مجله تاپ‌ناز‌

پلاسما جت پلک برای رفع افتادگی پلک (ماندگاری و مراقبت پس از انجام آن)

آراستگی چهره نقش موثری در اعتماد به نفس افراد دارد، و چشم یکی از اصلی ترین بخش های چهره انسان است که، در آراستگی و زیبایی چهره نقش مهمی دارد، به همین دلیل چین و چروک های اطراف چشم و افتادگی پلک ها تاثیر بسازیی بر روی اعتماد به نفس افراد می گذارد.

 از طرفی، چشم عضوی بسیار حساس و آسیب پذیر است از این رو نمی توان از هر روشی برای برطرف کردن چین و چروک های آن استفاده کرد،از این رو افراد عموما به دنبال روش هایی هستند که کمترین خطر و عارضه را داشته باشد همینطور در زمان کوتاه تری آنها را به نتیجه دلخواهشان برساند.

پلاسما جت پلک یکی از این روش هاست که روشی کاملا مدرن در علم پزشکی به شمار می رود اما به علت جدید الورود بودن آن، ابهامات زیادی در این باره وجود دارد، در این مقاله سعی داریم با آوردن اطلاعات جامع و مفید درباره ی پلاسما جت پلک، این ابهامات را برای شما رفع کنیم.

پلاسما جت پلک برای رفع افتادگی پلک

پلاسما جت چیست و در رفع افتادگی پلک

 پلاسما جت روشی جدید در علم پزشکی است که، به روش انجام عمل زیبایی بدون جراحی معروف است،

 از این روش در موارد مختلفی از اقدام‌های زیبایی برای صورت استفاده می شود، مانند:

  • ترمیم جای زخم ها
  • برطرف کردن چین و چروک ها
  • لیفت پلک بدون جراحی یا بلفاروپلاستی غیرتهاجمی
  • حذف خطوط و چین و چروک در اطراف دهان و چشم
  • از بین بردن خال‌ها و زگیل‌ها و فیبروما
  • بهبود جای جوش
  • کاهش علائم کشش و شلی پوست (استرچ مارک‌ها)
  • لیفت پوست و سفت کردن صورت، گردن، ابروها و…
  • کاهش نقاط رنگدانه‌ای پوست
  • بهبود محل بخیه ها با پلاسما جت
  • رفع افتادگی های اطراف پلک
  • لیفت بینی
  • فرم دهی بینی

 این روش برای کسانی که از عملهای زیبایی ترس دارند یا به خاطر خطر عمل ها به سمت آنها نمی روند، میتواند مورد استقبال زیادی قرار گیرد؛ زیرا روشی کم عارضه، بدون خون ریزی، بدون بیهوشی، بدون برش پوست و بدون نیاز به تیغ جراحی است، هدف پلاسما جت پلک، برطرف کردن آسیب ها و افتادگی های ایجاد شده در نواحی اطراف چشم ها است که؛ منجر به تحت تاثیر قرار دادن زیبایی صورت افراد می شود.

حال این سوال پیش می آید که پلاسما چیست؟ پلاسما یکی از انواع مواد است که حالتی شبیه به گاز دارد. پلاسما با درجه حرارت بسیار بالا و با این ویژگی که در پلاسما تعداد الکترون های آزاد و یون های مثبت برابر است میتواند با اثرگذاری روی سلول های پوست، آنها را تحریک کند و روند درمان زخم را سریع تر کرده و بهبود دهد‌.

 پلاسما در زیباسازی پوست بدون جراحی، ماده ی مهمی به شمار می رود برای این کار، پزشک با استفاده از دستگاه پلاسما جت ماده پلاسما را به پوست می تاباند،حرارت پلاسما جت و نفوذ آن به لایه های زیرین پوست، باعث تصعید این لایه ها می شود و در نهایت این تصعید منجر به لیفت پوست و جمع شدن آن خواهد شد.

