مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی الیزابت اولسن بازیگر جذاب هالیوود؛ از بازیگری تا روابط عاشقانه

الیزابت اولسن یکی از ستارگان نوظهور سینما است که در چند سال اخیر در نقش مارولی ساحره توانسته اسم و رسمی برای خود دست و پا کند، این بازیگر توانمند علاوه بر استعداد در بازیگری، چهره‌ای به شدت زیبا و جذاب دارد. ما امروز در مجله اینترنتی تاپ ناز به زندگی شخصی و هنری الیزابت اولسن خواهیم پرداخت، پس تا آخر همراه تاپ ناز بمانید.

الیزابت اولسن

تولد

الیزابت چیس اولسن در تاریخ 16 فوریه سال 1989 در محله شرکم اوکس واقع در ایالت کالیفرنیا آمریکا دیده به جهان گشود.

خانواده

خانواده

مادر الیزابت یعنی جارنی، رقاص سابق و پدرش، دیو، به شغل مشاور املاکی مشغول است.

الیزابت دو خواهر دوقلو و کوچکتر از خود به نام‌های مری و اشلی دارد که هردو آن‌ها نیز بازیگر هستند و یک برادر بزرگ تر از خود دارد.

ضربه روحی شدید با طلاق والدین

الیزابت اولسن زمانی که کم سن و سال بود با یک ضربه شدید روحی ربه‌رو شد. مادر و پدر وی از هم طلاق گرفتند و به گفته خود الیزابت بزرگترین ضربه روحیش بود. از زمان جدایی پدر و مادر، الیزابت هوای دو خواهر دوقلویش را داشت و از آنها مراقبت میکرد. وقتی از الیزابت سوال کردند بزرگترین صدمه‌ای که خوردی چه بود در جواب گفت از هم پاشیدن خانواده‌اش.

تحصیلات

الیزابت از کودکستان تا کلاس دوازدهم در مدرسه کمپل هال در هالیوود شمالی، کالیفرنیا، تحصیل کرد. او پس از فارغ التحصیلی از دبیرستان به دانشکده هنر تیش دانشگاه نیویورک رفت.

مطلب مشابه: بیوگرافی گل گدوت بازیگر جذاب آمریکایی؛ از روابط تا نگفته ها شخصی زندگیش

دوران کودکی

دوران کودکی

الیزابت در دوران کودکی بیش از آن که به بازیگری علاقه‌مند باشد، دوست داشت خواننده‌ معروفی شود. او در کودکی در جمع دوستان و خانواده اش بارها قدرت و زیبایی صدایش را به رخ کشیده بود و به خاطر تشویق اطرافیانش در دوران دبیرستان در تست خوانندگی گروه مدرسه اش شرکت کرد.

مدرسه‌ هنر تیش یکی از مشهورترین مدارس هنر کشور آمریکا است، جایی که الیزابت در آن جا به تحصیل می‌پرداخت. این مدرسه همانند یک زمین تمرین برای هنرمندان بود و بسیاری از بازیگران، خوانندگان و فیلم سازان کار خود را از این مجموعه شروع کرده‌اند. الیزابت نیز که از همان دوران کودکی تحصیلات آکادمیک خود را در این مجموعه گذارند. از دیگر فعالیت هایی که الیزابت در دوران کودکی به آن ها مشغول بود میتوان به رقص باله نیز اشاره کرد که البته هیچ وقت به صورت حرفه ای آن را ادامه نداد.

خانواده‌ای به شدت مشهور

بیشتر خانواده اولسن ها از همان ابتدا شهرت زیادی بدست آورده بودند. مادر الیزابت جارنی یکی از مشهورترین رقاص های آن زمان بود و همچنین خواهران دوقلوی الیزابت که نه تنها از سنین کودکی به عرصه بازیگری ورود کرده بودند بلکه بخاطر چهره زیبایی که داشتند در زمینه فشن و مد نیز به شهرت بسیاری دست پیدا کرده بودند.

ورود به عرصه بازیگری

ورود به عرصه بازیگری

الیزابت اولسن نیز مانند خواهران دو قلوی خود از سنین کودکی و در حالی که تنها ۴ سال سن داشت، وارد عرصه بازیگری شد. نکته جالب اینجا بود که بیشتر به خاطر شباهت بیش از اندازه به دو خواهر دوقلویش توانست در فیلم How the West Was Fun محصول سال 1994 مشغول به بازی شود.

