مجله تاپ‌ناز‌

مواد غذایی عضله ساز برای خوش فرم شدن بدن بانوان

خیلی از بانوان برای داشتن یک اندام و استایل زیبا نیاز به افزایش بافت عضلانی دارند و برای دست یافتن به این امر نیاز به داشتن رژیم غذایی مناسب و تاثیرگذار می باشد و به همین دلیل باید با این مواد غذایی مفید آشنایی داشته باشید و این غذاها را بیشتر مصرف کنید.

یکی از مسائلی که بعضی از بانوان اهمیت و توجه زیادی به آن دارند، این می باشد که بدنی خوش فرم داشته باشند و به همین دلیل انواع تمرینات و فعالیت های تناسب اندام را به کار می گیرند تا بدین گونه بدن عضلانی و ورزیده داشته باشند ولی عامل مهم دیگر که در این زمینه موثر است، نوع رژیم غذایی است که در همین راستا سعی داریم در این مطلب انواع مواد غذایی عضله ساز را به شما بانوان عزیزم معرفی کنیم.

مواد غذایی مفید عضله ساز برای بانوان

باید گفت که عضله سازی خانم ها در مقایسه با آقایان کمی سخت تر است و نیاز به تلاش بیشتری دارد. ولی خانم ها علاوه بر رفتن به باشگاه باید نسبت به نوع برنامه غذایی خود هم توجه ویژه ای داشته باشند. آشنایی با مواد غذایی عضله ساز برای خانم ها از جمله موارد اساسی و موثر در این مورد است زیرا با خوردن این نوع مواد غذایی که سرشار از مواد مغذی و مفید می باشند در کنار حرکات ورزشی بدنسازی می توان بدنی خوش فرم و عضلانی را پرورش داد.

مواد غذایی عضله ساز برای خانم ها و آقایان خیلی تفاوتی ندارد و هر نوع غذایی که باعث تشکیل ماهیچه در مردان می شود برای خانم ها هم کاربرد دارد. مواد غذایی که دارای آهن زیاد و مواد مغذی زیادی می باشد برای خانم ها ضروری و مهم است. در صورتی که در این راه مبتدی هستید باید حتما برنامه ای اصولی و مناسب داشته باشید و حرکات ورزشی را هم به صورت مرتب انجام بدهید.

مواد غذایی عضله ساز برای خوش فرم شدن بدن بانوان

ریز مغذی های ضروری ویژه ایجاد عضله در زنان

آهن به منظور رشد و شکل گیری عضلات بسیار ضروری است. خانم ها به دلیل دوران قاعدگی در طول ماه مقدار زیادی آهن را از دست می دهند به همین دلیل اهمیت به دست آوردن مواد غذایی عضله ساز برای خانم ها که غنی از آهن است امری مهم است.

کلسیم هم ماده معدنی مفید دیگری است که برای بدن خانم ها ضرورت دارد. از دیگر دلایل رایج بروز پوکی استخوان که بیشتر پس از 45 سالگی رخ می دهد کمبود میزان کلسیم بدن است. بانوان به دلیل نوسانات هورمونی و یائسگی به مقدار زیادی در معرض این بیماری قرار می گیرند. به همین دلیل مطمئن شدن از کسب میزان مورد نیاز کلسیم در برنامه غذایی بانوان بسیار مهم است.

منیزیم ماده مغذی مهم و با ارزشی است که عملکردهای زیادی در بدن دارد. ارزش و تاثیر منیزیم در خانم ها به خصوص بعد از 40 سالگی زیادتر است زیرا که منیزیم به مقاومت و تقویت استخوان ها کمک می کند. ویتامین ب 12 ویتامینی ارزشمند برای خانم ها است. این ویتامین می تواند سلول های قرمز خون را تولید می کند و باعث حفظ سلامتی مغز و دستگاه عصبی می شود. به دست آوردن این ویتامین به حد لازم برای خانم ها به دلیل دوره های قاعدگی ضرورت دارد.

مواد غذایی مناسب برای عضله سازی زنان

در ادامه مواد غذایی مفید برای ساخت عضله را به شما معرفی می کنیم.

