مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه نوشیدنی های سرد با قهوه (10 نوشیدنی فوق العاده)

طرز تهیه انواع نوشیدنی سرد با قهوه

در تعریفی ساده قهوه سرد همان قهوه معمولی میباشد که پس از آن که دم کشید به آن یخ اضافه میکنند. این ساده ترین طرز تهیه و تعریف قهوه سرد است. اما این کار معایبی هم دارد، شما اگر به قهوه یخ اضافه کنید آن را رقیق میکنید. برای این کار راه حل هایی هم وجود دارد. شما میتوانید قهوه را غلیظ تر دم کنید یعنی ۱.۵ برابر بیشتر از حالت معمولی قهوه بریزید و یا از یخ قهوه استفاده کنید!

اگر شما قهوه را در آب ریخته و هم زده و سپس آن را در قالب های یخی یخچال قرار دهید، یخ قهوه خواهید داشت که به غلظت قهوه سردی که درست میکنید آسیبی نمیرساند. قهوه یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در دنیا محسوب میشود که با استفاده از آن میتوان نوشیدنی های مختلفی را به وجود آورد. درست است که این نوشیدنی ها معمولا گرم سرو میشوند اما نوشیدنی های سرد با قهوه در فصول گرم سال، لذت خوردن قهوه را چند برابر خواهد کرد. انواع مختلفی از نوشیدنی سرد با قهوه وجود دارد که در ادامه به معرفی و برسی طرز تهیه این 10 نوشیدنی های میپردازیم.

موکا کولا سرد

موکا کولا سرد

از خوشمزگی طعم قهوه که خبر دارید، اگر از طرفداران نوشابه کولا هم هستید، خوب است بدانید که ترکیب این دو نوشیدنی بسیار خوشمزه و پر طرفدار است. موکا کولا سرد در واقع ترکیب قهوه و نوشابه کولا و کمی هل و خامه میباشد. این ترکیب خوشمزه را از دست ندهید!

مواد مورد نیاز: شما برای تهیه موکا کولا سرد نیاز به یک قوطی نوشابه گازدار کولا و یک قاشق پودر قوه و پنجاه میلی لیتر شیر پر چرب یا باریستا به همراه مقدار یخی که دوست دارید. مقدار های گفته شده برای یک نفر مناسب است و اگر قرار است که برای چند نفر این نوشیدنی را درست کنید، مقدار این مواد را در تعداد افراد ضرب کنید.

طرز تهیه موکا کولا سرد: شما باید یک لیوان بلند داشته باشید و یخ هایی که آماده کرده بودید را درون آن بریزید، بعد قهوه فوری را اضافه کرده و در ادامه نوشابه کولا را بریزید. بعد از اضافه کردن شیر این ترکیب را هم بزنید. موکا کولا سرد شما آماده سرو شدن است.

mazagran coffee lemonade e1663237096704

لیموناد قهوه

یک قهوه سالم و انرژی بخش برای یک بعد از ظهر یا شروعی خوشمزه برای یک بعد از ظهر کاری است.

مواد لازم: قهوه سرد نصف فنجان، آب لیمو یک چهارم فنجان، نصف فنجان آب گاز دار، برای مزه دار کردن میتوانید از عسل یا شکر استفاده کرده و همچنین به تکه های یخ یا یخ قهوه هم نیاز دارید.

طرز تهیه لیمونارد قهوه: برای درست کردن لیموناد قهوه، کنستانتره دم کرده لازم دارید، شما میتوانید آن را از فروشگاه بخرید یا از قهوه خنک استفاده کنید. در یک شیشه قهوه، عسل یا شکر و آبلیمو را اضافه کنید. در ظرف را گذاشته و تا زمانی که خوب ترکیب نشد آن را تکان دهید. با یخ یک لیوان بلند را تا نصفه پر کنید. در این مرحله میتوانید از یخ قهوه استفاده کنید. سپس آب گازدار بریزید تا زیبایی نوشیدنی بیشتر شود و در آخر آن را مستقیما روی یخ بریزید. میتوانید نوشیدنی خود را با حلقه لیمو آماده سرو کنید.

