مجله تاپ‌ناز‌

دلایل ایجاد شدن جوش در ناحیه گردن و روش های درمان مشکلات پوستی گردن

جوش یکی از مشکلات شایع در میان بیشتر افراد است که به دلایل مختلفی رخ می دهد و گاهی روی گردن ظاهر می شوند که می تواند باعث درد می شود و با راهکارهای طبیعی می توان آن را درمان نمود که به همین دلیل در ادامه شما را با روش های درمان جوش گردن آشنا می کنیم.

همان گونه که می دانید آکنه در میان بیشتر نوجوانان و جوانان دیده می شود ولی گاهی بر روی پوست گردن هم ظاهر می شوند که آکنه ها روی قسمت جلوی گردن جزو آکنه های صورت هستند و مانند یکدیگر هم درمان می شوند و پوست پشت گردن دارای پوست ضخیم تر است ولی به دلیل داشتن منافذ بزرگتر آکنه های بیشتری بروز می کند که در ادامه توضیحاتی در مورد روش درمان این جوش ها ارائه کرده ایم.

چنانچه شما دچار آکنه های روی گردن می شوید و راهکارهای مختلف را امتحان کرده اید ولی به نتیجه نرسیده اید پیشنهاد می کنیم که در آخر این مطلب همراه ما باشید تا علاوه بر علل بروز این مشکل با روش های درمان آن هم به خوبی آشنا شوید و برای همیشه از شر آکنه های چرکی روی گردن خلاص بشوید.

نحوه درمان جوش گردن

آکنه های روی گردن بنا به دلایل مختلف رخم می دهند که در بیشتر موارد با استفاده از دارو های خانگی درمان می شوند ولی در صورتی که جوش های شدیدی را در گردن خود دارید و به درمان اولیه پاسخ نمی دهد همچنین به مدت چند هفته است که هیچ بهبودی در آنها حس نمی کنید باید به متخصص پوست مراجعه کنید ولی در اکثر موارد جوش های روی گردن را می توانید با راهکارهای طبیعی برطرف کنید که در ادامه با بعضی از روش های خانگی آشنا می شوید.

آسپرین :

برای رفع جوش های صورت می توانید از آسپرین استفاده کنید و به همین دلیل پودر آسپرین را با آب گرم مخلوط کنید و خمیر به دست آمده را روی جوش بزنید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند و در آخر با آب ولرم بشویید.

چای سبز یا نمک دریا :

استفاده کردن از ترکیب چای سبز و نمک دریا برای رفع آکنه های روی گردن گزینه خوبی است و فقط کافی است، یک قاشق غذاخوری نمک دریا را به چای سبز دم کرده اضافه کنید سپس خمیر به دست آمده را روی آکنه بزنید و پس از خشک شدن با اب آن را بشویید و می توانید از این روش هر روز استفاده کنید. می توانید نمک دریا و چای سبز را داخل یک بطری اسپری بریزید درون فریزر فرار دهید و در زمان مورد نیاز آن را روی قسمت صورت و گردن خود اسپری کنید و پس از زمان ده دقیقه محل مورد نظر را بشویید.

لیمو :

ویتامین سی در لیمو آن را به یک راهکار خوب برای تقویت پوست و از بین بردن جوش های روی گردن تبدیل کرده است، پس یک عدد لیمو را از وسط برش بزنید و پس از گرفتن آب آن به آن مقداری آب ولرم اضافه کنید و هر روز  قبل از صبحانه میل کنید و یا می توانید کمی آب لیمو را روی گردن بمالید و پس از ده دقیقه بشویید.

دلایل ایجاد شدن جوش در ناحیه گردن و روش های درمان مشکلات پوستی گردن

سفید تخم مرغ :

سفیده تخم مرغ روشی عالی برای رفع آکنه است. یک عدد سفیده تخم مرغ،نصف قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری آب لیمو را با هم ترکیب کنید و در صورت تمایل می توانید به آن کمی روغن طبیعی مانند روغن زیتون را هم اضافه کنید حالا ترکیب به دست آمده را روی گردن بزنید  و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه بماند و در نهایت با آب ولرم بشویید.

آلوئه ورا :

استفاده کردن از آلوئه ورا یکی از روش های مناسب و عالی برای درمان آکنه گردن است. دو قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را با یک قاشق چای خوری نمک دریا مخلوط کنید سپس خمیر به دست آمده را روی آکنه های گردن اعمال کنید و پس از 5 دقیقه قسمت مورد نظر را با آب ولرم بشویید و در آخر از یک مرطوب کننده برای گردن استفاده کنید، از این روش می توانید هر روز استفاده کنید.

نکته : دقت داشته باشید که نباید بیشتر از پنج دقیقه خمیر حاصل بر روی جوش بماند.

بررسی دلایل جوش های روی گردن

دلایل زیادی وجود دارند که باعث بروز آکنه روی گردن می شود که در ادامه مهمترین دلایل ایجاد این نوع مشکل پوستی را بررسی می کنیم.

  • لایه برداری خشن پوست
  • استرس
  • هورمون های نوسان کننده به خصوص در دوران بلوغ و قاعدگی
  • میکاپ سنگین
  • استفاده از داروهای خاص
  • استفاده از یقه های خشن
  • استفاده از محصولات با عطرها و مزه های مصنوعی
  • خراش افتادن روی پوست
  • عدم شستن صورت به شکل مرتب با آب و صابون
  • مسدود شدن پوست با کرم و ضد آفتاب ها

 عواملی که خطر ابتلا به جوش های گردن را افزایش را می دهند

  • تمیز نکردن گردن پس از عرق و ورزش
  • پوشیدن لباس های کثیف که با گردن ارتباط دارند.
  • استفاده از تیغه های قدیمی جهت اصلاح
  • لمس زیاد مو و مالیدن آن بر روی گردن به خصوص موهای نشسته
  • عدم استفاده از کرم مخصوص شیو
  • استفاده از گردن بندهایی که حساسیت زا هستند
  • پارچه های خشن لباس
  • لباس های خیلی تنگ که پوست نمی تواند نفس بکشد

سخن پایانی در مورد جوش گردن

با ایجاد جوش روی پوست بیشتر افراد سعی می کنند آنها را بترکانند که این کار خیلی مناسب نیست زیرا این ناحیه زخم می شود و ممکن است باکتری به آن وارد شود و در نتیجه خطر ابتلا به عفونت بیشتر می شود. این باکتری ها می توانند به لایه های داخلی تر پوست نفوذ کنند  باعث بروز نودول، جوش کیستی، پاپیول و پاستول می شود و در نهایت لکه های قهوه ای روی پوست ایجاد می شود.

مطالب مشابه را ببینید!