مجله تاپ‌ناز‌

فواید و خواص “آب لیمو” برای کاهش وزن و سلامت بدن

آب لیمو یک نوشیدنی عالی و خوشمزه است که بر روی سلامت و کاهش وزن تاثیر زیاد دارد، خیلی از افراد سلبریتی از آب و لیمو برای تناسب اندام استفاده می کنند.

تمام خواص نوشیدن یک جرعه آب لیمو برای کاهش وزن و سلامتی

آب و لیمو یک نوشیدنی خوب و سالم است که دارای مقادیر زیادی ویتامین سی است. آب لیمو شگفت انگیز است و طعم خوبی دارد که اگر جایگزین آب شود می تواند خواص بیشماری داشته باشد که مهمترین این خواص را در این بخش تاپ ناز مشاهده می کنید. بر اساس ادعاایی که شده است، آب و لیمو بر سلامتی و کاهش وزن بسیار تاثیر می گذارد و خیلی از افراد مشهور به این نوشیدنی اعتقاد دارند و در رژیم غذایی خود آب و لیمو را گنچانده اند.

آب لیمو

خواص آب لیمو برای سلامتی بدن

آب لیمو چیست

آب لیمو همان آبی است که از لیمو می گیرد و یا با آب مخلوط می کنید و می توانید به این اب لیمو بنا بر ذائقه خود آب اضافه کنید. این وشیدنی چه سرد باشد و چه گرم لذت بخش است. بعضی از افراد پوست لیمو، برگ نعنا و دیگر مواد را اضافه می کنند و از زمانی که ادعا شده است که آب لیمو باعث بهبود حال عمومی، سیستم ایمنی، بیشتر شدن انرژی و سلامت متابولیک می شود، تبدیل به یک نوشیدنی صبحگاهی محبوب شده است.

آب لیمو

ایا اب لیمو لاغر می کند؟

مهم ترین خواص آب لیمو برای سلامتی و کاهش وزن

ارزش تغذیه ای آب لیمو

این تجزیه غذایی یک لیوان آب لیمو است:

  • کالری:٩
  • شکر:کمتر از 1 گرم
  • ویتامین C:٢5% مقدار توصیه شده روزانه
  • فولات:1% مقدار توصیه شده روزانه
  • پتاسیم:1% مقدار توصیه شده روزانه

آب لیمو

ارش مواد غذایی نهفته در آب لیمو

به نظر نمی رسد که با نوشیدن یک لیوان آب لیمو، مقدار زیادی مواد مغذی وارد بدن شود ولی آب لیمو بسیار کم کالری و کم شکر است و نوشیدن آن ورودی ویتامین سی بدن را افزایش می دهد. اگر نصف لیمو را با نصف پرتقال عوض کنید، کالری و شکر را در نوشیدنی دو برابر افزایش می دهید، علاوه بر آن، این را بدانید که میزان دقیق مواد مغذی، به اندازه آب لیمو و مواد دیگری که اضافه کرده اید بستگی دارد. آب لیمو مقدار زیادی ویتامین سی دارد و همچنین دارای فولات و پتاسیم نیز می باشد.

فواید بی نظیر آب لیمو

آب لیمو، در دسته موادی است که سرشار از فواید هستند.

آنتی اکسیدان :

آب لیمو دارای دیگر مواد مفید است و از ترکیبات گیاهی به نام فلاونوئید می باشد ه خواص آنتی اکسیدانی زیادی دارد و سلول های بدن را از اسیب حفظ می کند. این فلاونوئیدها در مرکبات برای گردش خون عالی هستند و حساسیت انسولین و سایر زوایای سلامت متابولیک نیز مفید است.

فلاوئید لیمو ،همچنین قدرت کاهش آسیب و تنش اکسایشی را ، حداقل بر روی موش ها دارد به طور کلی ،هیچ تحقیقی بر روی انسان وجود ندارد، تا از این یافته ها حمایت کند ، بنابراین ممکن است در زندگی واقعی خیلی مفید نباشند. آب لیمو ،حاوی ترکیباتی است که ممکن است از سلول های شما محافظت کند و سلامت متابولیک را بهبود ببخشد اگر چه به تحقیقات بر روی انسان نیاز است.

