مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی ال فانینگ بازیگر زیبا؛ از شروع تا مشهور شدن و حقایق جالب درباره او

ال فانینگ یکی از زیباترین بازیگران جوان هالیوود است که چهره او به راستی خیره کننده است. ال فانینگ از همان کودکی در سینما حضور داشته و امروزه نیز شاهد هنرنمایی او در فیلم‌های مهم و بزرگ هستیم. اگر شما نیز به این بازیگر خوش‌چهره علاقه دارید، در ادامه متن همراه ما باشید تا نگاهی بر زندگی او داشته باشیم.

تولد

بیوگرافی ال فانینگ بازیگر زیبا؛ از شروع تا مشهور شدن و حقایق جالب درباره او

مری ال فانینگ در 9 آوریل 1998 در کانیرز، جورجیا، ایالات متحده آمریکا از خانواده هدر جوی (آرینگتون) و استیون جی فانینگ متولد شد.

ال فانینگ در یک خانواده ورزشکار بزرگ شد. پدر ال فانینگ (استیون جی فانینگ) در گذشته بازیکن بیس بال بوده و مادرش (هدر جوی) یکی از بازیکنان حرفه‌ای تنیس است.

خواهر بزرگترش (داکوتا فانینگ) نیز یکی از بازیگران مطرح هالیوود است.

همچنین پدربزرگ ال فانینگ (ریک آرینگتون)، بازیکن معروف راگبی و خاله‌اش، (جیل آرینگتون)، گزارشگر شبکه «ESPN» است.

شروع بازیگری

شروع بازیگری

ال فانینگ بازیگری را قبل از اینکه 3 ساله شود شروع کرد. او کارش را با بازی کردن نسخه جوان‌تر نقش خواهرش داکوتا فانینگ در برنامه تلویزیونی “Taken” آغاز کرد.

در سال 2002 میلادی، ال که تنها چهار سال داشت، اولین نقشش را در فیلم کمدی “مهد کودک بابا” مستقل از خواهرش انجام داد

مهارت ال در بازیگری هنگام انتخاب شدن وی در نقش راث در فیلم “در کف زمین” به خوبی نمایان شد.

تهیه کننده این فیلم از قبل تصمیم گرفته بود دو دوقلوی همسان را برای این فیلم انتخاب کند ولی آنچنان تحت تأثیر ال قرار گرفت که فقط وی را انتخاب کرد!!

مطلب مشابه: بیوگرافی سوفیا ورگارا بازیگر جذاب کلمبیایی؛ درباره زندگی شخصی و علایق او

حضور در فیلم مالیفیسنت و بازی در کنار آنجلینا جولی

حضور در فیلم مالیفیسنت و بازی در کنار آنجلینا جولی

ال فانینگ عمده معروفیت خود را مدیون بازی در فیلم مالیفیسنت است که نسخه اول آن در سال 2013 بر روی پرده سینما رفت.

او در این فیلم فانتزی و جذاب با آنجلینا جولی ستاره زیبا و جذاب هالیوود همبازی شد که همین مسئله توجه‌ها را به سوی او جلب کرد.

داستان فیلم مالیفیسنت

داستان فیلم مالیفیسنت

شیطان یا پلید (Maleficent) دختری است که در یک خلنگ زار گسترده و زیبا به همراه پری‌ ها و موجوداتی عجیب زندگی می‌کند.

خلنگ زاری که در مجاورت قلمرو انسان هاست. وی دارای قلبی پاک و مهربان است…

روزی نگهبانهای خلنگ زار به او خبر می‌دهند که دزدی کوچک جواهری را از دریاچه دزدیده و آن را پس نمی‌دهد.

مالیفیسنت پیش دزد یا همان اِستِفان (Estefan) می‌رود و با زبانی نرم او را رام کرده و با او دوست می‌شود و به دوستی او هم اطمینان پیدا می‌کند زیرا زمانی که استفان با مالیفیسنت دست می‌دهد و به علت حساسیت مالیفیسنت به فلز (حلقه دست استفان) دست مالیفیسنت می‌سوزد، استفان بسیار ناراحت شده و بلافاصله، با اینکه کودک فقیری هم بود، تنها جواهرش یعنی انگشتر خویش را به آب دریاچه می‌اندازد.

در آن روز استفان به مالیفیسنت گفت که مادر و پدرش مرده‌اند و خود وی نیز بسیار فقیر بوده و در انبار غله زندگی می‌کند اما علاقه ای فراوان به پادشاه شدن و زندگی در قصر دارد.

