مجله تاپ‌ناز‌

یخچال ساید بای ساید با دوقلو چه تفاوتی دارد و کدامیک بهتر است

اگر می خواهید یخچال بخرید و نمی دانید که نوع ساید بای ساید یا یخچال دوقلو بهتر است پس در این مطلب همراه ما باشید تا شما را برای خرید بهتر راهنمایی کنیم.

یخچال فریزر دوقلو فروش زیادی در بازار کشور دارد و خیلی از زوج های جوان از ابتدای زندگی خود اقدام به تهیه یخچال دوقلو می کنند. ولی این روزها خرید ساید بای ساید هم بسیار با استقبال روبرو شده است و البته در ادامه می خواهید در مورد تفاوت این دو یخچال توضیحاتی را ارائه کنیم.

یخچال ساید بای ساید

یخچال ساید بای ساید نوعی از یخچال های جدید است که دارای دو درب است و دارای قفسه ها و فضای تبیه شدن در تمام قسمت ها و درها می باشد و می توانید نوشیدنی و غذاها را در آن قرار دهید. استفاده از این نوع یخچال ها، امروزه بسیار رواج دارد و در آپارتمان های جدید فضای کابینت را طوری طراحی می کنند که برای گذاشتن یخچال ساید مناسب باشد. بسیار از جوانان ترجیح می دهند که یخچال ساید تهیه کنند و به انواع قدیمی یخچال، آن را ترجیح می دهند.

یخچال ساید باید ساید دو یا چهار درب دارد و فضای کمی را اشغال می کند. این نوع یخچال دارای فضای کمتری است ولی طراحی بدن آن بسیار شیک است و دارای امکانات جانبی مانند آبسردکن و یخ ساز است که برای فصل تابستان و در مواقعی که مهمان دارید مناسب است.

استفاده بهینه این یخچال از فضا و به خصوص در بخش فریزر باعث می شود که افراد بیشتر از این یخچال ها استفاده کنند و می توانید در این یخچال به راحتی به مواد غذایی و نوشیدنی ها دسترسی داشته باشید. البته این نکته بسیار مهم است که قیمت یخچال ساید بسیار گران تر از باقی یخچال ها است ولی کیفیت و دوام آن مناسب است.

استفاده بهینه این نوع از یخچال ها از فضا به خصوص در بخش فریزر، باعث می شود که افرادی که از این نوع یخچال ها استفاده می کنند، به آسانی دسترسی به مواد غذایی و نوشیدنی های گذاشته شده در این یخچال داشته باشند. داشتن ظاهری زیبا و مناسب باعث شده است که این نوع از یخچال ها بسیار افزایش تقاضا داشته باشند. با وجود اینکه قیمت این یخچال ها گران است ولی بسیار با دوام هستند و به ندرت نیاز به تعمیر دارند.

یخچال

بسیاری از شرکت های سازنده یخچال فریزر، که در سطح جهان معروف و در این زمینه سابقه طولانی دارند از جمله ال جی (LG)، سامسونگ (Samsung)، بوش (Bosch)، هیتاچی (Hitachi) و غیره در سالهای اخیر اقدام به ساخت و تولید یخچال های ساید بای ساید با قیمت مناسب و کیفیت بالا کرده اند.

سایز این نوع یخچال متنوع است و می توانید با توجه به نیاز خود نوع کوچک، متوسط و بطرگ آن را خریداتری کنید. یکی از مزایای این یخچال امکان تغییر دمای فضای درون یخچال است. بطوری که در بیشتر یخچال های ساید بای ساید امروزی، در حالت تنظیم دمای “سوپر” می توانید دمای یخچال را تا صفر درجه و همچنین دمای فریزر را تا 24- درجه سانتی گراد پایین بیاورید که این نکته بسیار مهمی است به ویژه برای فصل های گرم سال از جمله تابستان.

امکانات جانبی یخچال ساید بای ساید هم موجب تشویق بسیاری از افراد به خرید یخچال ساید بای ساید شده سات. بطوری که با وجود امکاناتی مانند صفحه نمایش دیجیتال، آبسردکن، یخساز، فیلتر های تصفیه کننده هوا و آب، سیستم اتوماتیک ذوب برفک در یخچال موجب می شوند که کارایی این یخچال ها در آشپزخانه ها بیشتر شوند. از طرف دیگر در این یخچال ها، بخش هایی تعبیه شده که در آنها می توانید برخی مواد غذایی را بگذارید که می خواهید در دمایی پایین تر از دمای سایر بخش های یخچال نگهداری شوند ولی در فریزر قرار داده نشوند. با این توصیفات و موارد مهم خرید یخچال ساید بای ساید، می توانید بهتر در مورد خرید و به صرف بودن قیمت یخچال ساید بای ساید تصمیم بگیرید.