فراپه

فراپه

این نوشیدنی در اصل متعلق به یونان است ولی در سراسر دنیا طرفدار داشته و در ایران هم به جایگاه خوبی دست پیدا کرده است. شما هم حتما این نوشیدنی را در منو اکثر کافی شاپ ها مشاهده کرده اید.

مواد مورد نیاز: شما به یک فنجان شیر یا آب سرد، پودر قهوه فوری دو قاشق چایخوری، شکر دو قاشق، یک قاشق آب سرد و یک شکر در دار برای تکان دادن این ترکیب نیاز پیدا خواهید کرد. این مواد هم برای یک نفر هستند و در صورت بیشتر بودن افراد میزان آنها را زیاد کنید.

طرز تهیه فراپه: پودر قهوه و شکر را داخل شکر ریخته و با آب سرد تکان دهید تا به خوبی با هم مخلوط شوند. موقع تکان دادن توجه داشته باشید که در انتها این مخلوط کف کرده باشد. سپس این ترکیب را در لیوان ریخته و روی آن را میتوانید یک فنجان آب یا شیر اضافه کنید تا فراپه شما آماده سرو شود.

مطلب مشابه: طرز تهیه نوشیدنی گرم + 3 نوشیدنی متفاوت و خوشمزه برای روزهای سرد سال

آیس کافی 06 e1663237124574

آیس کافی با شیر

این مورد هم از دیگر ترکیب های قهوه به شمار میرود که در کافی شاپ ها هم سرو میشود. اگر از طرفداران ترکیب قهوه با شیر هستید تا طعم ملایم تری را تجربه کنید، آیس کافی با شیر نوشیدنی است که دنبال آن میگردید.

موار مورد نیاز: قهوه دمی سرد ۲۰۰ میلی لیتر، شیر ۵۰ میلی لیتر، مشت یخ به اندازه سه مشت و در آخر میتوانید از شیرین کننده مورد علاقه خود استفاده کنید، این شیرین کننده میتواند عسل، شیر و شربت هایی مثل شربت افرا باشد. در این مورد هم مواد به اندازه یک نفر در نظر گرفته شده و اگر بیشتر هستید، آنها را زیاد کنید.

طرز تهیه آیس کافی با شیر: اول از همه باید آب را در ماهیتابه به جوش بیاورید، بعد به همان میزان شکر اضافه کرده و به هم زدن این ترکیب بپردازید. حالا قهوه دمی را آماده کرده و صبر کنید تا سرد شود، حالا به آن یخ اضافه کنید و این ترکیب را با آب جوش و شیرین کننده دلخواهتان که معمولا افراد از شیر استفاده میکنند، درون غذاساز ریخته تا خب مخلوط و کف دار و یکدست شود. حالا نوشیدنی خود را از غذاساز خارج کرده و از طعم ملایم آن لذت ببرید.

قهوه سرد با پودر پرتقال

قهوه سرد با پودر پرتقال

اگر مدت زیادی است که قهوه میخورید، برای تنوع از طعم تکراری آن میتوانید به سراغ پودر پرتقال بروید! طرز تهیه این مورد خیلی آسان است و در یک روز گرم تابستانی حسابی حس و حال شما را خنک خواهد کرد. دست شما در اضافه کردن وانیل، شکلات و هل باز است. خوردن این قهوه با کیکی یکی از تجربه های فراموش نشدنی را برای شما فراهم خواهد کرد.

مواد مورد نیاز: قهوه دم کرده سرد یک فنجان، نصف قاشق چایخوری جوز هندی رنده شده، دارچین یک قاشق چایخوری به صورت آسیاب شده، مخیک چرخ کرده به مقدار یک هشتم قاشق غذا خوری و در آخر به یک چهارم قاشق چایخوری پودر پرتقال نیاز دارید. از شربت آگاو هم میتوانید استفاده کنید.