 در پلاسما جت پلک نیز روند همین گونه است، پلاسما به اطراف چشم و نواحی دچار افتادگی شده تابنده می شود بنابراین پوست اطراف نواحی افتادگی منقبض می شود و با گذشت زمان افتادگی های ایجاد شده به طور کامل از بین میرود.

نقاط تابش پلاسما به پوست که حالت نقطه های قهوه ای رنگ پیدا میکند، در فاصله های نیم میلیمتری از یکدیگر مانند یک صفحه شطرنجی ریز ایجاد میشود تا با جمع شدن یکنواخت لایه های زیرین پوست، همه نواحی آسیب دیده در اطراف چشم و پلک ها را تحت تاثیر قرار دهد تا افتادگی پلک ها از بین برود.

مطلب مشابه: از بین بردن خط اخم + روش های طبیعی و گیاهی برای از بین بردن چین و چروک و خط اخم

پلاسما جت پلک برای رفع افتادگی پلک

عوارض پلاسما جت پلک

 علاوه بر تاثیرات مفیدی که هر روش درمانی دارد به موازات آن عوارضی نیز همراه دارد. پلاسما جت نیز از این امر مستثنی نیست. هرچند عوارض پلاسماجت بسته به مهارت پزشک در عمل پلاسما جت پلک میتواند کمتر و یا حتی بیشتر شود ، عوارض آن را ماندگار تر کند یا صدمات مضاعفی را نیز ایجاد کند،بنابراین انتخاب یک پزشک با تجربه و ماهر در میزان و شدت عوارض پلاسما جت پلک تاثیر بسازیی دارد،ادامه به برخی از عوارض پلاسما جت می پردازیم:

ورم در ناحیه درمان

 تورم و التهاب پوست پلک و اطراف چشم از شایعترین و غالب ترین عوارض پلاسما جت پلک به شمار می رود که معمولا موقتی است؛ و در کوتاه مدت از بین می‌رود،روشهای موثری وجود دارد که باعث کاهش این تورم و التهاب پس از پلاسما جت پلک میشود، مانند ،استفاده از پد یخ پس از درمان.

دلمه های روی پوست پلک ناشی از سوختگی با پلاسما

همانطور که پیش از این گفتیم نقطه هایی بر روی پوست پلک با دستگاه پلاسما ایجاد می شود که زخم می شوند و پس از از اتمام فرآیند عمل با بسته شدن و بهبود این زخم ها دلمه هایی روی آنها ایجاد می شود که پس از چند روز به صورت خود به خود از سطح پلک جدا می شوند و پوست بهبود می یابد.

اما ممکن است پس از گذشت مدت طبیعی ببهود،جای نقطه های آن ها روی پوست پلک باقی بماند و اینجاست که، اهمیت انتخاب یک پزشک ماهر در جلوگیری از این اتفاق نمایان می شود زیرا؛ هرچه با ظرافت و مهارت بیشتری نقطه زدن انجام شود احتمال ماندن جای زخم ها کمتر می شود.

تغییر رنگ پوست

 تغییر رنگ پوست در بین کسانی که از روش پلاسما جت برای رفع افتادگی پلک استفاده کرده اند شایع بوده است که در اغلب این موارد به طور موقتی پوست پلک تیره می شود و پس از مدت کوتاهی نیز رفع می گردد.

مطلب مشابه: رفع چروک دور لب + روش های خانگی برای رفع چین و چروک های دور لب

پلاسما جت پلک برای رفع افتادگی پلک

ماندگاری پلاسما جت پلک چقدر است؟

 تاثیر پلاسما جت بر روی پلک بسته به شدت افتادگی پلک و عوامل تخصصی دیگر متفاوت است،ممکن است، برخی افراد با یکبار استفاده از پلاسما جت نتیجه دلخواه خود را مشاهده کنند اما؛ برخی افراد برای رسیدن به نتیجه ی قابل قبول نیاز به تکرار مجدد پلاسما جت بر روی پلک دارند.

