مجله تاپ‌ناز‌

بوتاکس دور چشم و اطلاعاتی از مزایای و معایب این روش و مراقبت های مورد نیاز

بوتاکس دور چشم کاری حساس است و برای استفاده از روش زیبایی بوتاکس دور چشم باید از افراد ماهر و حرفه ای کمک بگیرید و قبل از تزریق بوتاکس با افراد متخصص مشاوره کنید. خیلی از افراد از چین و چروک های دور چشم خود ناراحت می شوند و به دنبال راهی برای درمان آن هستند. این خطوط و چین های باعث دادن ظاهری پیر به چهره می شوند و باعث می شود که چهره شما زیبایی قبلی خود را نداشته باشد. یکی از روش های درمان این مشکل استفاده از بوتاکس دور چشم است که در ادامه در این مورد بیشتر توضیح داده ایم.

درباره بوتاکس دور چشم

یکی از دلایلی که چین و چروک ها را در صورت شما ایجاد می کند حرکت مکرر چشم است و با استفاده از این روش عضلات شما کمتر منقبض می شوند و از انقباض آنها جلوگیری می شود و در نتیجه چین و چروک ها از بین می روند. از بوتاکس می توانید در نواحی مختلف بدن استفاده کنید.

عملکرد بوتاکس

بوتاکس سه عنصر مهم دارد که شامل سم بوتولیسم، آلبومین و کلرید سدیم می باشد و این مواد می تواند از انقباض عضلات جلوگیری کند و به نوعی آنها را فلج می کند. این فلج شدگی موقتی می باشد و پس از استفاده از این روش عضلات زیر چشم شل می شوند و چین و چروک ها از بین می روند.

 

اثر بخشی بوتاکس

بوتاکس دور چشم اثرات خوبی دارد و تا حد زیادی می تواند مشکلات و چروک های زیر چشم شما را از بین ببرد ولی این روش فقط در صورتی چین و چروک ها را رفع می کند که دلیل اصلی آن حرکت عضلات باشد. باید بدانید که این روش برای خطوطی که سال های طولانی روی صورت شما ثبت شده اند کافی نیست و برای رفع آنها باید این روش با دیگر درمان های زیبایی ترکیب کنید. از بین بردن چین و چروک های صورت به صورت دائمی با این روش ممکن نیست و تنها 3 الی 6 ماه ماندگاری دارد و آن هم بستگی به مراقبت های بعد از بوتاکس دارد و وقتی که آن مراقبت ها اصولی باشند 6 ماه طول می کشد تا اثرات آن از بین برود در غیر این صورت بازگشت چین و چروک های شما سریع تر خواهد بود.

بوتاکس دور چشم و اطلاعاتی از مزایای و معایب این روش و مراقبت های مورد نیاز

بوتاکس و درمان سیاهی دور چشم

در مورد این مشکل مطالعات کمی انجام شده است و برای از بین بردن سیاهی دور چشم می توانید از دیگر روش ها استفاده کنید. روش های خانگی زیادی برای این کار وجود دارند و ماسک زیر چشم می توانید به شما در از بین بردن سیاهی کمک کند و سلامت پوست شما را تضمین کند.

 

عوارض بوتاکس

هر عمل زیبایی با عوارضی همراه است. پوشت چشم خیلی حساس است و عوارض بوتاکس در این ناحیه ممکن است بیش از دیگر نقاط بدن باشد که عبارتند از:

  • افتادگی پلک ها
  • بی حسی در اطراف چشم
  • مشکلاتی نظیر بستن چشم ها
  • تورم و کبودی در اطراف چشم
  • ضعف های عضلانی در اطراف چشم
  • خونریزی در ناحیه تزریق بوتاکس
  • کبودی و قرمزی
  • سرگیجه های مداوم
  • عدم تقارن در صورت
  • مشکلات بلعی
  • مشکل در کنترل ادرار
  • درد شدید در محل تزریق

 

موارد منع استفاده از بوتاکس

بعضی از افراد نباید از روش بوتاکس استفاده کنند زیرا این روش می تواند با بیماری های خاص تداخل داشته باشد. تزریق کردن بوتاکس در بارداری و شیردهی می تواند باعث ایجاد مشکل شود و خانم های باردار و شیرده باید برای کاهش عوارض احتمالی از این روش استفاده نکنند.

