مجله تاپ‌ناز‌

رحم مصنوعی نیز ساخته شد! + عکس و فیلم رحم مصنوعی

در این مطلب عکس های جالب و فیلم از یک رحم مصنوعی را مشاهده می کنید که می تواند شبیه به رحم واقعی جنین را درون خودش رشد و پرورش دهد که شگفتی جدید در عرصه بارداری محصوب می شود.

ساخت رحم مصنوعی توسط دانشمندان

یکی از شگفتی های دنیای پزشکی ساخت یک رحم مصنوعی توسط دانشمندان بیمارستان فیلادلفیا است که می تواند نوزاد نارس را درون خود نگه دارد و رشد دهد.

An ‘artificial womb’ that could keep pre-term babies alive outside the womb has been developed by scientists

به گزارش دیلی میل دانشمندان رحم مصنوعی را ابداع کردند که ظاهری شبیه کیسه های پلاستیکی دارد و با ساختاری پیچیده قادر به نگهداری جنین در خود است به طوری که جنین تا هفته ها می تواند با قرار گرفتن در آن زنده بماند.

رحم مصنوعی

عکسی از رحم مصنوعی و نحوه کار آن

اختراع رحم مصنوعی پلاستیکی

این دستگاه بسیار مشابه بخشی از داستان های علمی تخیلی است که مستقیم روی یک بره مورد آزمایش قرار گرفت و نتیجه موفقیت آمیز داشت.

بر اساس گزارشات مرکز تحقیقاتی بیمارستان رحم مصنوعی تا 3 الی پنج سال آینده به صورت گسترده برای نجات جان جنین و نوزادان نارس قابل استفاده خواهد بود.

رحم مصنوعی

تست موفقیت آمیز رحم مصنوعی روی بره

دانشمندان این پروژه شگفت انگیز در میان صحبت های شان تاکید داشتند که این روش روشی برای پایان تجربه بارداری محسوب نمی شود و تنها برای حفظ جان جنین هایی که به دلیل برخی از مشکلات مادر زودتر از موعد از رحم خارج می شود طراحی شده است.

رحم مصنوعی چگونه کار می کند؟

همانطور که در تصاویر و فیلم منتشر شده از رحم مصنوعی مشاهده می کنید جنین داخل این کیسه پلاستیکی و هم مصنوعی با مایه ای مشابه آمونیاک احاطه شده است و توسط لوله ای مشابه بند ناف تنفس را انجام میدهد.

سیستم biobag با اجرای روند رشد جنین در رحم مادر توانایی تکرار عملکرد رحم را دارد که جنین با قرار گرفتن در این شرایط می تواند شانس زنده ماندن هنگام تولد زودرس با ادامه مراحل رشد را داشته باشد.

رحم مصنوعی

رحم مصنوعی, نحوه کار رحم مصنوعی

 

به گفته دانشمندان در مجله Nature Communications، رحم مصنوعی درست مثل همان رحم دنیای واقعی است و همه مواد مغذی ضروری موجود در رحم مادر برای نوزاد، از جمله جریان خون غنی از مواد غذایی و کیسهٔ محافظی حاوی مایع آمونیاک را ارائه می دهد و آزمون بالینی آن روی حیوانات با موفقیت انجام گرفته است.

از آنجایی که نوزادان نارس دوچار مشکلات ریه و تنفس می شوند این رحم مصنوعی با طراحی کردن رحم واقعی برای نوزاد از این مشکل جلوگیری خواهد کرد به این روش که  از طریق وسیله ای که حکم بند ناف را دارد به یک دستگاه خاص متصل می شود و بدین گونه منابع اکسیژن و مواد غذایی و جریان خون به آن پمپاژ می شود.

تمام این سامانه طورییی طراحی شده که همان کار طبیعت را برای رشد ریه و اندام های نوزاد نارس تقلید می کند.

کلیپ رحم مصنوعی تست شده روی بره

رحم مصنوعی هم ساخته شد! + فیلم و عکس

مطالب مشابه را ببینید!