مجله تاپ‌ناز‌

رفع چروک دور لب + روش های خانگی برای رفع چین و چروک های دور لب

چین و چروک دور لب می تواند ظاهر را کمی متفاوت کند که البته با استفاده از روش های خانگی می توانید این چین و چروک های دور لب را کمتر کنید. خطوط و چین های اطراف دهان و لب به دلایل مختلف مانند افزایش پیدا کردن سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رژیم و تغذیه بد، استفاده از لوازم آرایش بی کیفیت و … ایجاد می شود که در ادامه روش های خانگی از بین بردن چین و چروک های دور لب را می خوانید.

یکی از مشکلات که با افزایش پیدا کردن سن در قسمت های مختلف بدن ایجاد می شود چین و چروک است که در اطراف دهان و لب ایجاد می شود. این عارضه در خانم ها بیش از آقایان است زیرا ساختار پوستی آنها کمی متفاوت است و با زیاد شدن سن و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و ژنتیک و حتی سیگار کشیدن ممکن است چین و چروک بیشتر هم شود. در ادامه همراه ما باشید تا روش حل کردن این مشکل و بهبودی آن را بدانید.

رفع چروک دور لب و جوانسازی پوست

چین و چروک برای خانم ها یکی از عارضه های پوستی است که برای درمان آن به دنبال روش های مختلف هستند. خیلی ها به فکر راه درمانی متفاوت هستند که به متخصصین زیبایی مراجعه می کنند و خطوط را کمتر می کنند، در حالت کلی 3 نوع خطوط چین و چروک لب داریم که شامل موارد زیر می باشند:

خط لبخند:

این خطوط را نازولابیال می نامند که از پایین بینی به طرف گوشه های دهان کشیده می شوند و با بالا رفتن سن برجسته می شوند.

خط لب عمودی: 

چروک های دور لب با حرکات عادی لب ایجاد می شود که به خطوط سیگاری معروف می باشند و با تکرار و دائم سیگار کشیدن به دلیل فشار زیاد لب این خطوط نمایان است.

خط مارینوت: 

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که صورت عصبانی یا غمگین دارید به دلیل وجود همین خطوط است که با خط های عمودی گوشه دهان هستند و با یک نمای وارونه به صورت باعث می شوند که شما ناراحت و یا عصبی به نظر برسید.

رفع چروک دور لب

درمان چین و چروک های دهان و خطوط خنده با روش های خانگی

با بالا رفتن سن و کمتر شدن روغن طبیعی پوست، لایه های بالای پوست که اپیدرم نام دارند به صورت هیدراته نگه داشته می شود و به پوست صورت لطافت و درخشش می دهد که با کاهش این روغن می توانید برای حفظ روامل مناسب هیدراتاسیون خطوط دهان و لب را به حالت اولیه برگردانید و برای پیشگیری از این عارضه از یک کرم مرطوب کننده ساده استفاده نمایید.

آسیب های ناشی از پرتوهای نور خورشید که به پوست نفوذ می کند و ژن های رشد سلول های سالم را آسیب می رساند که با قرار گرفتن در معرض آفتاب چین های اطراف لب را بیشتر و عمیق می کند.

سفیده تخم مرغ و روغن نارگیل

روغن نارگیل و سفیده تخم مرغ خاصیت شگفت انگیزی برای از بین بردن چین و چروک دارند. سفیده تخم مرغ به دلیل داشتن کلاژن طبیعی باعث سفت تر شدن پوست و رفع چین و چروک می شود و روغن نارگیل هم از خشکی جلوگیری می کند. با ترکیب 1 قاشق چای خوری روغن نارگیل و 1 قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ می توانید یک محلول جوانساز داشته باشید این محلول را در اطراف دهان بزنید و بگذارید تا 20 دقیقه بماند و سپس با آب خنک بشوید و سپس خشک کنید.

آلوئه ورا

یکی از روش های خانگی که برای درمان چین و چروک استفاده می شود استفاده از ژل آلوئه ورا است که باعث می شود شکل ظاهری این خطوط کمتر شود و با رطوبت رساندن به پوست به شکل عمیقی آن را کاهش می دهد. می توانید با استفاده از یک برگه تازه آلوئه ورا ژل آن را خارج کنید و روی نواحی چین خورده بمالید و بگذارید که نیم ساعت بماند و جذب پوست گردد و سپس با آب ولرم آن را بشویید.

