مجله تاپ‌ناز‌

ماساژ سنگ داغ چگونه انجام می شود و چه مزایایی دارد؟

در این مطلب شما با یکی از از انواع بهترین ماساژ ها برای درمان کردن اسپاسم عضلانی و کاهش استرس آشنا می شوید که می توانید براحتی انجام دهید. برای آشنایی با ماساژ سنگ داغ در این مطلب همراه ما باشید.

ماساژ سنگ داغ یکی از درمان های آرام بخشی است که پس از داشتن روزی سخت و استرس زا به شما کمک می کند تا آرامش از دست رفته خود را بازیابید. در ادامه فواید این نوع ماساژ را برای شما بیان می کنیم.

 

ماساژ سنگ داغ و فواید این ماساژ آرامش بخش

در ماساژ سنگ داغ، فردی ماهر سعی می کند با استفاده از سنگ های آتشفشانی بدن شما را ریلکس کند و گرفتگی ها عضلانی بدن را از بین ببرد. این نوع از ماساژ با سنگ های مختلف صورت می گیرد و با توجه به سنگ هایی که استفاده می شود بخش های بدن شما نرم تر و ریلکس تر می شوند. چنانچه این ماساژ را با روغن های مخصوص انجام دهید، تمام دردهای بدن شما از بین می رود و باز شادابی و سلامتی به بدن شما بر می گردد. از فواید بی نظیر این سنگ ها می توان به درمان بیماری فیبرومالژیا، دفع سموم بدن، تقویت سیستم ایمنی و افزایش توجه و تمرکز اشاره کرد. در ادامه با انواع خواص دیگر این نوع ماساژ آشنا می شوید.

ماساژ سنگ داغ

رفع استرس

اگر تنش های روانی دارید و استرس زندگی شما را مختل کرده است به شما توصیه می کنیم که از این روش استفاده کنید و با استرس مقابله کنید. در واقع سنگ های داغ می توانند انرژی شما را افزایش دهند و تشویش های ذهنی شما را از بین ببرند. با توجه به تحقیقاتی که انجام شده است نشان داده شده که این ماساژ به شما کمک می کند تا بتوانید استرس را از خود دور کنید و به سلامت قلب و عروق شما هم کمک می کند.

 

بهتر شدن گردش خون

وقتی که از سنگ های داغ برای ماساژ دادن استفاده می کنید این گرما به عروق بدن نفوذ پیدا می کند و باعث بهبود گردش خون می شود. اگر بتوانید به صورت منظم از این ماساژ استفاده کنید، سیستم گردش خون شما منظم تر می شود و دیگر نیاز به نگرانی برای بیماری های قلبی و عروقی ندارد و می توانید تمام خستگی ها را از بدن خود دفع کنید.

 

درمان اسپاسم

گرفتگی عضلات یکی از مشکلاتی است که افراد زیادی در روز با آن مواجه می شوند. جالب است بدانید که ماساژ سنگ داغ به شما کمک می کند تا بتوانید خیلی سریع این مشکل را از بین ببرید و باز فعالیت هایی که به دلیل اسپاسم مختل شده بود را درمان کنید. در واقع دردهایی که بر اثر گرفتگی ها و اسپاسم ها ایجاد می شود غیر قابل تحمل است و بهتر است سریع آنها را رفع کنید تا اذیت نشوید و بتوانید کارهایتان را با بازدهی بیشتری انجام بدهید.

 

منعطف شدن مفصل ها

وقتی که عضلات شما دچار اسپاسم می شود ممکن است گرفتگی مفصل ها شما را از انجام ساده ترین کارها نیز باز دارد. پس شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و هم اسپاسم های عضلانی و هم خشکی و گرفتگی مفاصل را از بین ببرید.

 

داشتن خواب راحت

وقتی که بتوانید استرس روزانه را از بین ببرید و بدنی ریلکس داشته باشید خواب شما بهتر می شود و می توانید مفیدتر از قبل بخوابید. باید یادتان باشد که خواب عمیق و ساعات منظم خواب به داشتن خلق و خوبی بهتر شما هم کمک می کند پس ماساژ را حتما انجام دهید و حتما یک بار آن را امتحان کنید.

 

نحوه انجام ماساژ

وقتی که تصمیم می گیرید از این نوع ماساژ درمانی استفاده کنید از قبل سنگ هایی مانند مرمر، سالت و سنگ های آتشفشانی را در آب گرم حرارت می دهند و آنها در روغن قرار می دهند. برای پیدا کردن گرفتگی و اسپاسم ها در ابتدا سنگ ها را روی ماهیچه های شما با فشار ملایم فشار می دهند و سپس سنگ های مرمر را برای خنک کردن بدن استفاده می کنند. گرما و سرمایی که برای بدن شما استفاده می شود می تواند تعادل را ایجاد کند.

 

موارد منع مصرف

اما با اینکه این نوع ماساژ این همه فواید دارد ولی همه افراد نمی توانند از این روش استفاده کنند. افرادی که دارای بعضی از بیماری ها هستند بهتر است که از این ماساژ اصلا استفاده نکنند زیرا امکان بدتر شدن بیماری ها در آنها وجود دارد. موارد منع مصرف این نوع ماساژ عبارتند از:

  • افراد مبتلا به دیابت
  • افراد مبتلا به فشار خون بالا و غیر قابل کنترل
  • افرادی که دارای نارسایی های قلبی اند.
  • افرادی که غلظت خون پایینی دارند.
  • افرادی که به تازگی از حمام آفتاب استفاده کرده اند.
  • افرادی که دارای سرطان اند.
  • مادران باردار

مطالب مشابه را ببینید!