Lemon 4 e1529178310555

فواید شگفت انگیز آب لیمو برای سلامت کلیه

سنگ کلیه :

سنگ های کلیه، مواد معدنی جامدی هستند که در کلیه جمع می شوند.شناخته شده ترین نوع آن، از ماده ای به نام کلسیم اگزالات ساخته شده است و معمولا به کمک ترکیبی به نام سیترات درمان می شود گفته می شود، که افزایش میزان سیترات در ادرار ، به این دلیل است که از پیوستن کلسیم با سایر ترکیبات، جلوگیری کند به طور مختصر، سیترات قدرت ادرار را افزایش می دهد تا از تشکیلسنگ کلیه جلوگیری کند آب لیمو ،حاوی مقادیر بالایی از سیترات است، و تحقیقات انسانی زیادی کشف کرده اند که می تواند به طور موفقیت آمیز در درمان سنگ کلیه استفاده شود.به نظر، زمانی که همراه با سیترات پتاسیم که یک نوع مکمل سیترات است، مصرف می شود ، مؤثر تر است اگرچه آب لیمو جایگزین خوبی برای افرادی است که نمی توانند سیترات پتاسیم را به عنوان اولین راه درمان استفاده کنند. تحقیقات نشان داده است که آب لیمو می تواند به درمان سنگ کلیه کمک کند به نظر می رسد همراه با درمان های مرسوم ، مؤثر تر است، ولی می تواند جایگزین مناسبی نیز باشد.

آب لیمو

پیشگیری از بیماری با آب لیمو

فواید نوشیدن آب و آب لیمو

ترکیب آب و لیمو مسلما مزایایی دارد. مواد اسیدی مانند آب لیمو و سرکه می توانند با حفظ حجم اسفنکتر بین مری و معده و بهبود سلامت دیواره معده ، رفلاکس اسید و سوزش سر دل را کاهش دهند. آب لیمو، آبی است که مقداری لیمو به آن اضافه شده است، که بدین معناست که تمام فواید آب معمولی را دارد نوشیدن مقدار زیادی آب به دلیل این فواید شناخته شده است:

آب لیمو

خواص مخلوط آب و آبلیمو

کاهش وزن :

احساس سیری را افزایش می دهد و متابولیسم بدن را کمی بالا می برد که می تواند به کاهش وزن کمک کند.

سلامتی ذهنی :

احوالات و حافظه را بهتر می کند.

آب لیمو

خواص مخلوط آب و آبلیمو در سلامت گوارش

سلامت گوارش :

به  کاهش یبوست کمک می کند.

حرکات ورزشی :

نوشیدن آب و آب لیمو ، به میزان کافی فواید زیادی دارد کمک می کند وزن کم کنید، احساس خوبی داشته باشید و حرکات ورزشیشما را بهتر می کند.

آب لیمو

تاثیر آب و آبلیمو در لاغری

6 تصور رایج درباره فواید آب لیمو

در مورد آب لیمو، مزایای سلامتی دیگری نیز وجود دارد ،ولی هیچ تحقیق علمی از آن ها حمایت نمی کند در حقیقت ، برخی از آن ها، رد شده اند اکنون 6 تصور رایج را بازگو می کنیم.

تصور 1:فیبر موجود در آب لیمو ،به کاهش وزن کمک می کند.

لیمو حاوی نوعی فیبر به نام پکتین است که اشتها و ورودی غذا به بدن را کاهش می دهد ، اگرچه آب لیمو اساسا صاف و رقیق می شود تا جایی که مقدار ناچیزی از پکتین باقی می ماندحتی یک لیموی کامل در کل ٢ گرم فیبر دارد.

آب لیمو

آیا معجون آب و لیمو واقعا چربی سوز است

تصور ٢:بدن شما را قلیایی می کند.

بر طبق نظر طرفداران رژیم قلیایی ، غذا، خاکستری در بدن به جای می گذارد که بر روی pH اثر دارد ( میزان اسیدی یا قلیایی)گفته می شود که آب لیمو بدن را قلیایی می کند.اگر چه نه pH و نه سلول ها با چیزی که می خورید، تغییر نمی کنند.

آب لیمو

تصورات رایج درباره فواید آب لیمو

چند تصور رایج درباره فواید آب لیمو

تصور ٣:با سرطان مبارزه می کند.