عسل و آب لیمو

خاصیت خوب عسل و آبلیمو برای زیبایی و جوانسازی پوست بسیار زیاد است و اگر هر 2 را با هم مخلوط کنید محلولی مغذی و معدنی دارید که برای تقویت و سلامت پوست صورت کاربردی می باشد. عسل باعص رطوبت و جریان خون در زیر پوست می شود و آب لیمو به دلیل داستن ویتامین ث از آسیب های پوستی ناشی از رادیکال های آزاد جلوگیری می کند. با 1 قاشق غذاخوری آبلیمو و ۱ قاشق آب گرم و ۱ قاشق چایی خوری عسل ترکیب را مخلوط کرده و دور لب بزنید در نهایت بعد یک ربع بشویید و آرام خشک نمایید.

روغن زیتون

یکی دیگر از بهترین محصولات خانگی برای رفع چین و چروک های دور لب روغن زیتون است که به دلیل داشتن ویتامین E از بروز خطوط دهانی جلوگیری می کند و برای سلامت پوست عالی است. می توانید از آن کمی در شب در موقع خواب به ناجیه چروک بزنید و ماساژ دهید و تا صبح بگذارید بماند و سپس با آب گرم و اب خنک بشویید.

رفع چروک دور لب

جوانسازی با روش های شیمیایی

همواره نسل جدید برای محافظت از پوست صورت خود برای بالابردن سطح آلاسین و کلاژن که به درمان و رفع چروک دور لب کمک می کند عمل های جراحی را انتخاب می کنند.

بوتاکس

یکی از روش های از بین بردن چین و چروک در اطراف دهان فلج کردن عضلات در این منطقه است که با استفاده از روش بوتاکس تا چند ماه حل می شود. بوتاکس گزینه درمانی مناسب نیست زیرا تا 3 یا 4 ماه از بروز خطوط جلوگیری می کند و سپس به حالت اولیه بر می گردد. این روش می تواند از حالت گرفتن زیاد صورت جلوگیری کند پس به منظور پیشگیری از خطوط و چروک توصیه می شود که بوتاکس کمتر مصرف شود.

هایفوتراپی

گزینه دیگر وجود دارد که نیاز به جراحی نداشته و تهاجمی نیست و برای بهبود صورت از بدن به صورت کشیدن صورت و سفت کردن پوست شل و رفع چین اطراف لب کاربرد دارد. این دستگاه زیبایی به نام اولتراسوند توسط سازمان غذا یا دارو تایید شده است و برای درمان کلاژن های اطراف لب جوانسازی و تقویت پوست کاربرد دارد.

لیزر

لیزر فرکشنال راهی برای جوانساز دور چشم و لب است و می تواند خطوط ریز و عمودی و خط لبخند را بهبود دهد. دوره درمان این روش تا یک هفته طول می کشد و نتیجه اش برای دوره طولانی باقی می ماند.

کشیدن صورت (لیفتینگ)

برای رفع چین دور لب از کشیدن هم می توانید استفاده کنید. اگر حس می کند که دیگر روش ها جالب نیستند پس می توانید با استفاده از عمل کشیدن پوست به صورت طبیعی از شر آنها خلاص شوید.

ژل های پرکننده

روش دیگر برای درمان چین و خط های اطراف لب ژل های پر کننده می باشند که آنها را صاف می کنند و نقش موثری دارند. ژل های رستیلان و چوودرم روشی برای درمان طولانی مدت هستند و تا 2 سال دوارم دارند. این ژل های غیر تهاجمی و ایمن هستند که زیاد عارضه ندارند.

لایه برداری و درم ابریژن

این 2 گزینه سایش پوست و لایه برداری شیمایی در جهت رشد یک لایه جدید به کار می رود و روشی مناسب برای چین و چروک دور دهان می باشد. در این گزینه مدت زمان زیادی را نمی بینید زیرا فقط لایه های بالایی درم مورد هدف قرار می گیرند.

رتینول

استفاده کردن از کرم های رتینول و رتینوئید باعث رفع چروک دور لب مانند: خطوط عروسک خیمه شب بازی می شود و در نهایت به ضخیم تر شدن لایه های عمقی و نازک تر شدن لایه های سطحی پوست کمک می کند. لوسیون های زیادی باعث نرم شدن چین ها می شوند که برای نتیجه گرفتن در دراز مدت به دست می آید. محصولات مراقبتی از پوست کلاژن طبیعی دارند که به سلول های بنیادی و عوامر رشد کمک می کنند.

مطالب مشابه را ببینید!