مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه کیک انبه خوشمزه با دستور پخت آسا

در این مطلب تاپ ناز آموزش طرز تهیه کیک انبه را آماده کرده ایم و با توجه به مراحل و نکات ذکر شده می توانید کیکی خوش طعم و خوش عطر در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

کیک انبه یکی از کیک های خوشمزه و خوش طعم است و اگر شما هم طعم و مزه انبه را دوست دارید بهتر است که این کیک را بپزید و لذت ببرید. برای تهیه این کیک عالی نیاز به تخم مرغ، شرک، ارد، پوره انبه، بیکینگ پودر، وانیل و کره دارید.

برای پختن کیک می توانید از روش های متنوع مانند کیک انبه، کیک میوه ای، کیک پرتقالی، کیک موکا و … استفاده کنید و با روش های ذکر شده در پخت کیک تنوع ایجاد کنید.

مواد لازم

  • تخم مرغ : سه عدد
  • شکر : یک پیمانه
  • آرد : ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • انبه :  سه عدد ریز یا دو عدد سایز متوسط
  • بیکینگ پودر : دو قاشق مرباخوری
  • وانیل : ۱/۴ قاشق چایخوری
  • کره : نصف پیمانه
طرز تهیه کیک انبه

طرز تهیه کیک انبه خوشمزه با روش ساده

برای پختن کیک انبه در ابتدا تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید تا با محیط هم دما شود و کره هم ذوب شود. بکینگ پودر و آرد را سه بار الک کنید و فر را هم روشن کنید تا خوب گرم شود.

کره را با شکر ترکیب کنید و به مدت 5 دقیقه مخلوط مواد را هم بزنید تا کره کرم رنگ شود و سپس تخم مرغ ها را به صورت دانه ای به مخلوظ شکر اضافه کنید و با اضفه کردن هر دانه از تخم مرغ مایه کیک را یک دقیقه هم بزنید. وانیل را هم به مایه کیک اضافه کنید و باز مایه کیک را هم بزنید.

پوست انبه را بگیرید و با مخلوط کن یا گوشت کوب برقی آن را پوره کنید. سپس مخلوط ارد و بیکینگ پودر را به مایه کیک در طی سه مرحله اضافه کنید و با استفاده از لیسک مایه کیک را هم بزنید و در آخر هم پوره انبه را به مایه کیک اضافه کنید و هم بزنید. باید توجه داشته باشید که مقداری نهایی پوره انبه باید یک پیمانه شود.

قالب گرد و با قطر 23 سانتی متر را آردپاشی و چرب کنید و سپس مایه کیک را در قالب بریزید و سه بار قالب را روی سطحی بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود و سپس قالب را در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتی گراد به مدت 40 تا 50 دقیقه قرار دهید و اجازه دهید تا کیک خوب پخته شود و پف بکند.

پس از مدت زمان ذکر شده قالب را از فر خارج کنید و پس از اینکه کیک کمی خنک شد آن را درون ظرفی مناسب برگرداید و کیک را با روش هایی تزیین کیک خانگی به زیبایی تزیین کنید همچنین می توانید برای دیزاین کیک از پودر قند و برش های انبه استفاده کنید.

طرز تهیه کیک انبه

نکات طلایی

اگر مایل هستید کیک انبه در فر برقی یا توستر پخته شود بهتر است که دما را 20 درجه سانتی گراد کمتر کنید.

در پخت کیک انبه به جای کره می توانید از مارگارین استفاده کنید.

برای تست پخت کیک می توانید خلال دندانی را در وسط کیک فرو کنید و اگر زمان بیرون آوردن خلال از وسط کیک، مایه کیک به آن نچسبیده باشد کیک را به صورت کامل پخته شده است.

در صورت تمایل می توانید در 5 دقیقه انتهایی پخت کیک گریل را روشن کنید تا سطح کیک هم طلایی رنگ شود.

مطالب مشابه را ببینید!