 نتیجه ی اولیه ی بهبود وضعیت پوست در پلاسما درمانی، از همان روز اول قابل مشاهده است و بین ۳ سه تا پنج سال و بیشتر دوام دارد،رفع افتادگی پلک با پلاسما جت نسبت به سایر روشهای موقتی مانند تزریق بوتاکس، ماندگاری بیشتری دارد اما؛نسبت به روش جراحی پلک ماندگاری کمتری خواهد داشت.

مطلب مشابه: از بین بردن چین و چروک صورت بدون تزریق بوتاکس

دوران نقاهت پلاسما جت پلک چقدر است؟

مدت زمان بهبودی پلاسما جت پلک ممکن است از فردی به فرد دیگر متغیر باشد و همچنین به عوامل دیگری همچون ؛میزان تهاجمی بودن درمان،شیوه مراقبت از پوست قبل از از عمل،وابسته است با توجه به بدون برش و ساده بودن این عمل بیمار میتواند حتی در مدت زمان بهبودی نیز به انجام فعالیت های روزانه خود بدون هیچ مشکلی برگردد.

پلاسما جت پلک برای رفع افتادگی پلک

مراقبت های لازم بعد از پلاسما جت پلک چیست؟

  •  پلک هارا تا ۲۴ ساعت نباید بشویید
  •  از کندن پوست جدا شده اجتناب کنید
  •  صبر کنید تا زخم ها به طور طبیعی و کامل ترمیم شوند تا از ماندن جای زخم بر روی پلک جلوگیری شود.
  •  از کرم مرطوب کننده، ضد آفتاب، عینک آفتابی و کلاه لبه دار برای محافظت از پوست پلک در مقابل نور خورشید استفاده کنید.
  • از محصولات تخصصی مراقبت پوستی که شامل موادی همچون:رتینول،آلفا هیدروکسی اسید ها،ترتینوئین
  • و هر یک از مشتقات ویتامین a هستند،استفاده نکنید.
  • از تکان دادن زیاد پوست صورت با ورزش کردن خودداری کنید.
  •  از انجام حمام داغ، سونا یا شنا دوری کنید.
  • پوست را به هیچ وجه پانسمان نکنید و اجازه دهید جای زخم ها خود به خود به صورت طبیعی بهبود یابند.
  • به مدت دو الی سه هفته قبل از از عمل از کرم ضد آفتاب به صورت مرتب و روزانه استفاده کنید و در صورت نیاز در طول روز آن را تمدید کنید.
  • نواحی عمل شده را سعی کنید همیشه تمیز نگه دارید تا، از ایجاد عفونت جلوگیری شود.
  • اگر پوست های خشک روی سطح پلک قرار گرفت یا لا های پیر پوست در حال پوسته پوسته شده بود هرگز به آن ها دست نزنید و اجازه دهید پوست های خشک شده خودشان بیفتند.
  •  از لوازم آرایشی تا هنگامی که پلک پوسته پوسته نشده و لایه برداری آن اتمام نیافته است، خودداری کنید.
  • در دوران بهبودی از رانندگی اجتناب کنید زیرا تورم و خارش پلک ممکن است تمرکز لازم را از شما بگیرد.
  • از اسکراب ها و شوینده های لایه بردار تا یک هفته بعد از عمل استفاده نکنید.

سخن پایانی

پلاسما جت، روشی کم خطر تر و نسبتاً با ماندگاری بالاتر نسبت به اغلب روش های رفع افتادگی پلک در دنیای امروزی می باشد؛ اما مراقبت از پلک بعد از عمل است که درمان را کامل می کند و عوارض احتمالی آن را می‌تواند کاهش میدهد،بعد از عمل حتماً به توصیه های پزشک خود عمل کنید تا نتیجه دلخواهتان را بعد از استفاده پلاسما جت دریافت کنید.

در این مقاله سعی کردیم به صورت اختصاصی در ارتباط با پلاسما جت پلک صحبت کنیم، امیدواریم با مطالعه این مقاله بهترین تصمیم و انتخاب را برای انجام این جراحی بگیرید،متشکریم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

مطالب مشابه را ببینید!