مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه انواع غذا با گوشت با 10 دستور و غذای خوشمزه

در این بخش 10 دستور مختلف و طرز تهیه انواع غذا با گوشت را ارائه کرده ایم.

طرز تهیه انواع غذا با گوشت (10 دستور مختلف)

شما میتوانید به عنوان وعده های مختلف ناهار و شام از انواع غذا با گوشت استفاده کرده و به میز غذای خود تنوع دهید. در آشپزی گوشت از جایگاه ویژه ای برخوردار است. گوشت یکی از مواد بسیار مقوی است که مصرف آن برای بدن لازم است.

برای این که مواد مغذی گوشت را به بدن خود برسانید، میتوانید انواع غذاهایی که با گوشت درست میشوند را در رژیم غذایی خود قرار دهید. ماده اولیه غذاهای بسیاری گوشت میباشد و در کنار طعمی لذیذ برای قوای جسمی شما بسیار مفید است. البته به این نکته توجه کنید که مصرف زیاد گوشت باعث مشکلاتی برای سلامتی میشود در ادامه مطلب همراه ما باشید تا با طرز تهیه انواع غذا با گوشت را برای شما شرح دهیم.

ته چین گوشت

ته چین گوشت

از جمله غذاهای ایرانی لذیذی که میتوانید با گوشت تهیه کنید، ته چین گوشت میباشد. با ما همراه باشید تا مواد لازم و طرز تهیه ته چین گوشت را با هم برسی کنیم. این غذا نزد طرفداران گوشت قرمز خیلی محبوب است و دستور العمل های مختلفی با توجه به سلیقه متفاوت افراد وجود دارد. البته بیشر افراد برای این غذا از گوشت مرغ استفاده میکنند ولی شما از گوشت قرمز هم میتوانید استفاده کنید. از گوشت اردک و غاز هم در مناطق شمالی برای تهیه ته چین استفاده میشود.

مواد لازم: ۶۰۰ گرم گوشت گوسفند، یک عدد پیاز، یک عدد هویج، سه حبه سیر، چهار پیمانه برنج، دو عدد تخم مرغ، هشت قاشق ماست چکیده، ۲۰۰ گرم کره، چهار قاشق زعفران دم کرده، و در نهایت، فلفل و نمک و زردچوبه و روغن به میزان لازم و همچنین میتوانید از زرشک و خلال بادام و خلال پسته برای تزیین استفاده کنید.

طرز تهیه: اول از همه پیازها را نگینی خرد کرده و در روغن تفت دهید و سیر و هویج هم با آن سرخ کنید. بعد گوشت را قیمه ای ریز کرده، شسته و داخل قابلمه بریزید تا با پیاز تفت خورده و رنگ آن تغییر کند. بعد از این که آب اضافه گوشت گرفته شد، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و دوباره به تفت دادن بپردازید و سپس آب جوش بریزید و در آن را ببندید تا گوشت کم کم ملایم و مغز پخت بشود. این فرایند چهار ساعت طول میکشد و در این حین میتوانید برنج را آماده کنید.

پس برنج را پاک کرده و شسته و داخل آب نمک برای چند ساعت خیس کنید. بعد آب و نمک و فلفل در قابلمه بریزید تا به جوش بیاید و بعد از آن برنج را بریزید و بعد از این که آماده شد، آن را آبکش کنید. بعد باید زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید.

زعفران و نمک داخل زرده ها ریخته و آنها را هم بزنید و بعد از این که بوی تخم مرغ گرفته شد، ماست را به آن اضافه کنید. تا وقتی که یکدست میشود آن را هم بزنید. حالا برنج آبکش کرده را در این ترکیب مخلوط کنید. بعد از آماده شدن گوشت آن را ریش ریش کرده و حالا باید ته چین را بپزید. حالا ته یک ظرف مناسب را چرب کرده و نصف برنج را داخل ظرف بریزید و آن را فشرده کنید.