این گفته به وسیله ی باور رژیم قلیایی به وجود آمده و براساس این نظریه ساخته شده است ،که سلول های سرطانی نمی توانند، در محیط قلیایی پیشرفت کنند.در حالی که اگر چه سلول های سرطانی، ترجیح می دهند که سلول های اطرافشان اسیدی باشند، تحقیقات نشان داده است که در محیط های قلیایی نیز قادر به رشد هستند.هم چنین، سلول های سرطانی خودشان محیط اسیدی درست می کنند و خوردن غذاهای قلیایی آن ها را متوقف نمی کند.

تصور 4:آب لیمو تمیز و سم زدایی می کند.

آب لیمو، کمک می کند تا اضافات به وسیله ی ادرار و حرکات سالم روده از بدن خارج شوند، اگرچه، هیچ چیزی در آب لیمو این فرآیند را بهبود نمی دهد ، در واقع بیشتر ادعاهایی که عنوان می کنند ،غذا و نوشیدنی ها بدن را تمیز می کنند، صحیح نیستند.

آب لیمو

پیشگیری از سرطان با آب لیمو

تصور 5:هوش را افزایش می دهد.

نوشیدن آب با طعم لیمو در هنگام صبح، ممکن است باعث شود بیشتر تمرکز کنید ولی نمی تواند هوش شما بیشتر کند.

تصور 6:خاصیت رقیق کنندگی طبیعی دارد.

ممکن است در حد کمی، درست باشد، ولی ارزش بیان کردن را ندارد . هر غذایی که حاوی پتاسیم باشد، می تواند باعث افزایش ادرار شود که این تقریبا شامل همه ی میوه ها، سبزیجات، گوشت و لبنیات می شود.به اضافه اینکه ،هرچقدر بیشتر آب بنوشید، بیشتر ادرار می کنید.

بیشتر ادعاهای سلامتی، تفکری و بزرگنمایی شده اندو در بعضی موارد خلاف آن ها ثابت شده است.

آب لیمو

با آب لیمو سریع کاهش وزن دهید

عوارض و موارد خطرناک در مورد مصرف آب لیمو

آب لیمو به طور کامل برای نوشیدن بی ضرر است اگر چه اسید موجود در لیمو، در دراز مدت مینای دندان را آسیب می زند، که دندانهای شما را بیشتر مستعد به کرم خوردگی می کند شما می توانید آب لیمو را هر زمان که خواستید با نی بنوشید تا با دندان هایتان تماس نداشته باشدهمچنین بعد از استفاده ،دهان خود را آب بکشید. اگر چه بهتر است قبل از اینکه مسواک بزنید نیم ساعت صبر کنید مسواک زدن در حالی که مینای دندانتان به خاطر اسید نرم شده است ، ممکن است آسیب رسان باشد. اگر شما آب لیمو را درزمان صبحانه می نوشید، بهتر است قبل از صبحانه مسواک بزنید، آب لیمو برای مصرف بدون ضرر است، اگر چه اغلب اوقات نوشیده شود، به دندان هایتان آسیب میرساند.

آب لیمو

عوارض آب لیمو برای دندان ها

دمای مناسب برای مصرف آب لیمو

بهترین دما برای نوشیدن آب لیمو، موضوع خیلی بحث برانگیزی است به عنوان مثال عده ای می گویند آب سرد کمک می کند تا کالری بیشتری سوزانده شود ، در حالی که عده ای معتقدند آب گرم به سلامت سیستم گوارش کمک می کند تحقیق کوچکی برای حمایت از هر دوطرف انجام شده است و خیلی غیر ممکن به نظر می رسد که دما تغییر معنا داری ایجاد کند بنابراین، این مسئله به نظر شما در آن لحظه بستگی دارد. هیچ شواهد محکمی وجود ندارد ،که نشان دهد بهتر است آب سرد مصرف شود یا گرم بهترین دمایی که دوست دارید را انتخاب کنید.

آب لیمو

دمای نوشیدن آب لیمو

ترفندها :

بیشتر دستورهای استفاده از نصف لیمو که با یک لیوان آب مخلوط شده است را ، پیشنهاد می دهند شما می توانید این مقادیر را عوض کنید یا چیز های دیگری اضافه کنید.

مطالب مشابه را ببینید!