اثری که توسط استوارت مارگولین کارگردانی شده بود و با پخش از سوی شبکه ABC در جلب نظر خانواده‌ها موفق عمل کرد این فیلم بیشتر تم کودکانه و خانوادگی داشت. موفقیت این سه خواهر سبب شد تا آنها برای مجموعه کودکانه The Adventures of Mary-Kate & Ashley نیز حضور پررنگ داشته باشند. این مجموعه بین سال های 1994 تا 1997 پخش شد. اثری که هر یک از قسمت‌های آن بر روی موضوعاتی کودکانه دست گذاشته و وقایعی دوست‌داشتنی را رقم می‌زد. نکته جالب توجه در آن دیده شدن بیش از پیش خواهران الیزابت به نام‌های مری کیت و اشلی نسبت به خود وی شده بود، اتفاقی که در آن زمان شهرت بسیاری را برای این خواهران دوقلو به ارمغان آورد.

مطلب مشابه: بیوگرافی اسکارلت جوهانسون بازیگر جذاب از ازدواج تا طلاق

از کلاس های بازیگری تا اتفاق ناگوار

از کلاس های بازیگری تا اتفاق ناگوار

الیزابت اولسن  از همان سنین کودکی علاقه بسیار شدیدی به بازیگری و مجری‌گری نشان  میداد. الیزابت یک دوره بازیگری را در تئاتر هنر شهر مسکو در کشور روسیه گذراند و با آمادگی کامل برای ورود جدی به عرصه بازیگری توانایی‌های لازم را کسب کرده بود. او که داشت کم کم به بازیگری وارد میشد با یک اتفاق ناگوار وربه‌رو شد. او زمانی که 15 سال سن داشت خواهرش کوچکترش مری کیت دچار مشکلات شدید جسمانی شد و به گفته دکتران حتی خواهرش تا مرز فلج بودن کامل هم پیش رفت  و الیزابت برای مراقبت از وی تا مرز کناره‌گیری از حرفه بازیگری پیش رفت، اما بعد از 4 سال خواهرش سلامت خود را بدست آورد. او بعد از خوب شدن خواهرش خیلی سریع وارد تئاتر شد و با هنرمندی های خودش نظر مثبت هالیوود را به سمت خود جذب کرد.

اولین فیلم سینمایی

اولین فیلم سینمایی

الیزابت اولسن زمانی که 22 ساله بود بعد از تلاش های زیادی که در تئاتر کرده بود سرانجام در سال 2011 در فیلم مهیج مارتا مارسی می مارلین « Martha Marcy May Marlene» به کارگردانی شان درکین به ایفای نقش پرداخت.

اثری درام و روان‌شناختی که روایت‌گر یک دختر مبتلا به پارانویا بود و با بودجه‌ای 600 هزار دلاری، فروشی بالغ بر5.4 میلیون دلار را در گیشه به ارمغان آورد. الیزابت توانست با ارائه  یک بازی درخشان نظر رسانه ها و منتقدین را به سوی خود جلب کند به گونه ای که بازی خوب الیزابت اولسن برابر بود با نقدها و نظرات مثبت منتقدین. 

او در مورد نحوه‌ی ورود خود به هالیوود می گوید: «من می خواستم به همه ثابت کنم که در کار بازیگری نیز مثل خوانندگی خوب هستم. البته یک سری نیش و کنایه ها هم در این راه وجود داشت که به جای این که از انگیزه ی من برای ورود به این کار بکاهد، شوق و ذوق بیشتری را به من انتقال داد. من با بازی خوبم ثابت کردم که بی خود و بی جهت به این عرصه پا نگذاشته ام و توانایی های زیادی دارم.»

مطلب مشابه: بیوگرافی شارلیز ترون بازیگر جذاب آمریکایی؛ از زندگی هنری تا ازدواج‌ هایش

دیگر آثار موفق الیزابت اولسن

دیگر آثار موفق الیزابت اولسن

الیزابت بعد از موفقیت در فیلم اولش خیلی سریع نظر کارگردان های بزرگ را به خود جلب کرد. او در همان سال در فیلم ترسناک خانه ساکت «Silent House» دوباره نظر ها رو جلب کرد. این فیلم با فروش 11 میلیون دلاری روبه‌رو شد. در سال 2012 الیزابت در فیلم چراغ‌های قرمز «Red Lights» به ایفای نقش پرداخت و توانست با بازیگران سرشناسی همچون کیلین مورفی، سیگورنی ویور و رابرت دنیرو همبازی شود.

