مجله تاپ‌ناز‌

پرده بکارت خانم ها چیست و روش های حفظ و مراقبت

بکارت

پرده بکارت به رنگ صورتی است و شکل هلالی دارد و در بیشتر دختران یک شکاف بزرگ در غشاء پرده بکارت وجود دارد. در ادامه توضیحاتی در مورد پرده بکارت خانم ها ارائه کرده ایم و همچنین در مورد روش های حفظ و مراقبت این قسمت از بدن اطلاعاتی را گردآوری کرده ایم.

پرده بکارت چیست؟ اطلاعاتی در مورد پرده بکارت

پرده بکارت یک غشاء نازک است که در پایین و انتهای واژن خانم های باکره قرار دارد. هنگامی که خانم ها برای اولین بار رابطه جنسی خود را با مردان شروع می کنند، سر آلت تناسلی به این غشاء فشار آورده و باعث پاره شدن آن می شود. این فرایند اغلب باعث خونریزی جزئی می شود.البته لازم به ذکر است که طبق مطالعات اخیر، تنها 43 درصد از خانم ها در هنگام پاره شدن پرده بکارت با خونریزی مواجه می شوند.

از طرفی، پرده بکارت می تواند از طریق خودارضایی و به ویژه با وارد کردن سایر اجسام به داخل واژن پاره شود. بر طبق یک نظریه ی قدیمی، ورزش هایی مانند اسب سواری و دوچرخه سواری نیز می توانند باعث پاره شدن پرده بکارت شوند که البته درستی این نظریه هنوز نامشخص است.

همچنین :

چگونگی تشخیص وجود پرده ی بکارت

عکس انواع مدل پرده بکارت و توضیحات

ساختار پرده بکارت چگونه است؟

اگر شما واژن را به شکل یک تونل تصور کنید، پرده بکارت شبیه به یک پرده است که در دهانه ی تونل قرار گرفته و تقریبا بیشتر آن را مسدود کرده است. بیشتر خانم ها هرگز پرده بکارت خود را نمی بینند. (اما اگر مایل هستید پرده بکارت خود را ببینید، تنها کافیست لبهای واژن خود را گرفته و واژن خود را باز کنید. یک آینه در فاصله چند سانتی متری واژن خود قرار دهید. غشاء نازک و صورتی رنگی که میبینید، پرده بکارت شما می باشد.)

پرده بکارت تقریبا صورتی رنگ است و در بیشتر موارد هلالی شکل میباشد(البته می تواند اشکال مختلفی داشته باشد). تقریبا در تمام خانم های جوان یک شکاف بزرگ در غشاء پرده بکارت وجود دارد. به عبارت دیگر، پرده بکارت به طور کامل دهانه واژن را مسدود نمی کند. وجود این منفذ در پرده بکارت الزامیست زیرا که به خون قاعدگی اجازه می دهد که از رحم خارج شود.

متاسفانه در تعداد معدودی از خانم های جوان هیچگونه شکاف یا منفذی در پرده بکارت وجود ندارد که همین قضیه می تواند بعد از سن بلوغ باعث مشکلات نسبتا بزرگی شود. علائم این نوع از پرده بکارت به این شکل خود را نمایش می دهد که دختر جوان تمام علائم قاعدگی ماهانه مانند درد در شکم و نفخ را دارد، اما به هیچ وجه هیچگونه نشانه ای از خونریزی ندارد. خون قاعدگی به تدریج و بعد از چند ماه در داخل واژن، رحم و احتمالا لوله های فالوپ جمع شده و آنها را مسدود می کند. به این حالت بیماری هماتوکولپوس (hematocolpos) گفته می شود. در این بیماری، مشکل اصلی تشخیص آن است. درمان این بیماری کار چندان دشواری نیست.

متخصص زنان بعد از تشخیص بیماری، فرد بیمار را به بیمارستان منتقل کرده و در آنجا به کمک یک عمل جراحی ساده، پرده بکارت سوراخ شده و به خون اجازه داده می شود تا خارج شود. اگر این عمل به درستی انجام شود، فرد بیمار دیگر با مشکل جمع شدن خون در دوران قاعدگی مواجه نمی شود و در سنین بالاتر نیز می تواند بدون هیچگونه مشکلی مانند سایر خانم ها از زندگی جنسی خود لذت برده و باردار شود.

بیشتر : داروی ترمیم پرده بکارت دختران

پرده ی بکارت محکم و پاره نشدنی

بسیاری از زنان جوان ادعا می کنند که پرده بکارت آنها بسیار محکم و پاره نشدنی می باشد. این حالت برقراری رابطه جنسی را دشوار یا حتی غیر ممکن می کند. در برخی از این موارد، پزشک مجبور می شود برای برطرف کردن مشکل بیمار خود، از یک عمل جراحی ساده استفاده کند. در این عمل جراحی یا پرده به طور کامل برداشته می شود و یا تنها یک شکاف در آن ایجاد می شود تا پاره شدن آن ساده تر شود. با این حال بر طبق تحقیقی که 40 سال پیش در بریتانیا انجام شد، مشخص شد که در بسیاری از موارد پرده بکارت به هیچ عنوان محکم و پاره نشدنی نمی باشد (طبیعی می باشد).

در این موارد، علت اصلی مشکل یک بیماری به نام واژینیسموس می باشد که در واقع یک بیماری شایع روانی بوده که در آن عضلات سفت شده و برقراری رابطه جنسی را دچار مشکل می کند. در بسیاری از موارد به کمک تکنیک های تمدد اعصاب خاص می توان این مشکل را برطرف کرد.

با این حال، در برخی از موارد پاره نشدنی بودن پرده بکارت واقعی می باشد که می تواند در برقراری رابطه جنسی ایجاد مشکل کند. در اینگونه موارد، یک عمل جراحی ساده می تواند مشکل را رفع کند. پرده بکارت می تواند مشکلات دیگری نیز داشته باشد که البته بسیار نادر بوده و می توان به کمک یک عمل جراحی ساده آنها را برطرف کرد.

بیشتر : چگونگی تشخیص وجود پرده ی بکارت

بقایای پرده بکارت بعد از پاره شدن آن

پس از برداشته شدن پرده بکارت، یک حلقه از باقی مانده های آن در قسمت پایین و یا اطراف دهانه واژن به جا می ماند. معمولا این زائده ها به تدریج و بعد از چند سال کوچک می شوند و از بین می روند.اما در مواردی نادر، زائده های باقی مانده از پرده بکارت باقی مانده و می توانند باعث ایجاد ناراحتی و درد در هنگام رابطه جنسی شوند.

در چنین مواردی ممکن است استفاده از روان کننده ها در هنگام برقراری رابطه جنسی به شما کمک کند. چنانچه این راه حل به شما کمک نکرد، ممکن است لازم باشد به پزشک زنان مراجعه کنید و طی یک عمل جراحی ساده این زائده ها برداشته شوند.

مطالب مشابه را ببینید!