طرز تهیه قهوه سرد با پودر پرتقال: همه مواد را در شکر ریخته و به آن یخ اضافه کنید، بعد از مخلوط کردن این ترکیب را داخل لیوانی با چند قطعه یخ بریزید. در آخر میتوانید روی نوشیدنی خود مقداری جوز هندی رنده شده بریزید تا آماده سرو شود.

قهوه دالگونا

قهوه دالگونا

این ترکیب مخصوص کسانی است که دوست دارند طعم های جدید را تجربه کنند و طعم قهوه دیگر برای آنها تکراری شده است. آنها دوست دارند همان قهوه همیشگی را با چیزهای جدید ترکیب کرده و یک نوشیدنی دلنشین جدید داشته باشند. در قهوه دالگونا هم شیر سرد در کنار قهوه کفی تلخ به کار میرود و میتواند توجه شما را جلب کند.

مواد مورد نیاز: قهوه فوری دو قاشق، دو قاشق آب داغ و نصف لیوان شیر و دو قاشق شکر نیاز دارید. این مواد هم برای یک نفر در نظر گرفته شده است و برای تعداد بیشتر مقدار مواد اولیه را بیشر کنید.

طرز تهیه قهوه دالگونا: برای تهیه این نوشیدنی، شما به یک کاسه بزرگ نیاز دارید که در آن به میزان مساوی، شکر، قهوه و آب داغ را در ظرف بریزید. حالا این مواد را در ظرف مذکور به خوبی مخلوط کرده و تا جایی که کف کند آن را هم بزنید. برای این که دچار خستگی دست نشوید، بهتر است از همزن استفاده کنید تا ترکیب یکدست تر و کف دار باشد. توصیه ما این است که برای مخلوط شدن بهتر آب و شکر، اول دور همزن را کند کرده و درآخر دور تند را برای ایجاد کف استفاده کنید تا ترکیب شما آماده شود. در آخر دو سوم یک لیوان را با یخ و شیر سرد پر کنید. حالا قهوه کف کرده را به آن اضافه کنید، میتوانید روی آن هم کمی دارچین یا پودر کاکائو بریزید تا برای سرو کردن آماده شود.

مطلب مشابه: این نوشیدنی خوشمزه میل جنسی شما را چند برابر می کند + طرز تهیه

هوه سرد کارامل نمکی

قهوه سرد کارامل نمکی

شاید با دیدن اسم نمک در عنوان این نوشیدنی تعجب کرده باشید و فکر کنید که عادی نیست. خوب است بدانید که نمک این نوشیدنی شیرینی آن را بیشتر کرده و ترکیب نمک با کارامل خیلی خوشمزه است. طرز تهیه این نوشیدنی بسیار آسان است و بعد از نوشیدن این نوع قهوه، منظور از طعم فوق العاده را متوجه خواهید شد.

مواد لازم: شکر دانه دار یک پیمانه، خامه سنگین سه چهارم فنجان، آب یک چهارم فنجان، کره سه قاشق، نصف قاشق چایخوری وانیل، نمک دریای با کیفیت نصف قاشق چایخوری، پنج فنجان قهوه فوری

طرز تهیه قهوه سرد کارامل نمکی: اول از همه باید کارامل نمکی را تهیه کنید، برای این کار آب و شکر گرانول، سس و کف سنگین را اضافه کرده و حرارت زیر قابلمه را در حالت متوسط بگذارید. تا مخلوط شدن شکر این ترکیب را هم بزنید تا جایی که به جوش بیاید. بعد دست از هم زدن بردارید و حرارت را کم کنید تا شکر به خودی خود بجوشد، حدود هشت دقیق بعد، رنگ مخلوط به رنگ کهربایی عمیقی تبدیل میشود. هنگامی که به این رنگ درآمد، آن را سریعا از روی گاز بردارید تا نسوزد.

حالا با همزن خامه سنگین را تا یکدست شدن هم بزنید. اگر از خامه سرد شکر کارامل شده را به دست آورده اید، خیلی راحت میتوانید روی قابلمه با حرارت کم آن را هم بزنید تا حل شود. حالا که کارامل نمکی آماده است، نوبت به قهوه میرسد.