سال‌ها بعد مالیفیسنت چون قوی‌ترین پری خلنگ زار بود اداره آن را بر دست گرفته و ملکه آنجا می‌شود. اما با طمع انسان‌ها به سرزمین جادو (مورز) شرایط آبستن حوادث مختلف است…

مطلب مشابه: بیوگرافی آنا د آرماس؛ از مهاجرت به آمریکا، بازی در جیمز باند و رابطه با بن افلک

حضور در فیلم همه مکان‌های روشن

حضور در فیلم همه مکان‌های روشن

یکی دیگر از آثار ال فانینگ که بسیار دیده شد، فیلم همه مکان‌هایروشن است. این فیلم عاشقانه و تیجنری مورد استقبال توده مردم قرار گرفت و توانست به فروش نسبتا خوبی نیز دست یابد.

داستان فیلم همه مکان‌های روشن

داستان این فیلم برگرفته از رمان همه مکان‌های روشن نوشته جنیفر نیون است.

یک دختر(وایولت مارکی) و پسر(تئودور فینچ) آمریکایی که همکلاسی هم هستند از بحران‌های هویتی دوران نوجوانی رنج می‌برند، تئودور به دلیل شخصیت و رفتارهای عجیب و غریبش به عنوان پسری خل و چل، دیوانه و عجیب در بین عموم شناخته می‌شود.

وایولت هم دختری به شدت درونگرا و کم حرف است و البته چون ماه ها قبل خواهرش اِلِنور مارکی را در یک تصادف رانندگی از دست داده است همواره غمگین و سر به زیر است. تئودور که توسط وایولت، فینچ (نام خانوادگی اش) صدا زده می‌شود به او وابسته شده و سپس بعد از مدتی عاشق یکدیگر می‌شوند.

حضور در سریال کبیر

حضور در سریال کبیر

یکی دیگر از رسیال‌های جذاب و کمدی که ال فانینگ در آن سنگ تمام گذاشته، سریال کبیر محصول کمپانی نتفیلکس است.

کبیر یک سریال کوتاه کمدی-درام آمریکایی است که بر اساس داستان به قدرت رسیدن کاترین کبیر، ملکه روسیه ساخته شده‌است.

تمام 10 قسمت از فصل اول این مجموعه در 15 مه 20 در هولو منتشر شد.

نقش‌های اصلی این سریال را ال فانینگ در نقش کاترین کبیر و نیکلاس هولت در نقش پتر سوم، امپراتور روسیه بازی می‌کنند.

ال فانینگ درباره این فیلم گفته: . دیگر فکر نمی‌کنم که واقعا هرگز بتوانم رویای نقشی به این بزرگی یا شغلی به این شگفت‌انگیزی با فیلمنامه‌ای مثل این داشته باشم. در واقع از ظرفیت رویاپردازی من خارج است.

چنین چیزهایی فقط گاهی اوقات اتفاق می‌افتند و من فکر می‌کنم که حکمتی دارند. شما خیلی کم با چنین فرصت‌هایی روبه‌رو می‌شوید.

همه چیز این پروژه بسیار هماهنگ و درست است. ما همدیگر را خیلی دوست داریم. همه در مقابل دوربین و پشت دوربین، بسیار با استعداد هستند.

«کبیر» سرگرم‌کننده‌ترین سریال ممکن است. من فکر می‌کنم که از بین تمام سریال‌ها، ما بهترین مجموعه را داریم و واقعا به این قضیه ایمان دارم. حتی حاضرم شرط ببندم.

دلم برای آزادی که داریم تنگ شده است.

ما می‌توانیم محدودیت‌ها را پشت سر بگذاریم و هر کاری که بخواهیم انجام می‌دهیم و این ویژگی بسیار نادر و کمیاب است.

من چنین احساسی دارم. من فکر می‌کنم که در فصل دوم، همه واقعا این مسئله را درک کرده بودند و آن‌جا حاضر بودند تا بهترین‌ خود را بروز دهند.

این موضوع خیلی جالب است. سرگرمی کلمه‌ای خسته کننده برای توصیف سریالی مانند «کبیر» به نظر می‌رسد اما به هر حال بگذریم.

دلم برای کار در آن محیط تنگ شده. من الان سر کار دیگری هستم که آن هم پروژه‌ای عالی است.

مطلب مشابه: بیوگرافی فلورنس پیو بازیگر جذاب انگلیسی؛ درباره زندگی شخصی و کار های هنری او

حضور در سریال کبیر

با این‌حال این کار خیلی متفاوت است. دلم برای کاترین تنگ شده. من هرگز چنین تجربه‌ای را با یک شخصیت نداشتم.

من به طور معمول، هر کاری را به فال نیک می‌گیرم و آن را تجربه‌ای خوب می‌دانم اما واقعا دلم برای کاترین تنگ شده است و اغلب به طرز عجیبی به چیزهایی فکر می‌کنم که می‌توانم در نقش او در سریال انجام دهم و با خودم می‌گویم که باید این کار را در فصل آینده انجام دهم.