حالا گوشت ریز ریز شده را در فاصله یک سانتی متری از لبه های ظرف روی برنج قرار داده و بقیه برنج هم روی آن پخش کنید و اندکی فشار وارد کنید و کره های برش داده را در قسمت های مختلف ظرف قرار دهید. حالا باید روی ظرف یک فویل کشیده و در دمای ۱۸۰ درجه به مدت یک ساعت، آن را در فر بگذارید. بعد از این مدت آن را در داخل سینی سرو و با بادام و خلال پسته و زرشک تفت داده تزیین کنید.

مطلب مشابه: تاکوی استیک | طرز تهیه تاکوی استیک غذای خوشمزه با گوشت گوسفند

املت گوشت با تخم مرغ

املت گوشت با تخم مرغ

مثل غذای قبلی نیازی نیست برا پختن غذاهایی که گوشت دارند حتما زمان زیادی بگذارید. اگر عجله داشته و وقت کمی دارید، میتوانید به سراغ غذاهای سریع با گوشت بروید. یکی از راهای سریع تر پختن گوشت چرخ کردن آن است. در ادامه همراه ما باشید تا به یکی از این غذاهای سریع که املت گوشت با تخم مرغ نام دارد بپردازیم.

مواد لازم: ۲۰۰ گرم گوشت چرخ کرده، پنج عدد تخم مرغ زده شده، دو قاشق کره، دو قاشق روغن، زردچوبه و فلفل و نمک به مقدار لازم

طرز تهیه: برای پخت این غذای سریع باید گوشت را داخل ماهیتابه گذاشته و شعله را ملایم کنید و پنج دقیقه به آن زمان بدهید. در همین حین، آن را هم هم بزنید تا آب کشیده شده و کره و روغن را به آن اضافه کرده و تفت دهید و تفت دادن را با اضافه کردن ادویه و نمک ادامه دهید.

تخم مرغ ها را در ظرف جدایی شکسته و هم بزنید و به ظرف گوشت اضافه کنید. بعد باید آنها را هم بزنید تا گوشت و تخم مرغ به خوبی در هم مخلوط شود و بعد از این که تخم مرغ ها خودشان را گرفتند، غذا پخته و برای سرو آماده است.

چلوگوشت مجلسی

چلوگوشت مجلسی

بعد از معرفی یک غذای ساده برای درست کردن در کنار دوستان و خانواده نوبت به یک غذای مجلسی با گوشت میرسد. معمولا از گوشت گردن یا ماهیچه گوسفند برای تهیه چلو گوشت استفاده میشود.

از دارچین و زعفران هم برای طعم دهی بیشتر این غذا میتوانید استفاده کنید. این غذا با روش های مختلفی درست میشود. در ادامه مواد لازم برای تهیه چلوگوشت چهار نفره را آموزش میدهیم. در صورتی که تعداد افراد شما متفاوت است، مقدار آن را کم یا زیاد کنید.

مواد لازم: یک عدد گوشت گردن گوسفند، دو عدد پیاز ترجیحا بزرگ، شش قاشق زعفران، یک عدد چوب دارچین، چهار عدد برگ بو، دو عدد سیر. شما به صورت دلخواه میتوانید از رب گوجه فرنگی هم استفاده کنید و مقدار فلفل سیاه، نمک، روغن و زردچوبه هم دست خودتان است.

طرز تهیه: اول پیاز ها را خلالی و درشت خرد کنید و با روغن داخل قابلمه تفت داده تا به رنگ طلایی دربیاید. بعد زردچوبه را به آن اضافه کرده و به تفت دادن تا یکدست شدن آن، ادامه دهید. شما باید گوشت گردن گوسفندی را از قبل تمیز کرده و شسته باشید.

قابلمه پیاز را از روی گاز برداشته و گوشت گوسفند را به آن اضافه کنید. بعد آن ها را به هم تفت دهید تا جایی که رنگ گوشت عوض شود ولی گوشت را خیلی سرخ نکنید تا سفت نشود. در این مرحله اضافه کردن رب گوجه فرنگی به گوشت، اختیاری بود. اگر میخواهید اضافه کنید، آن را هم باید خوب تفت دهید تا بوی خامی از بین رفته و به صورت کامل سرخ شود.