در این مرحله به مخلوط کردن وانیل و کره و نمک با همزن بپردازید، بعد از این که کارامل پس از خنک شدن غلیظ شد، حدود دو قاشق از آن را در یک لیوان ریخته و هشت اونس قهوه قوی به آن اضافه کرده و تا حل شدن کارامل هم بزنید. حال لیوانی که در آن میخواهید نوشیدنی را سرو کنید را آماده کرده و با یخ پر کنید. البته میتوانید اول کارامل در آن بریزید. در نهایت مخلوط کارامل و قهوه را در آن ریخته و نوشیدنی شما آماده است. میتوانید مقداری نمک، شیر یا خامه هم به سلیقه خودتان اضافه کنید.

آیس موکا

آیس موکا

برای تجربه طعم شکلاتی و شیرین قهوه میتوانید به سراغ یکی دیگر از نوشیدنی های این مطلب یعنی آیس موکا بیایید. اگر دوست دارید قهوه مصرف کنید اما به طعم تلخ آن عادت ندارید، یا هوس یک طعم متنوع از قهوه کرده اید، آیس موکا گزینه مناسبی میباشد.

مواد مورد نیاز: قهوه آماده دو فنجان، شکر قهوه ای سه قاشق، وانیل یک چهارم قاشق، سیروپ یا سس شکلات یک تا دو قاشق غذاخوری و همچنین به یک یا دو لیوان شیر نیاز دارید. توجه کنید که این دفعه این مواد برای چهار نفر در نظر گرفته شده و با توجه به تعداد افراد میتوانید مقدار مواد اولیه را کم یا زیاد کنید.

طرز تهیه آیس موکا: اول از همه به ترکیب کردن سس شکلات، شکر قهوه ای و وانیل را با وانیل بپردازید. بعد از این که خوب مخلوط شدند، آنها را در فریزر بگذارید تا خنک شود. بعد به میزانی که دوست دارید در یک لیوان یخ ریخته و کمی شیر را به همراه ترکیب قهوه به آن اضافه کنید. نوشیدنی شما آماده سرو است.

ice coffee7 e1663237170886

قهوه سرد ایتالیایی

اگر ذوق و شوق استفاده از شکر برای درست کردن قهوه را دارید، میتوانید مهارت های خود را در استفاده از شیکر برای تولید قهوه به چالش بکشید.

مواد لازم: پنج عدد تکه یخ، شصت میلی لیتر اسپرسو تازه داغ و یک قاشق شکر

طرز تهیه قهوه سرد ایتالیایی: در اصل برای این قهوه به اسپرسوی اصل ایتالیایی نیاز دارید. اما اگر به آن دسترسی ندارید، از قهوه قوی مورد علاقه خود استفاده کنید. یخ و شکر را به کوکتل شکر اضافه کنید، بعد اسپرسو داغ را روی آن ریخته و درش را ببندید، سپس شکر را خوب تکان دهید. این کار را برای ۲۰ تا ۳۰ ثانیه انجام دهید تا خوب سرد شود. نوشیدنی سرد شما آماده است و آن را سریعا بعد از انتقال به داخل لیوان سرو کنید.

ماندگاری قهوه سرد

اگر در ترکیب قهوه سرد شیر وجود ندارد، نهایتا سه روز آن را در یخچال یا دمای اتاق میتوانید نگه دارید، ولی در صورت وجود شیر باید سریعا آن را مصرف کنید. توصیه ما مصرف قهوه سرد درست بعد از آماده شدن آن میباشد. کیفیت نوشیدنی هرچه بگذرد کمتر شده و احتمال فاسد شدن آن هم هست. البته به نوع نوشیدنی هم بستگی دارد، در بعضی از آنها، ماندگاری باعث تلخ تر شدن و وجود یخ باعث رقیق تر شدن آن با گذر زمان میشود.

مطالب مشابه را ببینید!