مجله تاپ‌ناز‌

لایه برداری پوست سر با روش های مناسب و اسکراب های طبیعی در منزل

در این مطلب نحوه لایه برداری پوست سر و ساختن اسکراب های طبیعی برای پوست را بررسی می کنیم و امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید براحتی پوستی بهتر و بدون مشکل داشته باشید.

لایه برداری پوست سر که به اسکراب سر هم معروف است باعث از بین بردن سلول های مرده روی پوست می شود و با استفاده از این روش می توانید چربی های اضافه ای را که بر روی پوست سر شما ایجاد شده است را براحتی از بین ببرید.

 

روش لایه برداری پوست سر

چنانچه پوست سر سالم است شما موهایی سالم و پرپشت خواهید داشت و علاوه بر این تمیز کردن پوست سر هم هر چند وقت یک بار باعث تقویت موها می شود و از خارش سر، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری می شود.

 

اسکراب پوست سر چگونه انجام می شود ؟

۱. در ابتدا شامپو را روی پوست سر خود بریزید و 3 دقیقه سر را ماساژ دهید. باید توجه داشته باشید که این شامپو باعث از بین بردن پوست مرده کف سر می شود. شامپوی درخشان کننده باعث می شود که رنگ موها محو شود و قبل از دوباره رنگ کردن مو از این شامپو استفاده کنید.

۲. برای از بین بردن سلول های مرده پوست سر می توانید از اسکراب لایه بردار و فوم های پاک کننده و سرم های مخصوص سر استفاده کنید. هر کدام از این محصولات را می توانید روی پوست سر خود بریزید و سپس پوست سر را ماساژ دهید. اسکراب ها باعث پاکسازی گرد و غبار یا چربی از روی پوست سر می شوند و سرم ها هم هر نوع آلودگی یا چربی را از روی پوست سر از بین می برند.

۳.پس از اینکه پوست سر را تمیز کردید می توانید از یک نرم کننده عمیق استفاده کنید تا رطوبت از دسته رفته به مو برگردد. از نرم کننده باید روی نوک مو استفاده کنید و نرم کننده را نباید روی پوست سر یا طول موها بزنید.

۴. برای مراقبت درست از موها باید به صورت مرتب پوست سر را تمیز کنید. اگر جزو افرادی هستید که زیادی عرق می کنید یا آلودگی روی پوست سر انباشته می شود می توانید هر 14 روز یک بار پوست سر را تمیز کنید. اگر موهای معمولی دارید می توانید یک روز در ماه اسکراب پوست سر را انجام دهید.

 

لایه برداری پوست سر با روش های مناسب  و اسکراب های طبیعی در منزل

روش ساخت اسکراب پوست سر با مواد طبیعی و خانگی

اسکراب پوست سر با مواد طبیعی مانند ماسک موی طبیعی آسیب زیادی به پوست وارد نمی کند و در ادامه روش هایی برای اسکراب پوست سر با مواد طبیعی را به شما توضیح می دهیم.

 

اسکراب جوش شیرین برای پوست سر

جوش شیرین باعث تمیز شدن پوست سر می شود و درخت چای هم باکتری ها را از روی پوست حذف می کند. برای تهیه این اسکراب باید یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با چند قطره روغن درخت چای ترکیب کنید و سپس کمی از مخلوط را در کف سر بریزید و ماساژ دهید و سپس موها را با آب گرم بشویید. این ماسک موی طبیعی از خشک شدن پوست سر و پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری می کند.

 

اسکراب نمکی برای پوست سر

2 قاشق غذاخوری نمک دریایی و یک قاشق غذاخوری آبلیمو د و قاشق غذاخوری روغن زیتون را در ظرفی مناسب بریزید و سپس این اسکراب را روی پوست سر خود قرار بدهید.

 

اسکراب عسل و روغن نارگیل

عسل و روغن نارگیل از انواع مواد طبیعی و مناسب برای تقویت مو و پوست سر هستند و می توانید با این اسکراب به لایه بردار پوست سر بپردازید.

مواد لازم

  • روغن نارگیل : ۱/۴ فنجان
  • شکر : ۳/۴ فنجان
  • روغن نعناء فلفلی : ۵ تا ۱۰ قطره
  • سرکه سیب : یک قاشق غذاخوری
  • عسل مانوکا : یک قاشق غذاخوری

روش تهیه

همه مواد را درون ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب نمایید سپس اسکراب را روی پوست سر خود قرار بدهید و موهایتان را بشویید.

اسکراب پوست سر با سرکه سیب

سرکه سیب باعث بهبود پوست سر می شود و می توانید با استفاده از سرکه سیب باکتری ها و ویروس ها و قارچ هایی که روی پوست سر وجود دارند را از بین ببرید. برای تهیه این اسکراب ابتدا ۱/۴ فنجان سرکه سیب را با ۱ فنجان آب مخلوط کنید و سپس محلول را در بطری اسپری بریزید و محلول را روی پوست سر خود اسپری کنید و ماساژ دهید. باید اجازه دهید که این محلول به مدت 3 تا 5 دقیقه روی پوست سر شما بماند و پس ز زمان ذکر شده می توانید موها را با آب گرم و شامپو بشویید.

 

ماسک صابون کاستیل و جوش شیرین

چنانچه روی پوست سر شما چربی زیادی جمع شده است می توانید صابون کاستیل را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین ترکیب کنید و سپس مخلوط مواد را روی پوست سر بریزید و پوست سر را ماساژ دهید و اجازه دهید که مخلوط جوش شیرین به مدت 5 دقیقه روی پوست سر بماند و پس از مدت زمان ذکر شده موها را با آب گرم بشویید و بعد از آن موها را با آب سرد بشویید.

 

اسکراب پوست سر با شکر قهوه ای

اگر می خواهید که پوست سر شما تمیز شود باید در ابتدا موها را بشویید و سپس دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای و دو قاشق غذاخوری جو دو سر و دو قاشق غذاخوری نرم کنده را با هم ترکیب کنید و سپس مقداری از اسکراب را روی کف سر خود بریزید و به صورت دایره ای پوست سر را ماساژ دهید و پس از گذشت 3 تا 5 دقیقه موها را بشویید.

 

 

اسکراب دارچین

دارچیب باعث از بین بردن باکتری های موجود روی پوست سر می شود. برای تهیه این اسکراب ابتدا یک قاشق چای خوری جوش شیرین و دو قاشق چای خوری روغن زیتون و نصف قاشق چای خوری پودر دارچین را با هم ترکیب کنید و سپس اسکراب را به پوست سر آغشته کنید و پس از 15 دقیقه موها را با شامپو بشویید.

 

اسکراب لیمو

اسکراب لیمو یکی دیگر از انواع اسکراب طبیعی و قوی می باشد و برای تهیه این اسکراب طبیعی باید دو قاشق غذاخوری نمک دریا و دو قاشق غذاخوری آبلیموی طبیعی و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و سپس اسکراب را روی پوست سر و موها بمالید و پوست سر را ماساژ دهید.

 

مطالب مشابه را ببینید!