بعد باید هشت لیوان آب اضافه کرده و شعله را زیاد کنید، وقتی که آب جوشید، شعله را کم کرده و اجازه دهید گوشت جا بیفتد. بعد برگ بو را به همراه دارچین و سیر پاک کرده به قابلمه اضافه کنید. زعفران و دارچین بوی سیر را از بین میبرند، پس نگران بوی سیر نباشید.

حالا تا جایی که میتوانید حرارت را کم کنید تا غذا خوشمزه تر شود. این فرایند چهار ساعت طول خواهد کشید، در نیم ساعت آخر، نمک و فلفل سیاه را اضافه کرده و به اندازه گیری چاشنی آن بپردازید. بعد که غذا آماده شد آن را با پیاز داغ و زرشک تزیین کنید.

مطلب مشابه: کتلت گوشت خوشمزه | طرز تهیه کتلت گوشت غذای ایرانی خوشمزه

خوراک گوشت چرخ کرده

خوراک گوشت چرخ کرده

خوراک گوشت چرخ کرده هم با استفاده از گوشت خورشتی و هم با گوشت چرخ کرده خوراک تهیه میشود. شما میتوانید برای وعده اصلی، خوراک گوشت چرخ کرده را سرو کنید.

مواد لازم: ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده، یک عدد سیب زمینی، سه حبه سیر، ۱۵۰ گرم قارچ، ۳۰۰ گرم نخود فرنگی، دو قاشق رب گوجه، دو قاشق سس کچاب، نمک و فلفل به میزان لازم

طرز تهیه: اول پیاز را به صورت نگینی خرد و داخل یک ماهیتابه با روغن تفت بدهید. بعد به پیاز سیر له کرده اضافه کنید، بعد از این که کمی تفت دادید، گوشت چرخ کرده اضافه کنید و در حین تفت داد این ترکیب، فلفل و نمک هم داخل آن بریزید.

اینک وقت حلقه کردن قارچ ها است، بعد از حلقه کردن، آنها را به مخلوط اضافه کرده و بعد از آن سیب زمینی نگینی و نخود فرنگی را به آنها اضافه کنید. در همین حین آنها را به خوبی هم بزنید و سس کچاب و رب گوجه فرنگی هم اضافه کنید تا باز شدن رنگ رب آن را تفت دهید که بوی خامی هم نداشته باشد. در آخر یک لیوان آب به ترکیب  اضافه کرده و صبر کنید تا جا افتاده و آبی که اضافه کردید، تبخیر شود.

کباب ترش

کباب ترش

این غذا از پیشنهادهای متفاوت این مطلب میباشد که در واقع غذای سنتی گیلان است که ترکیب دوست داشتنی رب انار و گوشت به همراه سبزی محلی و گردو در آن وجود دارد. گیلان بیشترین تنوع غذایی را داشته و شما هم نباید این غذای خوشمزه را از دست بدهید.

مواد لازم: ۳۵۰ گرم گوشت گوسفند یا راسته گوساله، پنجاه گرم گردو، دو قاشق رب انار، یک عدد پیاز، دو قاشق جعفری و سبزی محلی و در آخر به میزان لازم نمک نیاز دارید.

طرز تهیه: اول از همه گوشت را به قطعات خورشتی خرد کرده و پیاز را رنده کنید. سپس رب انار و گردو و جعفری و سبزی محلی چوچاق را به آن اضافه کرده و در نهایت گوشت را به آن اضافه کنید و اجازه دهید حداکثر یک روز در یخچال بماند. البته دوازده ساعت هم کافی است. حواستان باشد که برای جلوگیری از سفت شدن گوشت، نمک را به آن اضافه نکنید. شما میتوانید هنگام کباب کردن گوشت به آن نمک اضافه کنید. حالا گوشت ها را از یخچال بیرون بیاورید و با جدا کردن پیاز ها از گوشت، آن ها را به سیخ کشیده و روی زغال کباب کنید.

مطلب مشابه: طرز تهیه نان گوشت خوشمزه + 2 روش تهیه نان گوشت در منزل

اسکندر کباب

اسکندر کباب

این غذای ترکیه ای شباهت زیادی به دونر کباب دارد و با ماست و بربری و نان پیده و سس مخصوص خورده میشود. شما به راحتی این غذا را با گوشت خورشتی در خانه میتوانید درست کنید.