شیر :

شیر در واقع مخلوطی از کربوهیدرات ها، چربی ها و پروتئین ها می باشد. تحقیقات مشخص کرده اند که کسانی که حرکات بدنسازی انجام می دهند و در برنامه غذایی خود به صورت مرتب شیر استفاده می کنند عضله سازی در آن ها بالا می رود. بدین ترتیب مطابق نتایج مطالعات انجام شده می توان شیر را در جایگاه یک ماده غذایی عضله ساز به حساب آورد. شیر ضمن تاثیر در عضله سازی به خاطر دارا بودن مقدار فراوانی کلسیم، می تواند در مقاومت سازی استخوان های بانوان کمک کننده باشد.

گوشت گاو :

این نوع گوشت دارای پروتئین فراوانی بوده و از مواد معدنی، کراتین و ویتامین های گروه ب برخوردار می باشد. بعضی مطالعات انجام شده مشخص کرده اند که خوردن گوشت قرمز بدون چربی در برنامه غذایی می تواند عضله سازی همراه با حرکات بدنسازی را بالا ببرد. گوشت گاو از جمله غذاهای عضله ساز به حساب آمده ولی استفاده کافی از آن برای بانوان به خاطر وجود آهن و ویتامین های ضروری خیلی اهمیت دارد.

عدس :

عدس از دیگر مواد غذایی عضله ساز برای خانم ها می باشد که به غیر از پروتئین دارای آهن زیادی نیز می باشد. یک فنجان عدس پخته دارای ۱۸ پروتئین و ۴۰ گرم کربوهیدرات با میزان قند پایینی می باشد. این میزان عدس ۳۷ درصد از احتیاج روزمره شما را به آهن فراهم می کند.

موز :

گلوکز در واقع قندی می باشد که خیلی سریع هضم می گردد و انرژی بدن را فراهم می کند. موز غنی از گلوکز می باشد و میان وعده ای عالی برای پیش از تمرین به حساب می آید. مقادیر زیاد پتاسیم در موز به پیشگیری از گرفتگی های عضلانی در حرکات بدنسازی کمک می کند.

بادام زمینی :

بادام زمینی مخلوطی از کربوهیدرات، چربی و پروتئین می باشد. نصف فنجان بادام زمینی دارای ۱۷ گرم پروتئین، ۱۶ گرم کربوهیدرات و میزان بالایی چربی های غیر اشباع می باشد. بادام زمینی در مقایسه با دیگر ترکیبات گیاهی دارای مقدار بالایی از آمینو اسید لوسین می باشد.

تخم مرغ :

تخم مرغ دارای پروتئین با کیفیت زیاد، چربی های بدون ضرر و دیگر مواد مغذی همچون کولین و ویتامین ب می باشد. پروتئین ها از آمینو اسیدها ساخته می شوند و از سویی تخم مرغ دارای مقدار فراوانی آمینو اسید لوسین می باشد. وجود لوسین برای رشد عضله های بدن ضرورت زیادی دارد. همینطور ویتامین های گروه ب برای انواع گوناگونی از واکنش های بدن همچون تامین انرژی نقش بسزایی دارند. تخم مرغ در واقع یک نوع غذا یا میان وعده ای کامل و جزء غذاهای عضله ساز برای افراد می باشد.

سینه مرغ :

از جمله دلایل مهمی که اغلب ورزشکاران سینه مرغ را جزء مواد غذایی عضله ساز به حساب می آورند مقدار پروتئین زیاد آن می باشد. ۸۵ گرم از سینه مرغ تقریبا ۲۶ گرم پروتئین با کیفیت فراوانی دارد. سینه مرغ دارای مقادیر فراوانی از ویتامین های گروه ب می باشد که از جمله ویتامین های مهم برای افرادی می باشد که تحرک بدنی زیادی دارند. همینطور ویتامین ب کمک کرده تا بدن شما کارکرد خوبی در زمان تمرینات و حرکات ورزشی که برای رشد عضله ها مفید بوده، داشته باشد.

جدای از این می توان گفت طبق مطالعات انجام شده مشخص شده است که رژیم هایی که از مقدار پروتئین بالایی برخوردار می باشند در کم کردن میزان چربی بدن نیز کمک می کنند. به همین خاطر سینه مرغ از جمله غذاهای عضله ساز برای افراد به شمار می آید.

مطالب مشابه را ببینید!