زیادی را برای این بازیگر درست کرد.

آزاده صمدی

ماجرای طلاق آزاده صمدی به زبان هومن سیدی

هومن سیدی در پاسخ به سوال هایی که درباره زندگی شخصی اش از او پرسیده میشد در اینستاگرام پاسخ داد که گاهی مشاهده کرده است به خاطر علاقه طرفدارانش، جزییات زندگی خصوصی او بخشی از ذهن آنها را مشغول کرده است. او در ادامه ترجیح داد که حریم خصوصی اش مثل عرف های رایج فرهنگی حفظ شود و فقط بدانند که این زندگی مشترک تمام شده است. او در ادامه خواست که دست از گفت و گو، ابراز تاسف، اظهار نظر، خیال پردازی و باقی واکنش ها بردارند تا این موضوع کاملا بسته شود.

اخراج از مجری گری

آزاده صمدی در شبکه اینترنتی آیو برای جام جهانی ۲۰۱۸ مجری ویژه برنامه ای شد. بعد از قسمت اول این برنامه ناظران صدا و سیما در بین قسمت دوم، جلوی اجرای آزاده صمدی را گرفتند و بهرنگ علوی را جایگزین او کردند. عوامل این برنامه آزاده صمدی را انتخاب کرده بودند ولی صدا و سیما اعلام کرد که این استفاده ابزاری از زنان است و دلیل ندارد که یک زن برنامه ورزشی مردانه را مجری گری کند.

آزاده صمدی

آثار آزاده صمدی و افتخارات

آزاده صمدی برای فیلم آفریقا، دیپلم بهترین بازیگر نقش اول زن را از ۲۹امین جشنواره فیلم فجر گرفت. او بعد از فیلم آفریقا در سال ۱۳۸۹ در فیلم سیزده هومن سید سال ۱۳۹۱ بازی کرد. در سال بعد طبقه حساس را به کارگردانی کمال تبریزی و در سال ۱۳۹۳ ارغوان را بازی کد. سال ۱۳۹۴ این بازیگر خیلی پر کار بود و در سه فیلم گاهی، ۵۰ کیلو آلبالو و خوب، بد، جلف بازی کرد. در سال ۱۳۹۵ فیلم ساعت ۵ عصر به کارگردان مهران مدیری و فیلم لابی را به کارگردان محمد پرویزی بازی کرد. وی فیلم مارموز و سراسر شب را در سال ۱۳۹۶ و فیلم زیر نظر را در سال ۱۳۹۷ بازی کرد.

آزاده صمدی همچنین در فیلم کوتاه ۳۵ متری زیر آب هومن سیدی در نقش نورا و دندان آبی هومن سیدی در نقش حدیث و همچنین در فیلم کوتاه هیچ کس با هیچ کس سخن نمیگوید هم بازی داشته است.

از سریال های او میشود به ما چند نفر در سال ۱۳۸۵ و راه بی پایان سال ۱۳۸۶، دو سال بعد سریال گاوصندوق و در سال ۱۳۹۰ سریال سی امین روز را بازی کرد. سال بعد حیرانی را به کارگردانی کیوان علی محمدی و امید بنکدار و سال ۱۳۹۳ به بازی در سریال انقلاب زیبا به کارگردانی بهرنگ توفیقی پرداخت. سال بعد با همان کارگردان سریال پشت بام تهران را بازی کرد. در سال های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ در دیوار به دیوار یک و دو سامان مقدم بازی کرد.

مطالب مشابه را ببینید!