مواد لازم: ۵۰۰ گرم گوشت گوسفند یا راسته گوساله، یک عدد پیاز، یک حبه سیر، دو قاشق رب گوجه فرنگی، یک عدد نان بربری، و در آخر کره و سرکه و فلفل و نمک و روغن زیتون و ماست چکیده را به مقداری که ترجیح میدهید، استفاده کنید.

طرز تهیه: گوشت را به صورت ورقه های نازکی برش داده و سپس کوبیده و به تکه های کوچکی خرد کنید. بعد از رنده کردن و آب گیری پیاز، روغن زیتون، فلفل و نمک را با آب پیاز مخلوط کرده و این ترکیب را به گوشت اضافه کرده و برای یک ساعت بگذارید در یخچال بماند.

در همین حین میتوانید سس مخصوص این غذا را آماده کنید، برای این کار سیر رنده شده را به همراه روغن زیتون در ماهیتابه ریخته و فلفل و نمک به آن بزنید و تفت دهید، بعد رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تا از بین رفتن خامی آن تفت دهید.

یک لیوان آب به همراه کمی سرکه اضافه کرده و برای این که جا بیفتد، شعله را کم کنید. در آخر نان را به ابعاد کوچک تقسیم کرده و سینی فر را چرب و روی آن بگذارید تا در دمای ۱۸۰ درجه برای سه دقیقه در فر باشد. حال وقت آن رسیده است که تیکه های گوشت را از آب پیاز درآورده و در ماهیتابه با کمی روغن سرخ کنید، فقط حواستان باشد که برای آب نینداختن گوشت، حرارت زیاد باشد. بعد یک لایه نان در ظرف ریخته و گوشت ها را روی آن بریزید، کرده و سس مخصوص را به آن اضافه کنید. حالا اسکندر کباب، آماده سرو شده با ماست چکیده است.

خوراک گوشت و رشته

خوراک گوشت و رشته

گول اسم غذا را نخورید، این غذا برخلاف آنچه در اسمش میبینید، با اسپاگتی تهیه میشود. این غذای خوشمزه ترکیبی از اسپاگتی به همراه سبزیجات و گوشت میباشد.

مواد لازم: ۳۰۰ گرم گوشت گوسفند یا راسته گوساله، ۲۰۰ گرم اسپاگتی، ۱۰۰ گرم لوبیا سبز، ۱۰۰ گرم ذرت، دو عدد گوجه فرنگی، یکی عدد پیاز و در آخر میزان روغن و فلفل و نمک اختیاری بوده و اگر کلم بروکلی هم دوست دارید، میتوانید ۱۰۰ گرم از آن را هم در مواد لازم در نظر بگیرید و کاملا اختیاری است.

طرز تهیه: اول باید اسپاگتی را آماده کنید، برای این کار در ظرفی آب بریزید و آن را به جوش بیاورید و روغن و نمک و اسپاگتی را به آن اضافه کرده و بعد از پختن، آن را آبکش کنید. اینک در ماهیتابه کمی روغن ریخته و قطعات گوشت خورشتی را در آن سرخ کنید.

بعد پیاز خلالی را بریزید. ذرت و لوبیا سبز را باید به صورت جداگانه بپزید و به آن اضافه کرده و در مرحله بعد گوجه رنده شده بریزید. بعد از این که آب گوجه گرفته شد. به اضافه کردن اسپاگتی که آبکش کردید میپردازید.

البته شما میتوانید اصلا اسپاگتی را آبکش نکرده و آن را در مرحله آخر پختش، به صورت مستقیم به سس اضافه کنید. حالا اگر دوست دارید کلم بروکلی یا دیگر سبزیجات مثل قارچ را به غذا اضافه کرده و به این ترتیب غذا آماده سرو است.

مطلب مشابه: طرز تهیه پودینگ گوشت با طعم بسیار عالی و خوشمزه

خوراک به

خوراک به

این غذای گوشتی خورشتی، بسیار سالم، خوشمزه و لذیذ است. ترکیب دوست داشتنی گوشت و به در کنار آلو و پیاز را در این غذا تجربه خواهید کرد.