 

مراقبت های بعد از بوتاکس چشم

بوتاکس دور چشم یکی از انواع حساس این نوع بوتاکس است و شما باید نکاتی را مد نظر داشته باشید و آنها را پس از انجام بوتاکس انجام دهید. این روش پس از یک هفته به شما نشان می دهد که چه اثراتی بر اطراف چشم های شما دارد و شما را جوان و زیبا می کند. برای اثر بخشی بیشتر باید نکاتی را پس از آن انجام دهید که در ادامه آنها را به صورت خلاصه برای شما بررسی می کنیم تا با استفاده از آنها ماندگاری این مواد را بیشتر کنید.

 

دراز کشیدن به مدت طولانی ممنوع!

یکی از روش هایی که اثر بخشی این روش را بالا می برد این است که مدت طولانی را دراز نکشید. در نظر داشته باشید که دراز کشیدن ممکن است باعث حرکت مواد بوتاکس شود و عوارض بسیار زیادی برای شما خواهد داشت. بعد از انجام بوتاکس به مدت ۴ الی ۶ ساعت دراز نکشید.

 

ماساژ دادن ممنوع!

ماساژ دادن محل تزریق بوتاکس می تواند منجر به پخش شدن مواد شود و افتادگی پلک ها و عدم تقارن در صورت را برایتان ایجاد کند. در نظر داشته باشید که بعد از بوتاکس به پوست زیر چشم خود دست نزنید و به آن فشار وارد نکنید.

 

عدم استفاده از دارو های ضد التهاب

التهاب و کبودی زیر چشم یکی از اصلی ترین مواردی است که بعد از بوتاکس دچار آن خواهید شد. در این هنگام استفاده از دارو های ضد التهاب می تواند آسیب هایی به شما وارد کند و دوران بهبودی را کند می کند. بنابراین سعی کنید بعد از بوتاکس از دارو های ضد التهاب استفاده نکنید تا بهبودی سریع تری داشته باشید.

 

حمام نروید!

زمانی که بوتاکس انجام می دهید تا ۲۴ ساعت نباید به حمام بروید. حمام کردن بعد از انجام این روش می تواند باعث حرکت مواد بوتاکس شود و مشکلاتی را برایتان ایجاد کند.

 

ورزش نکنید!

بعد از بوتاکس نباید به مدت یک الی دو روز ورزش کنید و کار های سنگین انجام بدهید. در واقع ورزش کردن نفوذ پذیری پوست را بالا می برد و عوارض بسیار زیادی برای شما خواهد داشت و همچنین باعث می شد که مواد بوتاکس در زیر پوست شما حرکت کرده و ناحیه ای دیگر از صورت شما را درگیر کند و باعث عدم تقارن در دو طرف صورت شما می شود.

 

عدم استفاده از الکل و دخانیات

دخانیات و الکل می تواند دوران بهبودی شما را کند کرده و به پوست شما آسیب های بسیار زیادی وارد می کند. ۲۴ ساعت قبل و بعد از بوتاکس دور چشم نباید از الکل و دخانیات استفاده کنید تا بتوانید دوره بهبودی را سریع تر ی کنید.

دور چشم شما حساسیت بسیار زیادی دارد و هر گونه عمل جراحی که انتخاب می کنید باید با مهارت کافی انجام شود بنابراین برای این کار باید به نزد یک پزشک بسیار کاربلد بروید و این کار را در مراکز معتبر انجام دهید تا از عوارض بعد از آن بکاهید.

مطالب مشابه را ببینید!