مجله تاپ‌ناز‌

روش های پاک کردن لکه قیر از روی بدنه خودرو

روش پاک کردن قیر از روی بدنه ماشین

یکی از مشکلاتی که بیشتر صاحبان خودرو با آن روبرو می شوند، لکه قیر روی بدنه خودرو است که براحتی هم شاید پاک نشود. با روش های آسان و سریع می توان قیر را از بدنه خودرو پاک کرد که در ادامه توضیح می دهیم:

استفاده از روغن جامد

  • پنبه
  •  روغن جامد
  •  آب گرم و مایع ظرف شویی

کمی پنبه را به روغن نباتی آغشته کنید، روی آن بخشی از بدنه ماشین که قیر ریخته بکشید. شاید باورتان نشود که بشود به همین سادگی لکه قیر را پاک کرد. ولی با این روش خیلی راحت که در دسترس است می توانید قیر را تمیز کنید.

استفاده از اسپری حشره کش

با استفاده از اسپری حشره کش، می توانید که لکه های قیر را که با استفاده از روغن به آسانی پاک نمی شود از بین ببرید. برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

اسپری را بر روی لکه قیر بپاشید و با یک اسفنج یا دستمالی نرم، روی آن بکشید تا لکه به صورت کامل رفع شود. سپس بدنه خودرو را با آب گرم و مایع ظرفشویی یا پودر لباسشویی بشویید.

روش های پاک کردن لکه قیر از روی بدنه خودرو

استفاده از اسپری قیر پاک کن

می توانید از اسپری قیر پاک کن هم استفاده کنید که یکی از روش های پاک کردن قیر از روی ماشین است که به غیر از اینکه آثار قیر را از بین می برد، آسفالت، چسب و گریس را هم از روی بدنه پاک می کند و هیچ آسیبی به رنگ فابریک کارخانه وارد نمی کند.

زمان استفاده از این اسپری: اسپری را بر روی لکه‌ها بپاشید و با یک دستمال نرم، مبادرت به پاک کردن لکه قیر از روی بدنه ماشین کنید.

اگر از کیفیت رنگ بدنه ماشین اطمینان ندارید، پیش از استفاده از اسپری، آن را بر روی بخش کوچکی از سطح بدنه آزمایش کرده و پس از مطمئن شدن، نسبت به اسپری کردن و رفع لکه مبادرت کنید.

استفاده از نفت یا گازوئیل

یکی از روش های موثر برای تمیز کردن قیر از روی خودرو، استفاده کردن از نفت یا گازوئیل است که به جز از بین بردن لکه های قیر باعث براق شدن خودرو هم می شود. برای انجام دادن این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

در ابتدا ماشین را چند دقیقه زیر نور خورشید قرار دهید تا لکه های قیر نرم شود، سپس آن را در سایه قرار دهید، پنبه ای را به صورت کامل به نفت یا گازئیل آغشته کنید و روی لکه های قیر بکشید تا لکه ها رفع شوند.

سپس خیلی سریع محل مورد نظر را با آب ولرم و مایع ظرفشویی بشویید و نگذارید که نفت و یا گازوئیل بیش از 5 دقیقه روی بدنه ماشین باقی بماند.

مطالب مشابه را ببینید!