مجله تاپ‌ناز‌

برای تقویت چشم و سلامتی بینایی خود این دمنوش ها را میل کنید

برای اینکه بدانید چه مواد غذایی برای تقویت بینایی و سلامت چشم مفید هستند در این مطلب همراه ما باشید.

خوراکیهای مفید برای تقویت بینایی چشم

ساختمان چشم انسان شبیه به کرده است و در قسمت جلوی کره چشم پنجره ای شفاف به نام قرینه وجود دارد. نور محیط اطراف ما از طریق قرنیه وارد می شود و از مردمک چشم عبور می کند و به عدسی چشم می رسد. عدسی های چشم نور را به صورت دقیق در سطح شبکیه چشم متمرکز می کنند تا تصویری شفاف و واضح روی شبکیه ایجاد شود. چشم انسان می تواند 10 میلیون رنگ را تشخیص دهد. قسمت های مختلف از این قسمت ها تشکیل شده اند : زجاجیه، مجرای اشکی، قرنیه، عنبیه، عدسی درونی و بیرونی، ملتحمه، سرخرگ، سیاهرگ مرکزی شبکیه، لکه زرد، صلبیه، مشیمیه و شبکیه.

برای اینکه بدانیم کدام مواد غذایی باعث سلامتی چشم و تقویت بینایی مفید هستند یک محقق طب سنتی در گفتگو با ما این موارد را شرح داده است.

آب میوه های مفید برای تقویت بینایی

افراد می توانند با یک عدد انبه، به اندازه یک لیوان حبه انگور، آب یک عدد لیموترش، آب، یک قاشق غذاخوری سل و همچنین 2 تکه یخ یک معجون در مخطوط کن درست کنند و در روز 3 لیوان از این آبمیوه را میل کنند.

 

برای تقویت چشم و سلامتی بینایی خود این دمنوش ها را میل کنید

ترکیبات موثر برای تقویت بینایی

موثرترین سبزیجات برای سلامتی چشم

سبزیجاتی مانند هویج، کرفس، کلم، گوجه فرنگی، اسفناج، شلغم، جعفری، زردک، چنغندر یا لبو، کاهو، لوبیا سبز را مصرف کنند تا سلامت چشمشان تضمین شود. این محقق بیان کرد:افراد برای تقویت بینایی خود باید سه عدد هویج، 2 ساقه کرفس، 150 گرم کلم (این کلم می تواند هر یک از انواع کلم مانند کلم پیچ، گل کلم، کلم بروکلی و کلم سفید و بنفش باشد) و چند قطره روغن زیتون را با هم داخل مخلوط کن بریزند و روزانه آب آن ها را 2 تا سه لیوان میل کنند.

هویج به دلیل داشتن رنگدانه هایی به نام بتاکارون دارد که برای جذب نیاز به روغن دارد، به همین دلیل باید هویج را به همراه چند قطره روغن زیتون مصرف کنید.افراد می توانند برای تقویت بینایی خود روزانه دو عدد هویج و سه عدد زردک همراه با چند قطره روغن زیتون را در مخلوط کن بریزند و روزانه آب آن ها را تا 2 لیوان میل کنند.

موثرترین ترکیبات برای تقویت بینایی

وی درباره موثرترین ترکیبات برای تقویت بینایی تصریح کرد:مصرف ویتامین هایی مانند ویتامین A و کاروتنوئید ها (رنگدانه هایی زردرنگ که در گیاهان زرد و قرمز رنگ یافت می شوند) نقش موثری در تقویت بینایی دارند؛ ویتامین A و کاروتنوئید ها در گیاهانی مانند هویج، انواع کلم، کدو، انبه، طالبی و فلفل دلمه ای سبز یافت می شوند؛ مصرف این گیاهان خطر ابتلا به بیماری آب مروارید(کاتاراکت) را کاهش می دهد.
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت:لوتئین و گزانتین هم از جمله ترکیبات مفید برای تقویت بینایی هستند که در سبزیجاتی مانند جعفری، اسفناج و انواع کلم وجود دارند.
وی با اشاره به تاثیر چشمگیر ویتامین C و بیوفلاونوئید ها در تقویت بینایی اظهار کرد:ویتامین C و بیوفلاونوئید ها در گیاهانی مانند پرتقال، لیموترش و شیرین، فلفل دلمه ای، کیوی، گوجه فرنگی، توت فرنگی، سبزیجات سبز پر برگ، کلم بروکلی، گریپ فروت و تمشک یافت می شوند؛ مصرف این گیاهان موجب کاهش فشار چشم می شود؛ این گیاهان همچنین در جلوگیری از ابتلا به آب سیاه(گلوکوم) و آب مروارید هم موثر هستند.

برای تقویت چشم و سلامتی بینایی خود این دمنوش ها را میل کنید

ترکیبات موثر برای تقویت بینایی

وی بیان کرد:یکی از مهم ترین عوامل ضعف بینایی و ابتلا به ناراحتی های چشمی داشتن یبوست های مزمن است؛ برای این منظور مبتلایان به یبوست برای رفع مشکلشان باید 30 گرم برگ سنا، 10 گرم گل سرخ، 10 گرم گل ختمی و 10 گرم تخم گشنیز را با هم ترکیب کنند سپس یک قاشق غذاخوری از این مخلوط را به همراه سه تا چهار لیوان آب در قوری بریزند و بگذارند به خوبی دَم بکشد؛ افراد دچار این عارضه باید یک لیوان از این دمنوش را قبل از هر وعده غذایی به همراه کمی عسل میل کنند. 

محلول هایی مفید برای شست و شوی چشم ها

این محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره محلول هایی مفید برای شست و شوی چشم ها افزود:افراد باید هر چند وقت یک بار چشم هایشان را با محلول هایی مانند عرق رازیانه و آب یا آب لیموترش تازه و آب شستشو دهند؛ شستشوی چشم ها با این محلول ها موجب دید بهتر چشم می شود. 

دمنوشی برای تقویت بینایی

وی درباره طرز تهیه دمنوشی برای تقویت بینایی یادآور شد:افراد برای تهیه این دمنوش باید یک قاشق چای خوری میوه قره قات را به همراه سه لیوان آب در قوری بریزند و بگذارند به خوبی دَم بکشد؛ اشخاص باید این دمنوش را در طول روز میل کنند؛ مصرف این دَم کرده علاوه بر کاهش قند، فشار و چربی خون موجب سلامتی شبکیه چشم و تقویت بینایی هم می شود.

مواد غذایی زیر برای داشتن چشمی سالم توصیه می شوند:

ویتامین A :روغن کبد ماهی ، جگر، هویج
لوتئین و گزانتین :اسفناج، کلم
ویتامین C:فلفل دلمه ای ، کلم ، توت فرنگی ، پرتقال
بیوفلاونوئیدها :مرکبات، انگور
ویتامین E :تخمه آفتاب گردان، بادام ، فندق
سلنیوم :آجیل، غذاهای دریایی
روی :جوانه گندم ، آجیل
اسیدهای چرب ضروری :ماهی
بطور کلی شما باید مقادیر زیادی سبزیجات سبز و پر برگ و هفته ای دو بار ماهی مصرف کنید تا چشمی سالم داشته باشید.

مطالب مشابه را ببینید!