مواد لازم: ۴۰۰ گرم گوشت گوسفندی، دو عدد به که اندازه آن متوسط باشد، پانزده تا بیست عدد آلو، یک عدد پیاز، سی گرم کره، حدود دو قاشق شکر و در آخر، زردچوبه و فلفل سیاه و نمک را به مقداری که لازم میدانید استفاده کنید. اگر دوست داشتید میتوانید از رب گوجه فرنگی هم استفاده کنید، همچنین استفاده از زعفران دم کرده به جای رب گوجه فرنگی هم اختیاری است. برای داشتن غذایی خوش طعم، این دو چاشنی مناسبی به شمار میروند. توصیه میکنیم که حتما یکی از آنها را استفاده کنید.

طرز تهیه: اول پیاز را خرد و به وسیله کمی روغن سرخ کنید بعد به آن گوشت را که به صورت خورشتی خرد کردید را اضافه کنید و بعد از آن نوبت به اضافه کردن زردچوبه و فلفل میرسد. تا زمانی که رنگ گوشت به صورت طلایی دربیاید، آن را تفت دهید.

حال در حین کم کردن شعله، آب اضافه کنید و صبر کنید تا به آرامی گوشت پخته شود. در این بین میتوانید به ها را بشورید و به قطعات درشتی خرد کنید. علت این که نباید آنها را ریز خرد کنید این است که به ها له شده و ظاهر غذای شما را خراب میکنند. حالا در ظرفی جدا با کرده به خرد شده را تفت دهید. حرارت را وقتی به نرم شده خاموش کرده و این ترکیب را به گوشتی که دارد میپزد اضافه کنید.

برای این که به رنگ بهتری داشته باشد، در قابلمه را بگذارید. در آخرین مرحله پخت، به اضافه کردن آلوهای شسته شده بپردازید. اگر اضافه کردن شکر را انتخاب کردید، آن را باید در پنج دقیقه آخر پخت اضافه کنید و کمی فرصت بدهید تا بپزد، حالا خوراک خوشمزه به آماده سرو است.

مطلب مشابه: آموزش طرز تهیه بریانی اصفهان با گوشت یا جگر سفید غذای معروف

کباب بره فرانسوی

کباب بره فرانسوی

این غذای فرانسوی یک کباب متفاوت و خوش طعم است که میتواند تنوع خوبی بین کباب های لذیذ معروف باشد.

مواد لازم: یک کیلو ران یا شانه بره، یک کیلو سیب زمینی، دو عدد پیاز، چهار عدد گوجه فرنگی، سه عدد فلفل دلمه سبز به صورت خرد شده، چهار قاشق کره فرانسوی و چهار قاشق روغن زیتون، و نمک و سبزی مخلوط هم به میزان لازم. سبزی مخلوط باید شامل برگ بو، آویشن، مرزه و مرزنجوش باشد.

طرز تهیه: گوشت را به صورت خورشتی خرد کنید. بعد باید به طعم دار کردن آن به وسیله زیتون و سبزی خشک و فلفل و نمک بپردازید. سه ساعت بگذارید در یخچال بماند و برای این که گوشت ها بهتر مزه دار شوند، در طول این مدت، آنها را زیر و رو کنید. در این فاصله به پختن سیب زمینی ها در فر بپردازید و بعد دو قسمت کنید و به آن کره بزنید.

حالا سیخ ها را بیاورید و گوشتی که مزه دار کردید را با فلفل دلمه، گوجه فرنگی، پیاز و سبزیجات خرد شده به سیخ بکشید. به ترتیب آنها توجه کنید که باید گوشت و بعد سبزیجات و بعد دوباره گوشت باشد. حالا سیخ ها را روی ذغال قرار دهید و بگذارید کباب شود. حالا که کباب آماده شده آن را به همراه سیب زمینی های تنوری بخورید و از طعم متفاوت آن لذت ببرید.

مطلب مشابه: طرز تهیه گوشت بره و سس لیمو غذای یونانی خوشمزه

مطالب مشابه را ببینید!