یخچال

یخچال دوقلو

یخچال دوقلو هم تا حد زیادی شبیه به ساید بای ساید است ولی یخچال و فریزر آن دو سیستم جدا از هم دارند و هر کدام در یک باکس قرار دارند. یخچال های دوقلو دارای فضای بسیار بیشتری نسبت به ساید بای ساید هستند و فریزر آنها هم فضای زیادی دارد. خانواده های پر جمعیت و افرادی که میوه، سبزی و مواد غذایی زیادی در یخچال نگهداری می کنند، می توانند این نوع یخچال را تهیه کنند. این یخچال به دلیل مجزا بودن بخش یخچال و فریزر مقدار بیشتری فضا را اشغال می کند. به دلیل جدا بودن یخچال و فریزر دارای دو موتور کمپرسور است و به طور کل اصطحلاک کمتری نسبت به ساید بای ساید دارد و به همین جهت خیلی کمتر از ساید دچار خرابی می شود.

بسیاری از شرکت های مطرح و سازندگان معروف یخچال فریزر اقدام به ساخت و تولید یخچال فریزر دوقلو می کنند و در این بازار از سالها پیش سهمی داشتند. از جمله این برندها می توان به یخچال دوقلو سامسونگ، یخچال دوقلو بوش و یخچال دوقلو ال جی (LG) اشاره کرد. قیمت یخچال دوقلو معمولا از یخچال ساید بای سایدکمتر است ولی در عوض مصرف برق آنها بیشتر است که به این مسئله هم باید توجه کرد. بنابراین کسانی که قیمت یخچال فریزر برایشان اهمیت دارد، این نکته را نباید از نظر دور بدارند. از طرف دیگر سبک و طراحی بدنه یخچال های دوقلو نسبت به یخچال های ساید بای ساید، ساده تر است.

مقایسه یخچال ساید بای ساید و دو قلو

چنانچه می خواهید ساید بای ساید و یا دوقلو بخرید می توانید نکات زیر را با دقت بخوانید و سپس تصمیم گیری کنید.

قیمت یخچال ساید باید ساید از قیمت یخچال دوقلو بیشتر است و همین می تواند شما را از خرید ساید منصرف کند.

یخچال ساید دارای یک موتور است و یخچال دوقلو دو موتور مجزا دارد و همین باعث خرابی کمتر و اصطحلاک کمتر می شود.

مصرف برق ساید بای ساید از یخچال دو قلو کمتر است زیرا دارای یک موتور است.

به طور کل امکانات یخچال ساید بای ساید از یخچال دوقلو بیشتر است و دارای امکاناتی مانند قفل کودک، محفظه بار، محفظه مخصوص نگهداری میوه و سبزی، سیستم سرمایش سریع، سیستم انجماد سریع، فیلتر آب، فیلتر هوا، آبسردکن، یخ ساز، سیستم اتوماتیک ذوب برفک و … می باشد.

یخچال های ساید بای ساید فضای کمی را اشغال می کنند و فریزر آنها کوچک تر از فریزر یخچال های دوقلو است.

یخچال ساید بای ساید برای استفاده جوانان و خانواده های کم جمعیت مناسب تر می باشد ولی یخچال دوقلو برای خانواده های پر جمعیت مناسب است.

شکل ظاهری یخچال ساید بای ساید بسیار زیباتر و مدرن تر از یخچال دوقلو می باشد.

تنوع رنگ در هر دو نوع یخچال وجود دارد و می توانید رنگ های مختلف را تهیه کنید.

برندهای معروف جهانی این دو نوع یخچال را تولید می کنند. از معروف ترین ها می توان به سامسونگ، بوش، ال جی و هیتاچی اشاره کرد.

یخچال های ساید دو یا چهار درب دارند ولی یخچال دوقلو فقط دو درب دارد.

حمل و نقل یخچال ساید اصول خاصی دارد و کمی مشکل است. در موقع باربری باید بسیار با دقت حمل شود ولی یخچال دوقلو خیلی راحت تر جابجا می شود.

فضای آشپزخانه های امروزی بیشتر برای ساید بای ساید طراحی می شود.

مطالب مشابه را ببینید!