مجله تاپ‌ناز‌

تقویت گردش خون + چند روش خانگی برای گردش خون بهتر

تقویت گردش خون با روش های خانگی ممکن است. گردش خون ضعیف در زمان طولانی می تواند بعث ایجاد مشکلات جسمی مختل شود و به همین دلیل باید برای حفظ سلامت بدن، گردش خون را تقویت کرد و استفاده از روش های طبیعی برای بهبود گردش خون مناسب است.

از راه جریان خون مواد مغذی، مواد معدنی و اکسیژن به بخش مختلف بدن منتقل می شود که در واقع جریان خون ثابت باعث تسهیل عملکرد اعضای بدن، جریان خون ثابت و رشد سلول ها می شود، همانطور که می دانید مواد غذایی نقش مهمی در کمک به جریان خون دارند و در ادامه راهکارهای خانگی برای تقویت گردش خون را می خوانید.

تقویت گردش خون با روش های مناسب خانگی

برای بهبود دادن گردش خون روش های مفید و موثری وجود دارند که در ادامه با این راهکارها آشنا می شوید.

 

کاهش مصرف نمک:

مصرف بیش از حد نمک باعث سفت شدن عروق خونی می شود و فشار خون را بالا می برد و باعث تورم رگ های خونی می شود پس مواد غذایی دارای مقدار زیاد سدیم را کاهش دهید.

 

کاهش مصرف کافئین:

مصرف کافئین باعث کم آبی بدن می شود و به دلیل اینکه هیدرانه بودن بدن باعث افزایش گردش خون می شود پس مصرف کافئین باید با احتیاط صورت بگیرد زیرا کافئین جریان خون مغز را کاهش می دهد.

 

ماساژ:

از دیگر روش های بهبود گردش خون، ماساژ بدن با روغن هایی مانند رزماری، اکالیپتوس و اسطوخودوس می باشد و همچنین باعث تسکین دردهای عضلانی ناشی از گردش خون ضعیف کمک می کند.

 

ترک سیگار:

سیگار کشیدن باعث تنگ شدن رگ های خون می شود و در نتیجه جریان خون را با مشکل مواجه می کند و باعث افزایش فشار خون می شود و خون را هم غلیظ می کند. پس برای بهبود گردش خون سیگار را ترک کنید.

 

سیر:

سیر خواص شگفت انگیزی دارد و برای تقویت گردش خون هم بسیار عالی است و از تجمع پلاکت های خون جلوگیری می کند و باعث کاهش فشار خون می شود ولی در صورتی که از طعم و بوی سیر خوشتان نمی آید می توانید قرص آن را مصرف کنید.

 

زنجبیل:

زنجبیل دارای دو آنتی اکسیدان به نام های gingerols و zingerone می باشد که باعث تسریع گردش خون شود پس می توانید از زنجبیل به صورت چای یا به عنوان ادویه در غذاهایتن استفاده کنید.

تقویت گردش خون

زردچوبه:

زردچوبه در علم پزشکی هم فواید زیادی دارد و باعث گردش خون می شود زیرا، دارای ماده ای به نام کورکومین است که از ایجاد پلاک و تشکیل لخته خون پیشگیری می کند.

 

روغن نارگیل:

مصرف روزی دو تا سه قاشق غذاخوری روغن نارگیل باعث تسکین التهاب عروق خونی می شود و باعث تقویت گردش خون خواهد شد.

 

چای سبز:

چای سبز به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها برای بهبود گردش خون گزینه خوبی است و باعث افزایش میزان اکسید نیتریک خون می شود و در نتیجه به گسترش عروف خون و تسریع جریان خون کمک می کند.

 

تقویت گردش خون

مصرف ماهی چرب:

ماهی چرب دارای مقدار زیادی امگا 3 است که باعث افزایش عملکرد سیستم قلب و عروق و بهبود گردش خون می شود. ماهی چرب که دارای امگا 3 بالایی هستند شامل ماهی ساردین، قزل آلا، تن، کلم پیچ و ماهی خال مخالی می شود.

 

فلفل قرمز هندی:

طبق تحقیقات انجام شده استفاده از غذاهای تند باعث سریع تر شدن گردش خون می شود و باعث تقویت عروق و رگ های خون می شود و در نتیجه قادر است خون را به شکل بهتری به بخش های بدن برساند.

 

انجام حرکات کششی:

یکی از بهترین روش ها برای بهبود گردش خون پس از نسشتن های طولانی حرکت های کششی است که حرکت یوگا در بهبود گردش خون بسیار موثر هستند.

 

آب درمانی:

یکی از ساده ترین روش ها برای تقویت گردش خون دوش آب گرم، حمام بخار، سونا و جکوزی است زیرا باعث گشاد شدن عروق خونی می شود و در نتیجه باعث بهبود گردش خون در کل بدن می شود.

 

هندوانه:

یکی از میوه های مفید برای تسریع گردش خون هندوانه است که به دلیل داشتن ماده ای به نام لیکوپن باعث جلوگیری از تجمع پلاکت در دیواره عروق خونی می شود.

 

جعفری:

جعفری یکی از سبزیجات موثر برای گردش خون است که نسبت به دیگر سبزیجات مقدار زیادی ویتامین K دارد و باعث سم زدایی بدن هم می شود. این سبزی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان ها از بدن در مقابل عفونت محافظت می کند. این سبزی برای خانم ها باردار مناسب نیست.

 

پیاز:

پیاز دارای ماده به نام آلیسین است که باعث افزایش گردش خون می شود. علاوه بر این میزان دفع مایعات از بدن را افزایش می دهد و در نتیجه باعث کاهش تورم ناشی از گردش خون ضعیف خواهد شد.

 

مطالب مشابه را ببینید!