فیلم بعدی الیزابت، لیبرال آرتس «Liberal Arts» در ژانر درام، عاشقانه بود که جاش ردنر کارگردانی فیلم را برعهده داشت. الیزابت اولسن اثری زیبا و عاشقانه را به تصویر کشید که نمرات خوبی هم از سوی منتقدین دریافت کرد. الیزابت در همان سال فارغ التحصیل شد.

وانداویژن و شهرت جهانی

وانداویژن و شهرت جهانی

الیزابت اولسن بیشتر شهرت دوران بازیگری خود را مدیون دنیای مارول و نقش ابرقهرمانی وانداویژن یا همان ساحره است که او را نه تنها در آمریکا بلکه در تمام دنیا به شهرتی باورنکردنی رساند.

الیزابت اولین بار توسط کارگردان های موفق، برادران روسو به سینمای مارول وارد شد. فیلم کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان اولین حضور الیزابت در مارول بود که به شدت درخشان ظاهر شد و فیلم توانست فروشی معادل بر 714 میلیون دلار داشته باشد.

حضور خوب و پررنگ الیزابت اولسن تنها در یک فیلم مارول متوقف نشد و او در دیگر قسمت های این مجموعه انتقام‌جویان: عصر اولتران، کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، انتقام‌جویان: جنگ ابدیت، انتقام‌جویان: پایان بازی و دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی نیز به ایفای نقش پرداخت.

این مجموعه فیلم ها با فروش بیش از 10.3 میلیارد دلار رکوردی بزرگ در سینما از خود به جای گذاشت. 

با در نظر گرفتن موفقیت شخصیت ساحره در سینما جک شفر کارگردان آمریکایی تصمیم گرفت یک مینی سریال درباره این موضوع بسازد. مینی سریال وانداویژن در سال 2021 اکران شد. این مینی سریال در 1 فصل و 9 قسمت ساخته شد. وانداویژن در کمترین زمان به محبوبیت بسیار زیادی رسیده و توانست  30 بار برنده جایزه و 99 بار نامزدی دریافت جایزه را بدست آورد.

مطلب مشابه: بیوگرافی تام هاردی + عکس های تام هاردی و همسرش شارلوت رایلی

زندگی شخصی

الیزابت اولسن با افراد مختلفی در چند سال اخیر وارد رابطه شده است که تمام آنها را با هم بررسی میکنیم.

رابطه با بازیگر معروف بوید هالبروک

رابطه با بازیگر معروف بوید هالبروک

الیزابت اولسن در سال 2012 رابطه‌ای عاشقانه با بوید هالبروک بازیگر آمریکایی آغاز کرد. این دو یکدیگر را در فیلم دختران خوب دیدند و رابطه‌شان شکل گرفت. این دو بعد از 1 سال در مارس سال 2014 با یکدیگر نامزد کردند. الیزابت و بوید اغلب با هم در مراسم های مهم شرکت میکردند. رابطه این دو بعد از 1 سال به صورت توافقی به پایان رسید. هم اکنون الیزابت و بوید رابطه دوستانه خوبی دارند.

رابطه با الکساندر اسکاشگورد بازیگر مشهور

رابطه با الکساندر اسکاشگورد بازیگر مشهور

الیزابت اولسن بعد از پایانه رابطه قبلیش رابطه‌ای کوتاه مدت با الکساندر اسکاشگورد بازیگر مشهور سوئدی داشت. این دو چندین بار با یکدیگر دیده شدند و در مهمانی های مختلف حضور پیدا میکردند. رابطه این زوج هالیوودی بعد از مدتی به هم خورد. الیزابت در این مورد گفت که رابطه‌ای به شدت عاشقانه داشت اما دیگر تمام شده است.

مطلب مشابه: بیوگرافی کریستن استوارت از زندگی شخصی تا ناگفته ها و ازدواج

رابطه با تام هیدلستون بازیگر نقش معروف لوکی

رابطه با تام هیدلستون بازیگر نقش معروف لوکی

الیزابت اولسن در سال 2015 در فیلم «نور را دیدم» با بازیگر مشهور آمریکایی تام هیدلستون که او را بیشتر با نقش لوکی برادر ثور میشناسیم، وارد رابطه شد. این دو نقش زن و شوهر را در فیلم بازی میکردند. به گفته خودشان رابطه عاشقانه فیلم به زندگی شخصی آنها سرایت کرد و عاشق یکدیگر شدند. الیزابت و تام رابطه‌ای عاشقانه را آغاز کردند که به گفته دوستانشان حتی مدتی با یکدیگر زندگی نیز میکردند. اما رابطه آنها کوتاه مدت بود در نهایت در اواخر سال 2015 به اتمام رسید.

