مجله تاپ‌ناز‌

آموزش طرز تهیه کباب ترکی با مرغ با طعمی عالی در منزل

در این بخش آموزش طرز تهیه کباب ترک با مرغ را آموزش داده ایم و امیدواریم که از این غذای بسیار خوشمزه لذت ببرید.

آموزش طرز تهیه غذای خوشمزه کباب ترکی با مرغ

کباب ترکی یا دونر کباب یکی از ساندویچ های خوشمزه در دنیا است و برای مردم ترکیه هم بسیار محبوب می باشد. برای پخت کباب ترکی می توانید از گوشت قرمز، گوشت مرغ و بوقلمون استفاده کرد. در طرز تهیه کباب ترکی با مرغ از ترکیب فیله مرغ با سیر، قارچ، آبلیمو، فلفل دلمه ای، گوجه فرنگی و ادویه های خوش طعم استفاده می شود.

مواد لازم

  • سیر دو حبه
  • فیله مرغ نیم کلیوگرم
  • آبلیمو دو قاشق غذاخوری
  • زعفران دمکرده دو قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای دو عدد
  • گوجه فرنگی دو عدد
  • فلفل به میزان لازم
  • نمک به میزان لازم

آموزش طرز تهیه کباب ترکی با مرغ

طرز تهیه  دونر مرغ

برای تهیه کباب ترکی در ابتدا فیله مرغ را به هصورت قطعات کوچک برش بزنید. سپس این برش ها را در ظرفی مناسب بریزید و برای مزه دار کردن آنها کمی فلفل، نمک، زعفران و آبلیمو به برش های مرغ اضافه کنید و روی ظرف سلفون بکشید و ظرف را به مدت 2 تا 3 ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت مرغ مزه دار شود.

پیاز را به صورت خلال های نازک برش بزنید و آن را با کمی روغن تفت دهید تا رنگ آن طلایی شود و نرم شود و سپس فلفل دلمه ای نگینی خرد شده و قارچ خرد شده را با یک قاشق آبلیمو به پیاز اضافه کنید و مواد را بر روی حرارت زیاد شعله گاز تفت دهید تا قارچ ها آب نیندازند.

قارچ ها و فلفل دلمه ای های سرخ شده را از تابه خارج کنید و گوجه فرنگی را در تابه با حرارت زیاد تفت دهید.

در مرحله بعد از طرز تهیه کباب ترکی با مرغ درون تابه ای مناسب کمی روغن بریزید و برش های مرغ را تفت دهید سپس سیر رنده شده را به مرغ اضافه کنید و تفت دهید و پیاز، فلفل دلمه ای، قارچ و گوجه فرنگی های تفت داده شده را با کمی نمک و فلفل به مواد اضافه کنید و هم بزنید و پس از چند دقیقه تابه را از روی حرارت گاز بردارید.

می توانید این کباب خوشمزه را با نان ساندویچی، کاهو، خیارشور، سس مایونز، خردل و نوشیدنی دلخواه خود میل کنید و لذت ببرید.

اگر از طعم کباب ترکی با مرغ خوشتان آمده است می توانید در بخش های دیگر طرز تهیه شیش کباب ترکیه و کباب ترکی با سس مخصوص را هم بخوانید و در منزل تهیه کنید.

در ادامه این مطلب ویدیوی آموزشی طرز تهیه کباب ترکی با مرغ را مشاهده کنید.

مطالب مشابه را ببینید!