یک مدیر بدلکاری سر این صحنه‌ها بود. کاترین هر بار که احساساتی می‌شود و در افکار خود غرق می‌گردد، به خودش سیلی و مشت می‌زند.

او وقتی به لئو فکر می‌کند، احساساتش را خفه میکند.

من هم فقط حلقه‌هایم را از دستم خارج می‌کردم و با مشت به صورت خودم می‌زدم.

بعد از این صحنه‌ها مدیر بدلکاری گفت: «اوه، خدای من، تو نباید این کار را انجام دهی. باید وانمود کنی که داری به خودت مشت می‌زنی، نه این که واقعا این کار را انجام دهی» و من می‌گفتم: «اتفافا نباید وانمود کنم، باید طبیعی به نظر برسد.» ما همیشه اگر بخواهیم به فرد دیگری سیلی بزنیم سعی می‌کنیم که آن را به صورت واقعی انجام دهیم. مثلا در اوایل سریال، من به طور تصادفی یک سیلی به نیکولاس زدم اما ما هرگز چنین کاری را بارها و بارها پشت سر هم انجام نمی‌دهیم.

مطلب مشابه: بیوگرافی رزی خواننده جذاب کره‌ای؛ از شروع فعالیت تا خوانندگی و مدلینگ

عاشق رقصیدن در فیلم و سریال‌ها هستم

عاشق رقصیدن در فیلم و سریال‌ها هستم

عاشق رقصیدن در سریال هستم، زیرا دوست دارم که رقص‌های عجیب و غریب بیشتری یاد بگیریم.

معمولا در پایان روزهای طولانی فیلمبرداری، آن‌ها می‌گویند: «می‌توانی به یکی از مجموعه‌ها بروی و این رقص را خیلی سریع یاد بگیری؟» و ما باید آن را سریع یاد بگیریم و انجامش دهیم.

آن صحنه، در پایان آن قسمت و در اواسط فصل است. من فکر می‌کنم این سکانس، نقطه عطف شخصیت‌پردازی کاترین است. او در واقع، گیج شده است و با خود می‌گوید: «واقعا چه احساسی نسبت به این مرد دارم؟ فکر می‌کردم از او متنفرم اما دوست دارم با او برقصم، پس یعنی چه؟» تجربه‌ای شیرین بود. خیلی خوب است که صحنه‌هایی داشته باشیم که در آن‌ها مجبور نباشیم چیزی بگوییم یا دیالوگی را حفظ کنیم.

بازیگری را شبیه ورزش می‌دانم

بازیگری را شبیه ورزش می‌دانم

خانواده من خیلی اهل ورزش هستند. بنابراین من بازیگری را شبیه به یک ورزش می‌دانم. شما باید در هر شرایطی که هستید کار خود را انجام دهید و همیشه آماده باشید و حتی از اضطراب یا اعصاب خود نیز استفاده کنید.

من آن احساس را دوست دارم. چیزی خاص در این حس وجود دارد. توصیف چنین چیزهای عجیب و غریبی، سخت است اما به هر حال، این موضوع برای من بسیار جذاب به نظر می‌رسد.

من فکر می‌کنم این سریال بسیار خوب و سرگرم‌کننده است و البته مضمون جالبی دارد که توجه مردم را جلب می‌کند.

مطلب مشابه: بیوگرافی جی جی حدید یکی از زیباترین زنان جهان؛ درباره زندگی شخصی او

حضور در گیم

حضور در گیم

بازی Death Stranding 2 توسط استودیوی کوجیما پروداکشنز سال گذشته معرفی شد.

از آن زمان، کارگردان این بازی یعنی هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) درباره استفاده از تکنیک‌‎های جدید و بازنویسی داستان آن در طول همه‌گیری کرونا صحبت کرده است.

بازی Death Stranding 2 مانند نسخه اول از فهرست بازیگران شناخته شده و زیادی بهره می‌برد که یکی از آن‌ها ال فانینگ (Elle Fanning) است.

ال فانینگ در این‌باره گفته است: من با افراد مشابهی از Avatar کار کردم. با اینکه کوجیما پروداکشنز همان استودیو نیست اما شباهت زیادی به یکی از شعبه‌های لس آنجلس دارد.

من هرگز این کار را انجام نداده بودم و برای من یک تجربه کامل بود. آن‌ها باید مدام من را راهنمایی می‌کردند و من با لئا سیدوکس این کار را انجام دادم. او در این پروژه حضور دارد و نورمن ریدوس شخصیت اصلی است.