ازدواج

الیزابت اولسن در مارس سال 2017 در کنسرتی حضور یافت و با رابی آرنت خواننده مشهور آشنا شد. این دو به یکدیگر علاقه‌مند شدند و رابطه‌ای عاشقانه را آغاز کردند. این دو بعد از 2 سال و در جولای سال 2019 نامزد کردند. رابطه این دو به شدت تحت نظر رسانه ها بود، تا اینکه زمانی که الیزابت اولسن در حال خرید بود با انگشتری گران قیمت در دستش دیده شد. فشار رسانه ها رفته رفته زیادتر شد تا اینکه این دو اعلام کردند ازدواج کرده‌اند و میخواهند حریم خصوصی‌شان حفظ شود. 

جوایز مختلف

در پایگاه اینترنتی IMDB که یکی از مهم ترین سایت های نقد و بررسی فیلم و سریال است، الیزابت اولسن در مجموع صاحب 12 جایزه و 34 نامزدی شده است که مهم ترین جوایز او را می توان نامزدی بفتا برای بهترین خواننده در سال 2013  عنوان کرد. هم چنین اولسن در سال 2012 برای فیلم «مارتا مارسی می مارلین» جایزه بهترین بازیگر نقش زن را از سوی روزنامه نگاران زن به خود اختصاص داد.

حسرت همبازی شدن با کیت وینسلت!

الیزابت اولسن چندین بار عنوان کرده است که بازیگر مورد علاقه‌اش کیت وینسلت بازیگر مشهور فیلم تایتانیک است. او در جدیدترین مصاحبه‌اش گفته است که حسرت آنکه با کیت همبازی شود در دلش مانده و امیدوار است در آینده با او همبازی شود.

مطلب مشابه: بیوگرافی اما واتسون؛ از شروع شهرت این بازیگر تا معروف شدن و درباره زندگی او

جذابیت الیزابت اولسن

جذابیت الیزابت اولسن

دیگر احتیاجی نیست که درباره زیبایی و جذابیت الیزابت اولسن چیزی بنویسیم. نه تنها الیزابت بلکه خواهرانش نیز به شدت زیبا بوده و همیشه در لیست زیباترین زنان جهان نامی از این سه خواهر دیده شده است. برخلاف خواهرانش الیزابت با رد پیشنهاد های مدلینگش عنوان کرده است که فقط میخواهد تمرکزش را برای بازیگری بگذارد. الیزابت اولسن به انتخاب لیست جهانی CB150 به عنوان یکی از زیباترین زنان جهان معرفی شده است.

حمایت از اسکارلت جوهانسون

حمایت از اسکارلت جوهانسون

پس از اکران همزمان Black Widow در سینماها و دیزنی پلاس، اسکارلت جوهانسون شکایتی علیه شرکت والت دیزنی تنظیم کرد و مدعی شد این کار خلاف بندهای قرارداد بوده و میلیون‌ها دلار به او ضرر وارد آورده است.

اکنون، هم‌بازی جوهانسون در دنیای سینمایی مارول یعنی الیزابت اولسن در مصاحبه‌ای گفت: من فکر می‌کنم او واقعا قوی است و وقتی خبر شکایت را خواندم با خودم گفتم: «خوش به‌حالت اسکارلت». وی همینطور افزود :من بیشتر نگران فیلم‌های کوچکی هستم که فرصت دیده شدن در سینماها را پیدا نمی‌کنند. این حتی پیش از پاندمی هم یک مسئله بزرگ بود. من عاشق رفتن به سینما هستم و لزوما نمی‌خواهم سراغ فیلم‌های بلاک‌باستر یا برنده اسکار بروم. دوست دارم فیلم‌های هنری و کوچک‌تر را نیز ببینم. پس من درباره این مسئله و کسانی که باید سینماها را زنده نگه دارند احساس نگرانی می‌کنم.

