مجله تاپ‌ناز‌

راهنمای ست کردن لباس خال‌ خالی برای مردان

طرح خال خالی یکی از طرح های جذاب است که بر روی هر لباس و وسیله ای چشم گیر است. سال ها است که این توپ های کوچک روی بستری ساده از پارچه می تواند لباس های زنانه و مردانه زیبایی را ایجاد کند. شاید تصور کنید که لباس خال خالی برای مردان عجیب است و ست کردن آن اصولی خاص ندارد، ولی اصلا این گونه نیست. در این مطلب برای شما اصول درست ست کردت لباس خال خالی را توضیح می دهیم.

تاریخچه لباس خال‌ خالی برای آقایان

شاید عجیب به نظر برسد، ولی در تاریخچه پوشاک دنیای غرب، خال خالی ها از همان ابتدا محبوب نبودند زیرا طرحشان برای عموم یادآور بیماری های پوستی مانند جذام و طاعون بود. ولی همیشه در روی یک پاشنه نمی چرخد، با فرا رسیدن قرن 18 میلادی، طرح های خال خالی روی دور موفقیت قرار گرفتند.

استفاده کردن از طرح خال خالی در لباس مردانه بیشتر منحصر به اکسسوری هایی مانند کراوات، پاپیون، جوراب و دستمال جیبی کت یا همان پوشت می باشد. خال های درشت هم معمولا برای لباس های خانم استفاده می شود. در دنیای بزرگ مد و فشن امروزی که تغییرات و تنوع بسیار وجود دارد، دیگر هیچ مرزی بدین معنا وجود ندارد.

طرح خال خالی حالتی شاد دارد و استفاده از آن نمادی از تحرک است. از افراد مشهوری که به این طرح علاقمند هستند، باید به اداورد هشتم پادشاه انگلیسی معروف به دوک ویندسور  (Duke of Windsor) اشاره کرد. چرچیل نخست وزیر بریتانیا هم لباس خال خالی دوست داشتند.

در ادامه این مطلب تاپ ناز نکاتی در مورد ست کردن لباس خال خالی برای آقایان را آماده کرده ایم.

نکات لازم برای ست‌کردن لباس خال‌خالی برای آقایان

در زمان استفاده از طرح خال خالی برای استایل مردانه باید به مواردی مانند اندازه خال ها، رنگ و فاصله میان آنها دقت کنید. اجازه دهید که در مورد نکات مهم بیشتر توضیح دهیم:

ست کردن لباس خال‌ خالی

اندازه خال‌ها

به یاد داشته باشید که اندازه خال های لباس و اکسسوری روی معنایی که متبادر می‌کنند، بسیار اثرگذار است. مثلا خال هایی بزرگ حالت غیر رسمی به لباس می دهند و حس و حال سرخوش به استایل مردان می دهند.

ست کردن لباس خال‌ خالی

فاصله خال‌ها از یکدیگر

فاصله بین خال ها در لباس بسیار مهم است. هر چه که  فاصله میان خال ها کمتر و منظم تر باشد، جلوه لباس هم متقارن تر و اتو کشیده تر می شود. اگر به دنبال طرح آزادانه تر و رهاتر هستید و استایلی هنری یا هنجارشکنانه را می پسندید به سراغ خال هایی بروید که به صورت تصادفی در بخش های مختلف پاچه جای خوش کرده اند.

هر چه فاصله بین خال ها از هم کمتر شود، رنگ خال هل رنگ غالب لباس یا اکسسوری خواهد بود. برای استال های رسمی و مرتب باید به سراغ پارچه هایی بروید که خال ها روی آنها با فواصلی مشخص و منظم از هم چیده شده اند.

ست کردن لباس خال‌ خالی

رنگ خال‌ها

هماهنگی میان زمینه و رنگ خال ها در پارچه لباس خال خالی برای مردان مهم است. رنگ زمینه و خال ها باید با هم در تضاد باشند. اگر طیف رنگی این دو به هم بسیار نزدیک باشد، تمیز دادن خال از زمینه سخت می شود و دیگر فایده ای در پوشیدن لباسی طرح دار وجود ندارد.