با این وجود همه در این پروژه همراه هم هستند. فکر می‌کنم وقتی حضور در Death Stranding 2 را قبول کردم، مطمئن نبودم که چه چیزی در پی خواهد داشت.

نمی‌دانستم مشارکت در این پروژه نیازمند بازیگری واقعی، صحنه‌ها و چیزهای دیگر خواهد بود. صحنه‌های احساسی زیادی در آن وجود دارد.

هیدئو سر صحنه حضور دارد و به شما می‌گوید «خب حالا باید گریه کنی» و شما باید سریعا بگویید «اوه، خدای من، باشه»؛ بنابراین، من باید آن حالت احساسی را در حالی که لباس مخصوص پویشیده‌ام، اجرا می‌کردم.

زندگی شخصی

ال فانینگ ازدواج نکرده اما شایعاتی مبنی بر ارتباط او با مکس مینگلا کارگردان و بازیگر انگلیسی به گوش می‌رسد و چون مکس مینگلا کارگردان فیلم روح نوجوان است که ال فانینگ یکی از بازیگران آن بوده است؛ همین موضوع این شایعه را بیشتر تقویت می‌کند.

مطلب مشابه: بیوگرافی سوفی ترنر بازیگر زیبا؛ درباره زندگی شخصی، ازدواج و جدایی و کارهای هنری اش

رد شدم چون فالور زیادی نداشتم!

رد شدم چون فالور زیادی نداشتم!

ال  فانینگ می‌گوید که حضور در یک چندگانه بزرگ را  از دست داد چون به اندازه کافی در اینستاگرام دنبال‌کننده نداشت!

در مصاحبه اخیر با پادکست هپی سد کانفیوسد ال فانینگ 25 ساله گفت که نقش کلیدی را در یک چندگانه مهم و پرهزینه از دست داده است چون فالوئرها(دنبال‌کننده های) او زیاد نبودند: من نقشی را یکبار از دست دادم شاید دلیل واقعیش این نباشد. اما شنیدم که گفته بودند من به اندازه کافی فالوئر در آن زمان ندارم. قاطعانه به نگرفتن نقش به خاطر این موضوع عقیده ندارم.

 او در پاسخ به این سوال که آیا فشاری روی او برای پیوستن به چندگانه های استودیوی بزرگ مانند مارول یا دی سی، حضور در جنگ‌های ستارگان هست؟ چنین گفت: این جوری نگاه نمی‌کنم.  برای عده ای باعث  تاثیر گذاری  می شود.اما شما نمی دانی که این فیلمها گاهی از اوقات باعث  تاثیرگذاری خواهند  شد و این ترسناک هم است.

فیلم ابر قهرمانی

در گذشته یک بار سعی کردم برای یک نقش ابرقهرمانی تست بازیگری بدهم، البته هرگز به شما نمی‌گویم چه فیلمی بود، اما یک پروژه سینمایی بسیار بزرگ بود که متاسفانه من را حذف کرد که بعدها شنیدم که دلیل اصلی حذف من از فیلم تعداد فالورهام در اینستاگرام بوده.

من برای بازی در یک پروژه سینمایی بسیار بسیار بزرگ تست دادم. رقابت بین من و دختر دیگری بود. او فوق العاده با استعداد است و در مقایسه با من بازیگر بسیار بهتری است، اما من تعداد فالورهای خیلی بیشتری نسبت به اون داشتم و در نهایت نقش به من رسید! می‌دانم که اصلاً منصفانه نیست، اما اکنون به بخشی از صنعت فیلم تبدیل شده است.

حقایق جالب و خواندنی ال فانینگ

حقایق جالب و خواندنی ال فانینگ
  • ال فانینگ عاشق مرلین مونرو است و مادربزرگش برای تولد او یکی از ظرف های مرلین مونرو را از یک حراجی با قیمت بالایی خریداری کرد.
  • تا 9 سالگی به مدرسه نرفت و در خانه توسط مادربزرگش آموزش می دید.
  • از علایق او پیانو نواختن، سوارکاری و نقاشی است.
  • بیشتر لباس های قدیمی و سنتی را می پسندد.
  • 3 میلیون فالوور در اینستاگرام دارد.
  • ال فانینگ عینکی است اما از عینک متنفر است و بیشتر مواقع از لنزهای طبی استفاده می کند.
  • بازیگر مرد مورد علاقه او جانی دپ و بازیگر زن ورد علاقه اش مریل استریپ است.
  • «ال فانینگ» در جشنواره کن 2019 جزو هیات داوران بود.

مطلب مشابه: بیوگرافی رزی هانتینگتون وایتلی مدل جذاب؛ از شروع فعالیت تا به شهرت رسیدن

مطالب مشابه را ببینید!