متنفر از فضای مجازی

متنفر از فضای مجازی

رسانه ها و شبکه های اجتماعی برای سلبریتی ها یک منبع درآمد خوب است که میتوانند میلیون ها دلار درآمد داشته باشند. اما همیشه اینطور نیست و بعضی اوقات رسانه ها برای سلبریتی ها همچون سم است و زندگی آنها را به حاشیه میبرد. الیزابت اولسن در پلتفرم اینستاگرام به شدت فعالیت داشت و کار های روزمره خود را با طرفدارانش به اشتراک میگذاشت. از ویدیو های باغبانی گرفته تا آشپزی و مراقبت از پوست. اما این هنرمند به یک دفعه پیج شخصی خود را بست و دیگر وارد آن نشد. او در این باره گفت که بخاطر حفظ سلامت روانش این کار را کرده است، و از منفی گویی دیگران خسته شده بود. او در باره اینکه به فضای مجازی برمبگردد یا نه گفت از فضای مجازی متنفرم.

منتشر کردن کتاب

منتشر کردن کتاب

الیزابت به غیر از بازیگری تازگی ها به نویسندگی نیز مشغول شده است. او در سال 2022 کتابی برای کودکان 4 تا 8 ساله نوشت که درباره مقابله با اظطراب بود. او در مصاحبه‌ای گفت: هدف من خلق یک شخصیت قابل اعتماد بود که صحبت در مورد احساسات پیچیده را برای بچه ها سرگرم کننده و جذاب کند. امیدواریم هتی هارمونی(نام کتاب) این کار را انجام دهد. اشکالی ندارد وقتی به کمک نیاز داریم صحبت کنیم و همیشه با خود و دیگران با مهربانی رفتار کنیم. با تصاویر ماریسا والز، این کتاب 40 صفحه‌ای به پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز تبدیل شد و به دنباله‌ای به نام Hattie Harmony: Opening Night منجر شد که در ژوئن 2023 منتشر شود.

الیزابت آتئیست است

الیزابت اولسن یک آتئیست یا همان خداناباور است و از 13 سالگی به خدا اعتقاد نداشته و حتی این موضوع را به خانواده‌اش نیز گفته است. او گفته است که آزاد و است و دین او مهربانی و شفقت است.

از مشاوری املاک تا کار در رستوران

مهارت های الیزابت اولسن یکی دوتا نیست. او میگوید زمانی که به نیویورک مهاجرت کرد به دنبال گرفتن مجوز به کار مشاور املاکی مشغول بوده است و با دوستش چندین ملک خرید و فروش میکردند. او همچنین اشاره کرد که در تابستان به کار در رستوران ها و بستنی فروشی ها مشغول بوده است.

ترس از عنکبوت

ترس از عنکبوت

الیزابت اولسن با اینکه یک ابر قهرمان است و در دنیای مارول همه دشمنانش را شکست میدهد در زندگی واقعی اینطور نیست! او به گفته خودش به شدت از عنکبوت می‌ترسد. وی در مصاحبه جدیدیش گفت  زمانی که در خوابگاه های دانشگاه بود با صحنه درگیری 2 عنکبوت روبه‌رو شد و از آن وقت به شدت از عنکبوت هراس دارد. او همچنین اضافه کرد که شاید این حس را از کودکی زمانیکه فیلم های ترسناک را می‌دید دارد. الیزابت افزود که فیلم های ترسناکی همچون آرواره‌ها و آراکنوفوبیا را در 6 و 7 سالگی دیده است. از نظر او وحشتناک ترین فیلمی که دیده و باعث این حس شده است را فیلم «هراس از عنکبوت» میداند که داستان عنکبوت قاتلی است که به ایالات متحده حمله می کند و شروع به تولید مثل می کند و …

دانستنی های جالب درباره الیزابت اولسن

  • اولسن ها نژاد نروژی و انگلیسی دارند.
  • داکوتا فانینگ دوست صمیمی او می باشد.
  • اولسن در ژانویه 2013 نامزد ستاره رو به رشد بافتا شد.
  • دسر ماست وانیلی با دارچین و بادام یکی از دسر های مورد علاقه ی اوست.
  • در کودکی و نوجوانی بازیگر و الگوی مورد علاقه او میشل فایفر بود. او در صحنه فیلم “من سم هستم” (I Am Sam) با میشل فایفر دیدار کرد.
  • یکی از فیلم‌های مورد علاقه او “لرزش” (Tremors) بود.
  • اولسون در موزیک ویدیوی “The Queen” کارلوتا حضور یافت.
  • به همراه دو خواهر و تنها برادرش یک خط تولید لباس بنام الیزابت و جیمز دارد

مطالب مشابه را ببینید!