مصلا اینها را در نظر بگیرد: رنگ آبی زمینه با خال‌های سفید، رنگ قرمز در پس‌زمینه‌ای مشکی، ترکیب معروف سفید و مشکی یا هر ترکیب دیگری که باعث شاخص‌شدن خال‌ها بر پس‌زمینه پارچه می‌شود.

ست کردن لباس خال‌ خالی

شیوه ست‌کردن لباس خال‌خالی برای آقایان

همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، طرح خال‌خالی بیشتر در اکسسوری‌های مردانه استفاده می‌شود. برای همین در ادامه درباره ست‌کردن آن در استایل در جایگاه اکسسوری خواهید خواند. اما به‌طور کلی، طرح خال‌خالی می‌تواند به‌سادگی، چندین رنگ را وارد تیپ شما کند و جلوه‌ای جذاب از رنگ‌هایی هماهنگ را به نمایش بگذارد.

کراوات‌های خال‌خالی

اگر به‌‌دنبال استفاده از خال‌خالی در استایلی رسمی هستید، بهتر است که به سراغ جنس کراواتی ابریشمی بروید. یادتان باشد که کراوات خال‌خالی با پیراهنی بدون نقش و طرح، انتخاب ساده و بی‌دردسری است. اما اگر طرفدار طرح و نقش هستید، پوشیدن پیراهنی راه‌راه یا پیراهنی با طرح‌های درشت و بزرگ در کنار پاپیون و کراوات خال‌خالی هم توصیه می‌شود.

ست کردن لباس خال‌ خالی

پوشِت یا دستمال جیبی خال‌خالی

پوشِت‌ها یا دستمال‌های کوچک در جیب کت‌ معمولا برای اضافه‌کردن رنگی تازه به استایل استفاده می‌شوند. شاید به نظرتان بیاید که این دستمال‌های کوچک چندان اهمیتی ندارند اما سخت در اشتباه هستید. این دستمال‌ها با رنگ و طرحشان می‌توانند تیپی ساده و معمولی را به حالتی شیک، خاص و چشم‌گیر بدل کنند.

حال اگر پوشت‌تان طرح خال‌خالی داشته باشد، میزان اثرگذاری دستمال جیبی بیشتر هم می‌شود. این طرح یعنی خال‌خالی نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند و اثرگذاری بالایی دارد. برای اینکه تیپ و استایلی خاص با پوشت خال‌خالی داشته باشید، لازم نیست که کراواتی خال‌خالی با همان رنگ و طرح پوشت بپوشید؛ اصلا چنین چیزی لازم نیست. باید سلیقه به خرج بدهید و طرح و رنگ کراوات را با پوشت خال‌خالی‌تان هماهنگ کنید اما شباهت تام کار درستی نیست.

ست کردن لباس خال‌ خالی

شال‌گردن پارچه‌ای خال‌خالی

اگر دستمال‌گردن یا شال‌ گردن پارچه‌ای خال‌خالی می‌پوشید، حواستان باشد که تمرکز استایلتان بر محور آن خواهد بود. باید دقت کنید که شال یا دستمال گردن خال‌خالی‌تان در تناسب و هماهنگی با بخش‌های دیگر استایل باشد. اگر می‌خواهید این عنصر در تیپ‌تان چندان خیره‌کننده و مرکز توجه نباشد، به‌سراغ گزینه‌هایی بروید که خال‌هایشان ریز است.

ست کردن لباس خال‌ خالی

جوراب‌های خال‌خالی

جوراب‌های مردانه یکی از بهترین بخش‌های استایل برای ابراز سلیقه شخصی هستند. جوراب‌ها می‌توانند درباره شخصیت افراد چیزهای زیادی را فاش کنند. یادتان باشد که با پوشیدن جوراب‌های خال‌خالی توجه زیادی را به پاهای خود جلب می‌کنید. برخی از آقایان ترجیح می‌دهند که نقطه چشم‌گیر استایلشان، بخش دیگری باشد. در هر حال، انتخاب با شماست.

مطالب مشابه را ببینید!