مجله تاپ‌ناز‌

مکان های دیدنی گرینلند + تصاویر جاذبه های گردشگری سرزمین یخ زده

دیدنی های کشور گرینلند یا سرزمین یخ زده می تواند هر گردشگری که به مکان های سرد علاقه دارد را جذب خود کند. گرینلند در اقیانوس های شمالی قرار گرفته است و اسکیموها در این منطقه ساکن هستند. در این منطقه امکانات زیادی برای گردشگران ارائه می شود و هر ساله بر تعداد گردشگران در این منطقه افزوده می شود.

شاید بهتر است پس از معرفی جاذبه های گردشگری طبیعی و یا تاریخی این بار مکانی متفاوت مانند گرینلند را معرفی کنیم که بسیار خاص است و مورد علاقه گردشگرانی است که به دنبال مکانی خاص هستند و می واهند ماجراجویی کنند. گرینلند در قسمت آمریکای شمالی قرار دارد و بلندترین قله ها را دارد و فرهنگ مردم این کشور به دانمارک و نروژ شبیه است و به لحاظ گسترده بودن جمعیت، می توان این کشور را مانند عربستان صعودی دانست.

خیلی از افراد در سراسر دنیا کشور گرینلند را به عنوان سرزمین یخ زده می شناساند و بسیاری از مهاجران دانمارکی در سالیان دراز در این منطقه زندگی کرده اند و قدمت این منطقه از نظر باستان شناسان به هزاره سوم قبل از میلاد بر می گردد و تا مدت ها هم اروپاییان این منطقه را اصلا نمی شناختند. زبان رسمی این کشور گرینلندی است و گردشگران و علاقمندان می توانند برای سفر به این سرزمین از طریق فرودگاه کانگرلوسواک اقدام کنند. از لحاظ آب و هوایی این منطقه آب و هوای خشک و قطبی دارد و در خیلی از بخش های آن می توانید یخچال های طبیعی را ببینید. این منطقه کم باران است ولی میزان بارندگی در بخش های شمالی گرینلند بیشتر از دیگر بخش ها است.

دیدنی های سرزمین گرینلند

سفر به کشور گرینلند تجربه ای تازه و خوب برای شما است. جاذبه های گردشگری و توریستی که در این منطقه موجود است بسیار جذاب هستند و عده زیادی هر ساله را از نقاط مختلف به خود جذب می کند.

مکان های دیدنی گرینلند

شفق شمالی گرینلند

فقط چند کشور در دنیا می توانند شفق قطبی و شمالی را ببینند که در گرینلند شاهد آن خواهید بود. این پدیده که فقط در چند کشور دنیا رخ می دهد از اوایل پاییز در گرینلند قابل مشاهده است و بسیار شگفت انگیز است و در هر کجای کشور گرینلند که باشید وقتی که آسمان تاریک شد می توانید این پدیده جالب را ببینید. این کشور که یکی از کشورهای شمالی قاره اروپا محسوب می شود در کنار ایسلند، نروژ و فنلاند قرار دارد و در این کشورها هم می توانید شفق قطبی را مشاهده کنید.

مکان های دیدنی گرینلند

سورتمه سواری گرینلند

شاید در فیلم ها و مستند ها سورتمه سواری بعضی از افراد در قطب شمال را دیده باشید و ما به شما پیشنها می کنیم برای سورتمه سواری گرینلند را انتخاب کنید و سورتمعه سواری را حتما تجربه کنید. سورتمه سواری با سگ های سخت کوش که تحمل هوای سرد را دارند بسیار لذت بخش است. سگ های این منطقه بسیار هوشیار و دقیق هستند و هرگز شما را به مناطقی که خطرناک است نمی برند و می توانند یخ های نازک را تشخیص دهند و از روی آن رد نمی شوند پس اگر به گرینلند رفتید تجربه سورتمه سواری با سگ های باهوش را از دست ندهید، این تجربه حتما تا آخر عمر در ذهن شما می ماند.

مکان های دیدنی گرینلند

کشتی کروز گرینلند

کشتی کروز یکی از کشتی های فوق العاده ای است که می توانید خط ساحلی سنگی و یخی را در آن ببینید و تجربه ای عالی داشته باشید، از شهرک ها رد شوید و از سفرتان لذت ببرید. این کشتی روزانه با تورهای مختلف و آپشن های زیاد مسافران را به دیدن ساحل یخ و سنگ می برد. می توانید شیرهای دریایی و نهنگ ها را ببینید و از کشتی سواری خود نهایت لذت را ببرید. برای استفاده از تورهای کشتی کروز ماه های میلادی ژوئن و اکتبر می توانید اقدام کنید و از این خط ساحلی عبور کنید و تجربه ای به یاد ماندنی داشته باشید.

مکان های دیدنی گرینلند

پارک ملی گرینلند

در سفر خود برای دیدن یک پارک معمولی و کوچک نمی روید بلکه با سفر به کشور گرینلند می توانید بزرگترین پارک جهان را ببینید که مساحت آن تقریبا 972 هزار کیلومتر مربع است و کل شمال شرقی خلیج گرینلند را در بر می گیرد و از مکان های مهمی است که گونه های مختلف قطب شمال در آن موجودند. گردشگران برای بازدید از این مکان مهم در ابتدا باید مجوز وزارت محیط زیست را بگیرند و سپس با تورهای کشتی کروز که راجع به آن توضیح دادیم به این پارک زیبا سفر کنند در سفر به این پارک شما پارکی را می بینید که در آن فقط 40 نفر ساکن هستند با دیدن این پارک با چشم اندازی فوق العاده که شامل حیات وحش، کوه های یخ، یخچال های طبیعی و … است شگفت زده می شوید.

مکان های دیدنی گرینلند

رودخانه آبی گرینلند

رودخانه آبی گرینلند یکی از مهمترین دیدنی های گرینلند است که رنگ فیروزه ای دارد و وسط یخ های جاری قرار گرفته و عبور می کند و از طریق ذوب برف های جاری و از میان یخ های عبور می کند و جلوه ای بسیار زیبا به این منطقه بخشیده است. رودخانه در تمام سال شکل و شمایل آن تغییر می کند و دانشمندانی که به آنجا سفر می کنند را به فکر فرو می برد. مسافران می توانند با قایق در مسیر رودخانه قرار بگیرند و از شگفتی و زیبایی آن لذت ببرند. هر سال هزاران نفر از این رودخانه بازدید می کنند، رودخانه ای که بهترین موقع سفر به آن و بازدید آز آن بین ماه دسامبر و آوریل است.

در این قسمت تاپ ناز با مکان های گردشگری و توریستی گرینلند آشنا شدید و بیشتر با سرمزین یخ زده آشنا شدید.

مطالب مشابه را ببینید!